2015. június 24., szerda

Mini úti játékház


Visszatérve  a kis szünetből, rögtön egy olyan ötlettel szeretném kezdeni, ami nagggyon bevált a hosszabb autóutak alatt, ezért szívből ajánlom. Egy régi videokazetta-tokból készült úti mini játékházról van szó, ami rögtön két gyereket is leköt, nyitható-csukható, kis helyen is elfér, és garantáltan a csökkenti a "mikorérünkmároda" típusú kérdéseket. :-)

Elsőként tehát szükség van egy videokazetta-tokra, mégpedig a műsoros típusból, mert abból lehet kivenni a borítópapírt.
Nekem egy Mekk mesteres esett kézre - bár hatalmas rajongója vagyok a régi gyerekfilmeknek, ezt egyszerűen utáltam. Így felnőttként analizálva magamat arra jutottam, hogy már akkor is nagyon zavarhatott az értékes alapanyagok elherdálása, amit a kecskeszaki művelt minden részben, és ez lehetett az oka annak, hogy tényleg a hideg rázott ettől a sorozattól. Ezért aztán mindenféle lelkiismeret-furdalás nélkül vettem kölcsön a kazettatokot, bár azt is igaz, hogy már nem is lenne min megnézni...





 Tehát kivettem a borítópapírt, amit rátettem egy famintás kartonra, majd körbevágtam - ez a mintás papír lett a tok külső borítója. Ha mindkét oldalán mintás papírt választunk, a papír hátlapja szolgál majd tapétaként a ház belsejében, de vághatunk is egy újabb, másféle mintás papírt belső lapnak, ha azt tapétásabbnak érezzük :-)






Az ablakhoz először barna papírból kivágtam a keretet, majd a hátoldalára a ragasztottam a „keresztléceket”, e mögé pedig  mintás papírból vágtam és ragasztottam függönyt. Az ajtót és ablakot a külső mintás papír egyik felére ragasztottam, majd becsúsztattam az újdonsült borítót a tokba.









Jöhetett a házbelső :-)

Kinyitottam a kazettatokot, majd ragasztópisztollyal rögzítettem a tok egyik belső felébe a bútorokat, amelyekhez különféle kacatokat használtam, például ágyként egy gyufásdoboz belső részét, a kanapéhoz és az asztalhoz építőkockákat, a székekhez tejesdoboz-kupakokat. A berendezés során párszor próbaképpen becsuktam a dobozt, hogy megbizonyosodjam róla, egyik bútor se akadályozza a zárást.





A berendezést aztán maradék textildarabkákkal, dekorgumival, újságképpel dekoráltam, hogy kellően otthonos legyen.






 Még néhány apró tárgyat-kacatot ragasztottam ide-oda, és ezzel el is készült az úti játékház. Már csak két kis Playmobil-figurát kellett beköltöztetnem a kazettaházba, és máris tesztelhettük az utazás során. 

A kis összecsukható játékház maximálisan bevált - tudom, nehéz elhinni, de ez így, ahogy van, tökéletesen bezárható (persze a figurákat akkor a "padlóra" kell fektetni). Érdemes szinte mindent ragasztóval rögzíteni, kivéve azokat a tárgyakat, amelyek a játékhoz érdemben kellenek (pl. takaró), és az is jó, ha olyan "bútorokat" tudunk használni, amelybe szorosan illeszkednek a figurák - pl. a tejesdobozkupakba éppen passzentosan lehet ültetni a Playmobil-gyerekeket.
Azt is lehet persze, hogy külön kis dobozkában visszük a plusz játékelemeket - akkor még egy sokórás út alatt is biztosíthatjuk a szórakoztató elfoglaltságot a kis utasoknak :-)















































6 megjegyzés:

  1. Non ho bambini piccoli ma questa è un'idea davvero molto carina ed originale, viene voglia di provare subito... grazie!

    VálaszTörlés
  2. Meeegmondom keeertelés nélkül, eeez a beeevezető leeeírás szíven ütött. Eeeszem egy szíverősítő káposztaleeevelet.
    M. Elek barkácskartárs

    VálaszTörlés
  3. Megtetszett nekem:)
    Kedves szerkezet, melyben gyerekek berendezkedhetnek, emberkéket lefektethetnek, felkelthetnek; benne kedvet lelhetnek.

    VálaszTörlés
  4. Engem a Polly Pocketre emlékeztet, csak nagyobba. :) Irtó klassz ötlet.

    VálaszTörlés
  5. Nagyon klassz, meg is osztottam az ismerőseimmel:- ) Megcsinálom én is.

    VálaszTörlés