2015. április 28., kedd

Anyák napi árnykép


Nagyon szeretem az árnyképeket - nem olyan nehéz elkészíteni ezeket, mint amilyen jól mutatnak -, ezért amikor anyák napi ajándékötleten törtem a fejem, rögtön ez jutott eszembe elsőként. Körbenéztem a neten, milyen árnymintákat lehet találni anyák napi témakörben, és itt találtam is egy hat képből álló sorozatot - igaz, ezt csak pénzért lehet letölteni, de nem olyan nagy nehézség monitorról lemásolni a képet, főleg azt, amit én választottam ki végül. Igaz, én nem a nehézségi fok miatt döntöttem emellett, hanem mert ez a kép éppen olyan, mint kisebb koromban én és az anyukám - mi is éppen így sétáltunk, ő a mai szemmel is hihetetlenül klassz szőrmés hasítottbőr-kabátjában, én a saját kis szövetkabátomban, meghitt beszélgetésbe merülve... igen, éppen ilyenek voltunk, mint az árnyképbeli kislány és anyukája.

Így aztán nekikezdtem - kikészítettem egy fekete fotókartondarabot:





Erre rámásoltam grafitceruzával a kiválasztott képet, többé-kevésbé hasonlóan az eredetihez:





Éles kisollóval (sziluettollóval) kivágtam a figurákat:





Majd felragasztottam a fekete árnyképet egy aprópöttyös rózsaszín kartonra.







Készítettem még egy feliratot a képre, amit mintalyukasztóval kidíszítettem - és ezzel készen is lett, sokkal gyorsabban annál, mint ahogy elsőre gondoltam. És ha ránézek, mindig eszembe jut, ahogy ott sétálunk kiskoromban a téren - én és az anyukám....


















14 megjegyzés:

  1. Most mondd meg: miért kellett nekem ezen a bejegyzéseden sírdogálni egy sort...???
    :)))
    Szuper ötlet! Köszi!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hát nem tudom, de valahogy nekem is könnyes volt kicsit a szemem, ahogy írtam :-)

      Törlés
  2. Hát... itt ülök, és én is pityergek..... vajh miért? (ej, ez az anyuka-lét....:) ) Köszönöm az ötletet. Asszem, mi is készítünk ilyesmit.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, ez tényleg ilyen, de nagyon jó dolog :-) Nagyon szívesen!

      Törlés
  3. Fantasztikus ötleteid vannak!
    Hát igen ,ez megkönnyezősre sikerült:)

    VálaszTörlés
  4. Nagyon kedves képet csináltál...igazi anyák napi kép, amire minden anyuka vágyik... Köszi!!!

    VálaszTörlés
  5. Nagyon jo es szep otlet en is megcsinalom! ( mint mar annyi otletet Toled) :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szívből örülök, ha megvalósításra érdemesnek érzed ezt is! :-)

      Törlés
  6. Üdvözöllek! Régóta nagy szeretettel követem a blogodat és csodálom a műveidet. Réges-rég egy egész osztály gyerkőceiről csináltam árnyképet, a régi típusú diavetítő lámpáját használtam fényforrásként és a falra ragasztott csomagolópapírra rajzoltam a gyerek profilját. Volt is nagy pityergés az anyák napi ünnepségen! És MINDEN anyuka felismerte a saját csemetéje képét. Sok sikert Neked és köszönöm a remek ötleteidet.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ez csodálatos ötlet, és mennyi szeretetet tehettél bele.... azt hiszem, én is sírtam volna, ha ott vagyok!
      Nagyon köszönöm!

      Törlés