2015. április 23., csütörtök

Tengerparti hangulatban


Nemrég csodás tengerparti stílusú dekorációkat láttam egy netes oldalon, de az árukat meglátva rögtön tudtam, ezek nem lesznek az enyémek - egyben fel is bosszantottam magam azon, hogy mi kerül ezeken mégis annyiba. Addig rágtam magamban a dolgot, amíg arra nem jutottam, hogy házilag sem akkora ördöngösség előállítani ezeket a beach-stílusú dekorációkat, legalábbis egy próbát biztosan megér - és meg is tettem azt a próbát. :-) Négyféle dolgot állítottam elő, különféle nehézségi fokozaton: van köztük nagyon egyszerű-gyors, és van kicsit munkásabb is, de egyik sem igényel órákat, és úgy éreztem, a kész dekoráció - bár házilag készült paradicsomszószos üvegből, konzervdobozból, parafadugóból, eltört képkeret hátlapjából - egyértelműen hordozza magán a tengerparti stílus elemeit, és remélem, csinosan teszi ezt. :-)


Elsőként egy vázaszerűséget terveztem készíteni, ehhez egy tisztára mosott, egykor paradicsomszószt tároló üveget vettem elő:





 Levettem a kupakot, az üvegre pedig háztartási gumigyűrűket tettem, egymástól szabályos távolságra (egy nagyobb gyufásdoboz szélével mértem ki a távolságokat):





Amikor mindegyik gumigyűrű felkerült, a sávokat felváltva fehérre és világoskékre festettem akrilfestékkel, két rétegben. 





Amikor a második réteg már megszáradt, de még egy kis rugalmasság maradt benne, levágtam a gumigyűrűket. Azért volt fontos, hogy a festék ne legyen tökéletesen száraz, mert így a gumigyűrű visszatépte kissé a sávok széleit - nekem pedig éppen az volt a célom, hogy használt-kopottas külsőt adjak az üvegnek. A használtságra ráerősítettem még egy darab smirglivel, amivel itt-ott megcsiszoltam a festéket.





 Szilikonpecsét-készletemből (ezeket is gyűjtöm...) két mintát nyomtam az üvegre, majd a palack nyakát beragasztóztam, és körbetekertem spárgával.





Ezzel a dekoráció első része el is készült. Jöhetett a következő darab, egy fatábla - ehhez egy eltört rámájú képkeret préselt fa hátlapját használtam fel, amit első lépésben fehérre festettem.





Itt is kék-fehér minta volt a cél, ezért három celluxcsíkot ragasztottam a falapra.





Ismét festés - világoskék akrilfestékkel lefestettem a szabadon maradt sávokat, majd lehúztam a celluxot, így szép szabályos csíkokat kaptam.





Betűnyomdával rápecsételtem a BEACH feliratot, és további két pecsétet nyomtam a szélekre.





Végül spárgából nyilat ragasztottam a felirat alá (és később még maszatoltam a képet egy kicsit, és csiszolgattam is itt-ott, hogy ne legyen ennyire újszerű - ezt az állapotot majd az utolsó képeken lehet látni).





Harmadikként egészen egyszerű kishajókat készítettem: ezekhez elsőként három parafadugót hosszában kettévágtam. (Állítólag könnyebben és morzsálódásmentesen lehet elvágni a dugót, ha pár percig forraljuk egy kevés vízben, de egy jó éles késsel szerintem enélkül is megy.)





 A fél dugókat fehérre festettem, majd vissza is csiszoltam őket. Ezután mindegyikbe egy-egy fogpiszkálót szúrtam, amire halványkék mintás papírból vágott háromszöget ragasztottam.





Az utolsó ötlethez egy konzervdobozra volt szükségem, amit fehérre festettem.









A már ismert celluxos módszerrel kék csíkokat festettem rá:





Aztán feltúrtam a készleteimet némi régóta őrizgetett fa függönykarika után, amiből mentőövet szerettem volna készíteni :-) A fakarikát fehérre festettem két rétegben, majd kis darab kék selyemszalagot ragasztottam rá négy ponton - az alábbi "folyamatábra" mutatja a történéseket:





A mentőövet a konzervdobozra ragasztottam, végül még kiegészítettem a látványt pékzsinegre ragasztott kis zászlócskákkal.





 Ezen a ponton aztán leálltam :-) de szívem szerint még gyártottam volna sorozatban a tengerparti dekorációkat, annyira jólesett... igaz, egy komoly hátulütője azért lett a dolognak: most rögtön tengerpartra akarok menniiiiiiiiii :-)








































20 megjegyzés:

  1. Nagyon ötletes! Irány a tenger, nem tudom mi tart vissza:-))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hát, mint a viccben: ezer és egy oka van annak... :-)

      Törlés
  2. Huhh, kész vagyok, mind szenzációs!! A tengerparti dekorokat imádom!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én is nagyon-nagyon, és amióta ezeket elkészítettem,folyamatosan töröm a fejem, hogyan tudnám a hálószobát gyorsan-egyszerűen áttengerpartosítani stílusilag :-)

      Törlés
  3. Tudod, míg néztem a képeket, csak csóváltam a fejemet, hogy mennyire egyszerű dolgokból készítetted és milyen szép lett a végeredmény! :) Nagyszerű ötleteid vannak!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen, Orsi, nagyon-nagyon kedves vagy! :-)

      Törlés
  4. Nagyon kreatív ötletek!:) Egyszerűek és nagyszerűek!:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Tényleg egyszerűen elkészíthetők, örülök, hogy jónak találod :-)

      Törlés
  5. Nagyon szuper :)) Imádom :)) nagyon - nagyon ügyes vagy :)

    VálaszTörlés
  6. Nagyon klassz lett ez is! Megkérdezhetem, hogy ezt a betűnyomdát hol vetted?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Persze, innen van: http://opitec.hu/index.php?tm=550398

      Törlés
  7. Trovo molto graziosa questa composizione!

    VálaszTörlés
  8. Ez valami csodás!:)Vidám és nagyon hangulatos!Elképesztően kreatív vagy!Mikor itt járok,egyszerre több dolgot is elkezdek,mert nem tudok választani annyi jó ötleted van!Ami eddig elkészült,mind sikeres volt a kisfiamnál,köszönöm!Ami még nagyon szimpatikus,hogy válaszolsz a kommntekre,időt nem sajnálva és mindenkihez van egy kedves szavad!köszönjük!:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Orsi, köszönöm ezeket a nagyon-nagyon kedves szavakat! :-) Örülök nagyon, hogy a kisfiadnál is jól vizsgáztak az ötletek, az ő véleményük a legfontosabb....

      Törlés