2015. május 18., hétfő

Képeslapok fonaldekorral


Egyszer egy kézműves vásáron láttam hasonlót, azóta raktározom az agyam egyik rejtett kis zugában (kiejtve ezzel saaajnos olyan fontos dolgokat, mint a másodfokú egyenletek megoldása... :-) ), és most a tettek mezejére léptem. A képeslapok fonallal történő díszítése ugyanis éppen annyira látványos, amennyire egyszerű - ezért nem is írtam le azt a szót, hogy "varrás", mert ez túl nagyképű szóhasználat lenne arra a sitty-sutty tűbökörészésre, amit végeztem a képeslapokon.
Az egészben különben az a jó, hogy a gyerekek is könnyen megbirkóznak vele - a négy képeslapból egyet a Nagyobbik készített el, és nem hiszem, hogy látszana, melyiket, úgyhogy el sem árulom. :-)

A képeslapok díszítéséhez nem kell más, mint egy átlagos kinyitható képeslap, mintás kartonok, fonal, tű, egy lyukasztó eszköz (én kézifúrót használtam), olló, valamint egy ceruza a jelölgetéshez.

A következőképpen haladtam: a képeslapot - sablonként használva - kinyitva a mintás kartonra helyeztem, körberajzoltam, kivágtam, majd félbehajtottam. Az alappal együtt összesen négy képeslapom lett így.
Egy darabka maradék kartonból kivágtam egy szívet, majd az egyik képeslapra helyeztem:





 A szívformára némi nyomást gyakoroltam bal kézzel, hogy ne mozduljon el, és jobb kézzel körbepöttyöztem a széle mentén egy ceruzával.





Ezután kinyitottam a képeslapot, és letettem egy parafa edényalátétre - ezután pedig a kézifúróval átlyukasztottam a pöttyöket.






 Egy tűbe fonalat fűztem, az egyik szál végét elcsomóztam, és a lap túloldaláról elkezdtem ide-oda öltögetni a fonalat.









Fontos: ha azt szeretnénk, hogy a hátoldal rendezettebb legyen, egyúttal spórolni is akarunk a fonallal, azután, hogy a hátoldalon kihúzzuk a tűt, mindig csak egy lyukkal arrébb szúrjuk vissza - ez most így bonyolultan hangzik, de amint nekikezd az ember, rögtön megérti.
Mindenesetre ha így teszünk, akkor ilyen kis korrekt hátoldalt kapunk majd:





Elöl pedig eközben, a szorgos ide-oda öltögetés eredményeképpen kialakul a fonalvonalakkal nagyjából kitöltött forma.






Hát ebből készítettünk négy darabot, különféle egyszerű formákkal - virág, falevél, csillag -, és mi úgy véltük, sikerült kimondottan egyedivé varázsolnunk ezzel az egyszerű képeslapokat.





 Hozzá kell tennem, mindez kimondottan idegnyugtató hatású - stresszesebb élethelyzetekkel rendelkező kedves olvasóknak szívből ajánlom ezt a tevékenységet. A nem stresszeseknek meg csak úgy, az alkotás öröméért :-)








































8 megjegyzés:

  1. Nagyon tetszik mind a négy képeslap!!!
    Ki fogom próbálni én is! :o) Köszönöm az ötletet és nagyon szép hetet kívánok!!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Érdemes kipróbálni, igazi sikerélményt ad, ami mindig jól jön, nem igaz? :-) Én is nagyon-nagyon szép hetet kívánok neked, tele napsütéssel!

      Törlés
  2. Hű, az a deszkamintás karton! Esetleg lelőhelyet tudsz mondani hozzá? Nagyon kedvesek és egyediek lettek! :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nekem is ez a kedvencem! :-)Persze: http://opitec.hu/index.php?tm=438315

      Törlés
    2. Köszönöm, nagyon kedves vagy!

      Törlés
  3. Tényleg egyediek lettek a lapok. És még mennyi lehetőség rejlik a fonalgrafikában!
    Pl: http://palkolap.blogspot.hu/2014/07/814-kepeslapok-ismet-grukarten-wieder.html

    VálaszTörlés