2015. június 11., csütörtök

Kültéri társasjáték - Ki nevet a végén


Bár sok-sok jobbnál jobb társasunk van, a Ki nevet a végén örök kedvenc (de hát hol nem?). Amikor legutóbb elővettük, mondtam, hogy vigyük ki a teraszra, és majd inkább ott játsszunk, a levegőn, a napfényben - de a kicsik azt mondták, nem, mert ez egy "beltéri" társas. Ott és akkor rögtön szöget ütött a fejembe a dolog, hogy egyrészt pontosan vajon mitől is beltéri, másrészt hogyan lehetne kültérivé tenni, hiszen mostanában tényleg mindent a kertben csinálunk, evés, leckeírás, bármi - és aztán arra gondoltam, tulajdonképpen nagyon egyszerű az egész, gyakorlatilag csak kövek és kréták kellenek hozzá, akkor pedig miért ne vágnánk bele. Úgyhogy belevágtunk, és szerénytelenség nélkül mondhatom, óriási sikere lett - a kültéri Ki nevet a végén jobb, mint az asztali verzió. 

Persze, azért végül is a kövek és kréták mellett tettem bele egy kis munkát is, de minden percét megérte a végeredmény és az érte kapott sok-sok elismerés a kis célcsoporttól. :-)

Alapvetően tehát kellettek hozzá kövek - különböző színűek, méretűek, amilyeneket találtam az utcán itt-ott:





Mindegyiket lealapoztam fehér akrilfestékkel:





Majd krémszínű festékkel kijelöltem az arc helyét.





Ezután a kövek többi részét színesre festettem (négyféle színben, négy játékosra tervezve - ez a képen persze nem az összes darab):





Majd kidekoráltam a pofijukat és a ruhájukat.





Következhetett maga az alap, a "tábla" - ezt krétával rajzoltuk fel kint a kőre. Rögtön hozzá is teszem, ez egy tökéletes vakációs elfoglaltság, a gyerekek már a pálya felrajzolását is lelkesen végzik, a játék egy plusz szuper program hozzá (levegőn!), ha pedig a kövek elkészítését is hozzászámítjuk, hosszú időre lekötjük vele a kis szünidősöket.

Egy dolgon változtattunk az eredeti játékhoz képest: mivel pörgősebb, rövidebb játékokat terveztünk, játékosonként nem négy, hanem három figurát készítettünk, és a pályát is eszerint rajzoltuk fel.

Szóval, a pálya elkészült:






A következő programpont a dobókocka elkészítése volt - erre rendkívül büszke vagyok, mert a konstrukciót sk gondoltam ki, és tökéletesen stramm, nyúzható kockánk lett - két kiürült tejesdobozból.





A dobozok alját levágtam - mindkettőt pontosan akkora magasságban, amekkora a doboz talpának volt az oldalhosszúsága (merthogy a cél egy kocka elkészítése).





A két levágott dobozaljat ezután egymásba nyomtam - így meglett a kocka, és ami még lényeges, az oldalak ezzel az eljárással nagyjából egyforma nehezek lettek. Ez utólag be is bizonyosodott, mert teljes azonos arányúnak éreztük a számok kidobását, nem voltak túl gyakori és túl ritka számok.

A tejesdobozkocka tehát így nézett ki egymásba nyomás után:





 Az oldalakat ezután csiszolópapírral jó alaposan átdörzsöltem, hogy a festék rendesen megtapadjon rajta:





 Majd két rétegben lefestettem fehér alapozó akrilfestékkel. Száradás után egy alkoholos filctollal rárajzoltuk a pöttyöket:





 És ezután már semmi akadálya sem volt annak, hogy felavassuk az új játékot :-) Rendkívül szórakoztató volt az egész, a kockával nagyon jól lehetett dobni, a figurákat lelkesen pakolgattuk mind, és észre sem vettük, hogy gyakorlatilag állandóan mozgásban vagyunk... úgyhogy igazán szívből tudom ajánlani a kültéri Ki nevet a végén elkészítését, ritka jó mulatság :-)






































10 megjegyzés:

  1. Hát hogy ez milyen jó ötlet!!! :o)))
    (Tudom, hogy háttal nem kezdünk mondatot, de ez most kivétel... :o)))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szerintem nincs is ilyen szabály, úgyhogy csak bátran! :-) Örülök, hogy tetszik! :-)

      Törlés
  2. Köszönöm. Gyermekeim már mind nagyok (persze ez nem zárja ki egy jójáték élvezetét), de leendő unokáimnak már mániákusan gyűjtöm a jó játékokat. Köszönöm.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon szerencsések lesznek azok az unokák!

      Törlés
  3. Te jó ég ez eszement jó!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Le a kalappal előtted!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    VálaszTörlés
  4. Szuper ötletet kaptunk Töled ismet, köszönet erte! :)
    Mivel en nem ismertem azt a jatekot (vagy csak nem emlekeztem ra?), rakerestem a neten.
    A Wikipediaban mindig lehet bizni ;)
    http://hu.wikipedia.org/wiki/Ki_nevet_a_v%C3%A9g%C3%A9n%3F_(t%C3%A1rsasj%C3%A1t%C3%A9k)
    KOrsi

    VálaszTörlés