2015. augusztus 27., csütörtök

Vintage stílusú órarend


Hamarosan kezdődik az iskola, és persze már nálunk is zajlik a készülődés, versek az évnyitóra megtanulva, tanszerek megvéve, táskák kimosva - persze a nagyja csak ezután jön, a füzetek-könyvek bekötése meg minden felcímkézése a legutolsó apróságig... embert próbáló feladat, az az igazság :-) Böngésztem egy sort a neten is, különféle iskolakezdős ötletek és inspirációk után, de az az igazság, hogy nem találtam olyasmit, ami nagyon megfogott volna. Így aztán töprengtem a dolgon egy sort, és arra jutottam, hogy számomra az egyedüli kreatív lehetőséget az órarend elkészítése adja - de itt és most rögtön be is vallom, hogy órarendet is csak magam miatt készítek. Három év tapasztalata arra tanított meg, hogy a gyerekek többnyire egyetlen pillantást sem vetnek az órarendre, egyszerűen csak néhány nap alatt megjegyzik a tárgyak listáját - én ellenben még a félév végén is bűntudatosan járulok a hűtőhöz, hogy leolvassam a rámágnesezett órarendről a másnapi órákat. A lelkiismeret-furdalás aztán rögtön arra késztet, hogy ha már ott vagyok, valami falatkát kivegyek a hűtőből, tehát határozottan állíthatom, az órarend nem tudása kimondottan káros, mert hizlal. :-)
Szóval, órarend miattam van, elismerem - de gondoltam, ha már ez a helyzet, akkor legyen az az órarend olyan, amilyennek én szeretném, hozzunk ki jót is tehát a hátrányosságainkból, éljen a pozitív gondolkodás. Így aztán nekiültem, feltúrtam minden vicik-vacakos dobozkámat, és hozzáláttam, hogy elkészítsek egy olyan hangulatú órarendet, amit majd a bűntudatos esti órákon is szívesen nézegetek majd.

Alapként egy régi, üveg nélküli képkeretet vettem elő, amit korábban már a korábbi rikító színről festettem át erre a semleges krémszínűre:





A hátlapként szolgáló furnérlapot beragasztóztam, és beborítottam zsákvászonnal - a felesleget ezután levágtam róla.





A hátlap így visszakerült a keretbe:





A kiválogatott apróságokat előkészítettem, ezekből terveztem felépíteni magát az órarendet:
mérőszalagot az órák sorrendjéhez, csipkemaradékból kivágott kis virágokat a napokhoz, lepkefigurát a természetismerethez, fából készült számokat a matekhoz, apró biciklifigurákat a testneveléshez, két bélyegszerű képet a rajzhoz, kis kottapapírt és hegedűt az énekhez, pehelypaplanból kibújt madártollakat az íráshoz és kis könyveket az olvasáshoz.






A kis könyvek egyébként úgy készültek, hogy egy magazin gerincéből kivágtam négy darabkát, és ezeket szöveges papírral borítottam be:









A napokhoz a kis csipkevirágokra betűket ragasztottam:





 A virágokat és a mérőszalag elejéből levágott darabot a képkeretbe ragasztottam, egy pici fémvekkerrel együtt:





Majd ezután felrögzítettem a tantárgyakat is. Persze most még nem tudjuk a sorrendet, és várhatóan több óra is lesz, úgyhogy mindent visszaszedhető módon tettem fel: volt, amit egy-két öltéssel rögzítettem, volt, amit gyurmaragasztóval, hogy majd a végső sorrendhez tudjam módosítani az elrendezést.

Így végül kialakult az ideigenes órarend, ami nem mentes egy kis vintage hangulattól - és az ilyesmit mindig úgy szeretem. :-)































5 megjegyzés:

  1. Ez nagyon ötletes! :D Szuper lett! :D

    VálaszTörlés
  2. Gyönyörű! Szeretek idejárni nézelődni, függetlenül attól, hogy az órarend nálam már / még nem aktuális.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Mindig szeretettel várlak! :-) Ez a már/még ígéretesen hangzik :-)

      Törlés
  3. Én még soha semmihez és senkinek nem írtam megjegyzést, valahogy nem vagyok az a fajta, DE most muszáj: EZ AZ ÓRAREND ZSENIÁLIS! Gratulálok!
    Zsuzsa

    VálaszTörlés