2015. június 27., szombat

Levendulaházikók


Beköszöntött a kertünkben a levendulaszezon, a bokraink csak úgy tobzódnak a lila különféle árnyalataiban pompázó virágokban. Mivel többféle fajtát is nevelgetünk, vannak korábban és később virágzók is - a legelső bokorról már le is arattunk a gyönyörűséges lila szálakat. Ezekből az első levendulavirágokból aztán kivételesen nem csokrot kötöttem, hanem kreatív célra használtam fel őket. Még télen gondoltam arra, hogy a következő levendulaszezonban levendulaházikókat fogok készíteni - és fél év várakozás után ennek éppen most jött el az ideje. :-)

Alapként tisztára mosott tejesdobozt használtam, aminek az alsó részét levágtam:





A dobozt (és egy másikat is) bevontam famintás papírral:





A dobozokat aztán két átellenes oldalukon csúcsosra vágtam (az ilyesmit egy háromszögsablon segítségével lehet a legpontosabban elvégezni).





Egy vastag kartonlapból kivágtam a tetőhöz szükséges darabot, és középen bekarcoltam, hogy törés nélkül lehessen meghajtani.





Ragasztópisztollyal rögzítettem a tetőt a házikókon.





Ezután a kertből begyűjtöttem a tető takarásához szükséges dolgokat: apróbb gallyakat, rozmaringágacskákat, levendulaszálakat.





Első lépésként a rozmaringágakat ragasztottam fel:









Ezután a gallyakat ragasztottam fel:





Végül felragasztottam a levendulaszálakat is, jó sűrűn.










Gyógyszertári faspatulából (nyelvlapocból) kivágtam az ajtó- és ablakszárnyakat, valamint az ablakkeretet.





A farészeket barnára festettem, száradás után kissé visszacsiszoltam, majd felragasztottam.





Végül szürke pöttyös anyagból vágott függönyt ragasztottam az ablakokba, és ezzel el is készültek a levendulaházikók.
Olyan illatot árasztanak, hogy csuda :-)








































14 megjegyzés:

  1. Zseniális, nagyon aranyosak lettek :)

    VálaszTörlés
  2. Önmagukban is aranyosak a házikók, de a természetes háttérrel meg egyenesen pazar a látvány. Illetve mesés! Nem tudom eldönteni, hogy Fésűs Éva vagy Bálint Ágnes hangulata van-e.

    VálaszTörlés
  3. Ezt ki kell próbálnom! Annyira aranyos! És rajongok a levenduláért! Köszi az ötletet!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igazán szívesen! Szívből biztatlak a kipróbálásra!

      Törlés
  4. Meravigliose queste casette, le amooo! !!!:-) bellissime e tu sei bravissime e io ti voglio copiare un paio di idee...tra cui i gabbiani....ti citerò sicuramente ma devo averli anche io sono stupendi!!!! Braaavaaaa!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Bianca, grazie mille per la tua gentilezza! ♥

      Törlés
  5. Szia, mivel vágod ki a spatulákból a formát?
    Annyira tetszik, kipróbálnám, de nem tudom mivel állnék neki... késsel?

    VálaszTörlés