2015. június 5., péntek

Fogtündér


Kis otthonunkban már a második generációs fogváltás zajlik: ezúttal a Kisebbik búcsúztatja időről időre a tejfogait, és mint ahogy a legendás lények közül bérelt helye van nálunk a Mikulásnak és a húsvéti nyuszinak, természetesen a fogtündért sem diszkriminálhatjuk. Ez a kedves szárnyas hölgy az aktuális fogacska kiesésének éjszakáján látogat meg minket, és magával viszi a kisgyermekkor múlásának újabb bizonyítékát, helyébe pedig mindig itt hagy valami szigorúan egészségtelen dolgot, például egy darab gumicukrot vagy hasonlót :-)
Nemrég arra gondoltam, ne csak simán egy kis tasakban tegyük a párna alá a kiesett csereárut, hanem sokkal stílszerűbb lenne egy kis fogtündér kinézetű tartóba rejteni - így aztán el is készítettem az apró kisasszonyt, rögtön három példányban is, mert a jó dolgokból egy sosem elég... és mivel fontos szempont volt a nyithatóság-zárhatóság, mi máshoz is nyúlhattam volna, mint a szívemnek olyan kedves műanyag kindertojásbelsőkhöz?



 
 
Első lépésként fonalból elkészítettem a hajakat (több rétegben az ujjam köré tekertem, középen elkötöttem, levágtam stb.), és ezeket a műanyag tojások tetejére ragasztottam.






Ezután csipkecsíkot ragasztottam két rétegben a tojásokra, ügyelve arra, hogy ne ragasszam össze a tojás két részét, különben nem lehet majd kinyitni.
Mintás papírból kivágtam a szárnyakat, és a tündérek hátára ragasztottam. A papírból még apró virágokat is vágtam, és ezeket is felragasztottam, hajdíszként.







Végül megrajzoltam az arcokat: fekete alkoholos filccel a szemeket-szájakat, pirossal pedig a szeplőket - és ezzel a fogtündérek máris bevetésre készen álltak :-)

































2 megjegyzés:

  1. Ez is, mint az ötleteid nagy része, fantasztikusan ötletes, de ez különösen az!!!!
    Üdvözlettel: Vica

    VálaszTörlés
  2. Nagyon jó ötletet nyújtottál újra számunkra .Naponta be szoktam ide kukkantani ,mert egy élmény számomra ,ha valami újat alkotsz !Köszönjük szépen ezt a sok lelket melengető ,kedves ,aranyos ötletet :) !!!

    VálaszTörlés