2015. március 4., szerda

Tojások vintage stílusban


Megleptem magam egy szívet melengetően méretes adag hungarocell tojással, de egy részük még 24 órát sem töltött a házban csak úgy natúr állapotban - mire feleszméltek, már elláttam őket mindenféle régimódi hangulatú díszítéssel. Remélem, nem bánják, de meggyőződésem, hogy így jobban mutatnak :-) Szeretem azt a finom, békebeli hangulatot, amit árasztanak - elég csak rájuk néznem, és máris egy letűnt korban érzem magam, holott semmi igazán régi dolog nem került rájuk, egyszerűen csak amit éppen találtam itthon. A díszítgetés minden pillanatát élveztem, úgyhogy nincs is köztük két egyforma, pedig egyből nyolc is készült - de azt hiszem, akkor sem panaszkodnék, ha százat kellene előállítanom. :-)

Alapként teljesen egyszerű hungarocell tojásokat használtam:





Ezeket először is a laposabb végüknél felszúrtam kihegyezett hurkapálcákra (így könnyebb festeni), majd fehér alapozó akrilfestékkel lekentem őket.





Még mielőtt ez a réteg teljesen megszáradt volna, félbevágtam egy mosogatószivacsot, egy kevés bézs színű festéket kentem rá, és ezzel átpacsmagoltam a tojásokat - ettől szép foltos-régies felületet kaptak.





Amikor a tojások teljesen megszáradtak, kezdődhetett kedvenc részem, a díszítés. Az első darabra kevés szárított virágot ragasztottam, pékzsineggel átkötöttem, a csomóra egy gombot rögzítettem, végül pedig egy papírfecskét tűztem rá. 





 A másodikat csak keresztbe kötöttem egy fekete pöttyös organzaszalaggal, ez alá betettem egy kis fémkulcsot, majd két papírvirágot ragasztottam rá.





A következő darab romantikus hangulatú lett - csipkeszalagot ragasztottam körbe hosszában a tojáson, középre pedig két, mintás papírból kivágott rózsabimbót tettem.





A negyedik tojás igényelte talán a legtöbb időt (nagyjából hat percet :-) ): vágtam egy kis darab mintás anyagot, és a tojásra ragasztottam. Erre egy letépett kis darab kottapapírt tettem, majd az egészet körbetekertem fehér cérnával. Végül egy vékony krepp-papír csíkból gyorsan tekertem egy virágot, és két pici fehér levélkével együtt felragasztottam a tojásra.





Az ötödik tojásra csipkeszalagot kötöttem, ez alá egy papírból kivágott rózsát ragasztottam, a szalagra pedig egy papírlepkét.





A hatodik darab nagyon gyorsan elkészült: két csipkeszalagot ragasztottam rá párhuzamosan, erre pedig egy szöveges papírdarabot tűztem gombostűvel.





A hetedik tojásra egy pöttyös szalag került, amire négy, egyre nagyobbodó méretű virágot ragasztottam.





És végül az utolsó tojás készült el a leggyorsabban: egy darabka barna selyem, azon egy régi bélyeg, spárgával átkötve.





Így aztán ez a nyolc tojás éppen az aktuális kedvencem, és egyszerre foglalnak helyet a lenti képeken és a szívem csücskében.. :-) 









































21 megjegyzés:

  1. Szép, szép, de valahogy nagyon viktoriánus hangulata van. A színeket kicsit hiányoltam. Ja, bocsánat, most nézem, hogy a meghitt, békebeli hangulat volt a cél - akkor tökéletes. A "Remélem nem bánják ..." ugye a tojásokra vonatkozott, nem az olvasókra?
    Hakapeszi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hát, a vintage-re kevésbé jellemzőek a harsány színek... :-)
      Persze.

      Törlés
  2. Nagyon tetszenek! Klassz lett mindegyik! Ez a stílus nekem nagyon kedves!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, Éva! Nekem is nagyon, az egyik legkedvesebb :-)

      Törlés
  3. Gyönyörűek lettek, nem is tudnék választani közülük, mindegyik annyira szép! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon jólesik a véleményed, köszönöm! :-) Szép szerdát kívánok neked, legalább ilyen békés hangulatút :-)

      Törlés
  4. Nekem a lepkés tetszik a legjobban!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Az a papír érdeme :-) Nagyon nehezen szántam rá magam, hogy belevágjak, de végül is jó célra használtam fel :-)

      Törlés
  5. Imádom ezt a hangulatot, szerintem csodaszépek! Az összkép egyikét elmentettem ha nem bánod, most ez a háttérképem. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Dehogy bánom, ez igazán nagy dicséret, köszönöm :-)

      Törlés
  6. super sympa et joli , bisous,
    frifricreations.

    VálaszTörlés
  7. Válaszok
    1. Szívből örülök, hogy tetszenek, Ditti! :-)

      Törlés
  8. Hegedűs Károlyné2015. március 5. 8:33

    nagyon ötletes,új szín a húsvétban,gratulálok

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen! Bevallom, hozzám közelebb áll ez, mint a piros....

      Törlés
  9. Ezt szeretem ebben a blogban. Egyszerűség és szépség! Plussz a vintage hangulat.Lehet ezt fokozni?! Igen. A kedves szovegeiddel. Megint csudajót alkottál! Köszönet érte!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én köszönöm a kedvességedet, nagyon-nagyon jólesik!

      Törlés
  10. Nagyon tetszenek, ötletesek! Csodás a színviláguk. Ma vettem én is hungarocell tojást és megpróbálkozom vele... Köszönöm az inspirációt!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jaj, de örülök, hogy belevágsz! Biztos vagyok benne, hogy gyönyörűek lesznek!

      Törlés
  11. Az enyémek ilyenek lettek. :)
    https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xaf1/v/t1.0-9/10711028_10205764587463832_4972606850224392665_n.jpg?oh=9c7125959fffd360c1d6bf8f42882667&oe=55824492&__gda__=1435067174_6cc623713f2d2adeef5d17aefbd07a5d

    Köszönöm az ötletet. :))

    VálaszTörlés