2015. május 11., hétfő

Kertitörpe ásványvizes palackból


Sosem volt még kertitörpénk, és gyanús, hogy nem is lett volna, ha a Kisebbik nem áll elő egy nap azzal, hogy ő úúúgy szeretne egyet a gyöngyvirágok közé. Mondtam neki, hogy bár szívemen viselem az ő kívánságait, holtbiztos,hogy nem költök egy fillért sem egy ronda, de legalább teljesen haszontalan kertitörpére, mire ő rutinosan rögtön azt javasolta: akkor készíts egy csinos hasznosat szemétből, Mama! 
Úgy tűnik, rendesen kiismert ő már engem az együtt töltött nyolc év alatt:-)  Mit is mondhattam volna egy ilyen megtisztelő kérésre? Hát készítettem egyet szemétből.
Egészen pontosan egy, éppen a szelektív kuka felé induló, de még a laposra taposás előtt álló ásványvizes PET-palackból. Ha nagyon őszinte akarok lenni, el kell ismernem, büszke vagyok erre az ötletre - szerintem igen kompakt törpénk lett a palackból, és lényegesen rokonszenvesebbnek találom, mint a készen kapható kertitörpéket - sosem értem, ezeket miért látják el olyan kajánul gonosz arckifejezéssel, mintha épp valami brutál gaztettet tervezgetnének (tisztelet a nagyon kevés ártatlan külsejű kivételnek). A mi kisnövésű kertőrünk ellenben kimondottan kedves külsejű lett, és még egy bónusz kislámpát is kiérdemelt magának - mutatom is, hogy készült. :-)

Bemutatom a kiürült ásványvizes palackot:





A palackot alaposan megcsiszoltam egy darab smirglivel - erre azért van szükség, mert a műanyag különben "ledobná" a festéket, így viszont jól rátapad, ahogy a ragasztó is.


 


 Ezután letekertem a kupakot, és vízzel megtöltöttem a palackot. Szorosan visszazártam, majd lefestettem fehér akril alapozófestékkel:





 Ezután a palack felső részét beragasztóztam, és szürke filcanyaggal betekertem - a felesleget levágtam. A kalap alsó peremét itt-ott meghúzogattam, ettől csinosan hullámos lett.





 A palack tetejére egy zseníliapompont ragasztottam.





 Elkészítettem a törpe ruhájának felső részét: szélesebb csíkot vágtam zöld filcanyagból, a tetejéből egy centit visszahajtottam, és így körben a palackra ragasztottam.





Világosabb zöld filcanyagból újabb csíkot vágtam, és a palack alsó részére ragasztottam.


 


 Elkészítettem a törpe övét. Ehhez egy parafadugóból levágtam egy szeletet, majd ebből barkácskéssel kimetszettem két félkört. Fekete filcanyagból fűztem az így keletkezett "csatba" övet:





 Az övet a törpe derekára ragasztottam.





 A karokat zöld filcanyagból készítettem el, egy kis varrással - a karnyílásba pedig egy-egy zseníliapompont ragasztottam.





Következhetett az arc: fehér filcanyagból kivágtam a szakállrészt, majd egy cikkcakkos darabot hajnak. Mindkettőt felragasztottam, akárcsak az orr helyére kerülő kisebb zseníliapompont. Végül felkerültek a szemek, majd piros alkoholos filctollal meghúztam a szájat is.


 


A nadrág alól kilógó palackvéget feketére festettem. Végül utolsó mozzanatként egy LED-mécsest egy kis fekete dekorgumi segítségével lámpássá alakítottam, és a törpe kezébe ragasztottam.





 Ezután már csak ki kellett költöztetnünk a kertbe, a gyöngyvirágokhoz. A filc miatt a törpe mérsékelten vízálló, de ha az egészet festjük az anyaggal történő beborítás helyett, az esőt is jól bírja majd.
De este a leghelyesebb, ahogy fáradhatatlanul világít a bokrok alatt :-)























 








33 megjegyzés:

  1. Jaj, imádnivaló! Még a végén kedvet kapok a törpékhez... :) Szerintem is felettébb giccsesek.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Giccsesek ÉS borzasztóak! De ez a törpe más, mint a többi :-D

      Törlés
  2. Nagyon aranyos lett! Biztos tetszik a lánykádnak is:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Mindenkinél nagy sikert aratott, kicsinél-nagynál :-)

      Törlés
  3. Hát ez valami bűbájos lett! Ki nem állhatom a "rendes" kertitörpéket...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én sem, hajaj... de ugye, hogy ő milyen szeretnivaló? :-)

      Törlés
  4. Sármőr primőr kertőr gyönyör! (tömör-en)
    Kököjszi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hiszi a piszi :) Apropó, nevet nem kapott?

      Törlés
  5. Hehe, mindent megirtak elottem.... 😊 Nagyon tetszik! Nem kellene neki egy lany is? ;)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, kellene egy lány is, fél literes palackból pedig kerti törpe gyerekek. :)

      Törlés
    2. Megfordult a fejemben nekem is, kedves rokon lelkek :-)

      Törlés
  6. Hát, ez annyira szerethető!!! Ilyen cuki törpét még én is elviselnék a kertemben, másfélét nem hiszem.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A másféle menjen csak máshova, én is azt mondom, de ő maradhat :-)

      Törlés
  7. Hát ez nagyon jó!!!!!!!!!!!!!!!!!!! jobb. mint a bolti...............

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ugye? Nagyon örülök, hogy te is így látod! :-)

      Törlés
  8. Ó, de tünemény lett! Nagyon nem szeretem a kertitörpéket, de az általad készítettbe beleszerettem.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen, ez nagyon jólesik! A törpémnek is :-)

      Törlés
  9. Tök aranyos!!! :o)))) Nagyon szuper ötlet!

    VálaszTörlés
  10. El nem bírtam képzelni, hogy egy rusnya műanyagpalackból hogyan lehetne, ráadásul "elviselhető" törpét készíteni... hát ez nagyon aranyos! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én is éreztem, hogy messziről indulok a ronda palack + kertitörpe felvetéssel, de úgy érzem, szerethető végeredmény született! :-)

      Törlés
  11. Ez ezerszer jobb bármelyik bolti kerti törpénél :-) ismételten csak gratulálni tudok az alkotásodhoz! Zsuzsa

    VálaszTörlés
  12. ÁÁÁÁÁ, de cuki, én is csinálok ilyet, nagyon-nagyon köszönöm az ötletet!!!!! :*

    VálaszTörlés
  13. :) Szép kis kertitörpe lett! Nekem a hagyományossal sincs bajom, igaz, a nagymamám egyszer rávilágított, hogy nem biztos, hogy giccses, amire más azt mondja...Attól függ, miféle emlék fűz hozzá...?
    Így lesz a giccsből felbecsülhetetlen érték. :) Ági

    VálaszTörlés