2015. május 5., kedd

Szivárványszív


Különösen eseménydús hétvégénk volt, ami telis-tele volt színekkel és érzésekkel. Elsőként a Kisebbik nyolcéves lett, amit nagyon meg is ünnepeltük, és természetesen ott volt az anyák napja, amikor nagyon jó dolgom volt, mert két irányban is érintett voltam, oda és vissza, mint anya és mint gyerek :-) aztán egy egész napon át vendégeskedett nálunk egy csodaszép szivárványszínű kismadár, nevezetesen egy gould amandina, amit a kicsik rögtön el is neveztek "Szivárvány Laura, Aki Fiú"-nak. :-) Megjártuk a Holnemvolt Parkot is, sütöttem két tortát meg sok-sok lángost, megszületett a várva várt Királyi Baba (akiről most már tudjuk, hogy Charlotte Elizabeth Diana of Cambridge), és láttunk egy csodaszép szivárványt is... ezek után nem is csoda, hogy a szivárvány mint gondolat sokáig motoszkált a fejemben, mint ahogy a szeretet is, amivel hétvégén még inkább feltöltődtem, mint máskor, pedig ez ügyben sosem lehet okom panaszra. :-)
Tehát a szivárvány valahogy kellett, és végül is szív formájában meg is valósítottam, hétféle színű krepp-papír segítségével, a következőképpen.


Elővettem egy jó vastag kartonpapír-darabot (egy postai doboz belseje volt korábban). A/4-es papírra felrajzoltam egy fél szívet, kivágtam, majd ezt a kartonpapírra helyeztem, a széleit meghúztam a sablon mentén - ezután a fél szívet áthelyeztem a rajzolt rész végeihez, és itt is megrajzoltam, így lett egy egész szív belőle.









 Miután kivágtam a szívet, vonalzóval vízszintesen hét egyenlő részre osztottam.





Ezután fogtam a hétféle színű krepp-papírt, és kb. 7x7 cm-es négyzetek tömkelegét vágtam ki belőlük (de persze nem használtam vonalzót, és összehajtogatva vágtam fel a papírt, így gyorsan készen lettek a négyzetek).









 Négyzetek felvágva, jöhet a neheze :-) A négyzeteket félbehajtottam, de nem pontosan, hanem elcsúsztatva, és lazán össze is tekertem - ettől olyan virágszerű izék lettek belőle, de nem a virágkülső a lényeg, hanem hogy kellően borzasak legyenek.





Majd ragasztópisztolyt ragadtam, és a kis borzas izéket egymás után felragasztgattam az első (felső) csíkba.





 Sokat, jó szorosan:





Amíg az egész első csík be nem telt:





Jöhetett a következő, a sárga:





És így tovább és tovább és tovább és tovább, míg az egész szívet befedték a szivárványszínű papírok.






A hátulján vágtam egy kis kört, így már könnyen fel is lehetett akasztani - és bár tényleg időigényes dolog, van az a hangulat, amikor nagyon jólesik tobzódni a színekben... :-)





















3 megjegyzés:

  1. Jaj de gyönyörű!!!! A lányom jele is szivárvány....el kell készíteni! Köszönöm!!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. De jó, akkor éppen kapóra jött! A szivárvány az egyik legjobb ovis jel, szerintem :-) Örülök nagyon, hogy tetszik!

      Törlés
  2. Nagyon szép lett ez is, bár nekem a kétféle kék szín pont fordítva következett volna.

    VálaszTörlés