2015. augusztus 3., hétfő

Csipkekoszorú


Egyszer minden nyaralás-pihenés véget ér, de ezzel nincs is gond, a hétköznapokkal is jóban vagyunk :-) A vakáció arany napjairól mindenképpen írok majd bejegyzést, de előtte még át kell néznem a képeket, hogy megmutatható mennyiségre csökkenjen, mert most véletlenül van nálam párezer darab... :-) úgyhogy addig is következzen valami egészen más. 
Nemrég több csipkés témájú dologgal foglalkoztam, ami után jó pár kisebb-még kisebb-egészen apró csipkedarab maradt. Gondolkodtam egy ideig, mit is kezdhetnék velük, hiszen ahhoz már kicsik, hogy valami komolyabb munkába fogjak velük, varrni viszont nem tudok annyira, hogy profi módon nyúljak hozzájuk. Akkor jutott eszembe, hogy még régebben láttam valahol egy oldalon olyan tárgyakat, amelyeket kis csipkedarabokkal borítottak be, és festéssel tették egységessé - gondoltam, ezt próbálom meg, méghozzá egyik kedvencem, azaz koszorú formájában.


Kikészítettem egy kisebb hungarocell koszorúalapot, valamint a csipkemaradékok egy részét:





 A maradékokból kivágtam a virágformákat és más felhasználható részeket:





A koszorúalapot papírragasztó stifttel bekentem, és erre nyomogattam rá a csipkedarabokat.





Következhetett az egységesítés:  egy szivacsdarabkára matt krémszínű akrilfestéket tettem, és ezt körben a koszorúra nyomkodtam. Ezzel két célt is elértem: egyrészt a koszorúalap felszínét elfedtem, másrészt a túlnyomórészt gépi csipkéből álló rátétek olyanná váltak, mintha régi, mívesebb darabok lennének. 











Ezután csipkeszalagból és krémszínű ripszszalagból készítettem egy masnit, és már csak annyi dolgom volt, hogy egy gombostű segítségével a koszorúra rögzítsem - és el is készült a csipkekoszorú.
Ezzel kívánok szép első augusztusi hetet nektek :-)



































10 megjegyzés:

  1. Hogy ez milyen gyönyörű, ötletes és talán egyszerű az elkészítése is :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szerintem az :-) Biztatnálak, hogy vágj bele!

      Törlés
  2. Nagyon gyönyörű és annyira kifinomult! Remek ötlet! :)

    VálaszTörlés
  3. Válaszok
    1. Szívből örülök, hogy tetszik neked! ♥

      Törlés
  4. Simán el tudom képzelni esküvői díszként is :) Annyira kifinomult, és elegáns :) Imádjuk az oldalad :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Drága vagy, köszönöm!! Igazad van, van, bőven van benne esküvői hangulat :-)

      Törlés
  5. Bellissima idea!!! Wonderful idea!!! Un caro saluto dall'Italia!

    VálaszTörlés