2015. április 17., péntek

Halacskák papírgurigából


Már régen írtam kedves papírgurigáimról, de most annál nagyobb örömmel teszem. Tudjátok, mennyire odavagyok a papírtekercsek után keletkező gurigákért, leginkább azért, mert abszolút díjmentesen hozzáférhető alapanyag, ráadásul egyébként a szemetesbe (persze csakis szelektívbe) kerülne, ugyanakkor rendkívül sokoldalúan felhasználható. Én is már annyiszor készítettem belőle ezt-azt, hogy meg sem tudnám számolni - de ez a mostani ötlet eddig még nem jutott eszembe, és rögtön a kedvenc papírgurigás kreációk közé sorolódott. :-)
Ezúttal ugyanis halacskákat készítettem a gurigákból, egyből hatot is - máris mutatom lépésről lépésre, hogyan.


 A papírguriga, amit mindannyian olyan jól ismerünk:





 Az egyik végén benyomtam kissé a guriga oldalát:





 És a hajtással pontosan átellenben, a guriga másik oldalán is benyomtam a papírt, de feljebb kezdve:





 Így amikor felállítottam a gurigát, tisztán látszott, hogy az egyik behajtás lejjebb kezdődik, mint a másik.





Most fogtam a gurigát, és ellapítottam úgy, hogy felső, két kis egyenes papírvég egymásra kerüljön. Ez elfektetve így néz ki:





Ha elsőre nem sikerül, semmi gond: ez a papír bírja a gyűrődést, szó szerint :-)

Itt már körvonalazódik a halkülső. Egy pötty ragasztóval a halacska száját összeragasztottam, majd a kartonhenger hátsó részét is behajtottam a guriga belsejébe - de itt most ugyanakkora hajtásokkal dolgoztam.





Aztán már csak bevágtam kicsit a guriga végeit, hogy halfarokszerűbb legyen - de ez nem kötelező, vagy lehet teljesen máshogy is alakítani, a későbbi halacskákon látszik néhány példa. Ugyanígy dönthetünk úgy, hogy összeragasztjuk a halacska farkát is, de hagyhatjuk szétnyílva is - ahogy jobban tetszik.
Az én első halacskám tehát ilyen lett:





Őt követte még jó pár példány - itt látszik, hogy lehet játszani a hajtásokkal-bevágásokkal:





Persze a gurigáknak így meghajtogatva alapos szükségük van egy festésre, úgyhogy akrilfestékkel mindegyiket lekentem különböző színekre.





Jöhettek a mintázatok:





Végül további festegetésekkel kialakítottam a halacskák végleges külsejét. A szemek közepére a szokásos irodai lyukasztóval kivágott fekete papírkorongocskát tettem, egy pötty fehér festékkel kiegészítve - így igazán élénk tekintetük lett. :-)





 Készítettem a halacskáknak tengervizes hátteret is, mert megérdemelték :-)






Ezen ponton aztán arra járt a Kisebbik, lelkesen megdicsérte a halakat, majd hozzátette, hogy de sajnos, csikóhal és tengeri csillag nélkül nem az igaziak. Így aztán kénytelen voltam kiegészíteni  a társaságot további figurákkal, azaz a csillagokkal, amelyeket szintén papírból vágtam ki, majd lefestettem mindhármat:









 És a reklamált csikóhal is elkészült, de ehhez azért kellett segítség :-) itt találtam hozzá nagyon jó ötletet, hogy hogyan lehet papírtányér széléből elkészíteni ezt a tengeri állatkát, ez alapján dolgoztam én is, így:









És így teljes lett a tengeri társaság. Nagyon jó volt elkészíteni a halacskákat, ráadásul gyerekekkel is nagyon jó elfoglaltság, akár a közelgő Föld napjára is - ha kevesebb idő van a dologra, elég csak a halacskák egyik oldalát megfesteni, és fali akváriumtablót készíteni belőlük, ha pedig ráérősebben tudunk dolgozni, érdemes egy papírdobozt megfesteni akváriumnak, és cérnával belelógatni a halacskákat.
Akárhogyan is, mindenképpen szívből ajánlom a papírgurigák felhasználását ilyen célra :-)






























































5 megjegyzés:

  1. :) Egyszerűen bámulatos! Ariel.

    VálaszTörlés
  2. So great! Thank you for showing it....

    VálaszTörlés
  3. Azt az aprólékos kidolgozást nagyon csodálom, látszik, hogy nem csak úgy össze lettek dobva...
    Egyszerűen ámulok!

    VálaszTörlés
  4. A csikóhal egyszerűen zseniális megoldású!
    Csucsák

    VálaszTörlés