2015. március 9., hétfő

Pandamacik tojásból


Móni barátnőm nagyon szereti a pandákat - annyira, hogy egészen Kínáig utazott, hogy láthassa őket otthon is, és persze mindig mindenkitől pandás cuccokat kap ajándékba, úgyhogy lassan megnyithatná az első magyar pandamúzeumot. :-) Amikor legutóbb elővettem a múltkor bevásárolt hungarocelltojásokat, arra gondoltam, meglepem őt néhány egészen egyedi húsvéti tojással - merthogy húsvéti pandái még nincsenek, olyanok meg különösen nem, amelyek tojásból készültek... és ha egyszer megnyitná azt a múzeumot, ezek biztos nem számítanának szokványos kiállítási tárgynak. :-)
A tojáspandákat persze nem csak azoknak ajánlom, akik hasonlóképpen rajonganak a fekete-fehér mackókért, hiszen nagyon egyszerű megalkotni őket, és az elkészült figurák rendkívül helyesek - legalábbis szerintem. És persze Móni szerint :-)


A kis pandákhoz kezdetként előkészítettem három hungarocelltojást:






Kihegyezett hurkapálcára felszúrtam mindhármat, majd fehér alapozó akrilfestékkel két rétegben lefestettem őket.





Fekete alkoholos filctollal megrajzoltam a szemfoltokat, az orrot és a szájat.


 


 A szemekhez irodai lyukasztóval fehér papírköröket vágtam ki, ezekre rárajzoltam egy-egy fekete pöttyöt, majd a szemfoltokra ragasztottam őket. 
A füleket fekete filcanyagból vágtam ki. Sniccerrel két-két nyílást vágtam a tojások felső részére, és ezekbe betűrtem a fülek alsó részét.





 A fekete filcanyagból karokat és lábakat vágtam ki, majd a tojásokra ragasztottam.




 
Utolsó lépésként zöld filcből bambuszrügyet készítettem a mancsukba, vastag barna filcből pedig kivágtam az alapot, és ragasztópisztollyal rárögzítettem a tojáspandákat. 
Ezzel el is készült ez a rendhagyó tojásdekoráció - de ha nem dísznek használnánk, még játszani is prímán lehetne velük. Legalábbis a Kisebbik véleménye szerint :-)








































9 megjegyzés:

  1. Jaj, de helyesek!! Mekkora tojást használtál hozzájuk? Csak az arányok miatt... :)

    VálaszTörlés
  2. De helyesek! Kedvem lenne megkérni, hogy legközelebb pingvint is készíts, ha már ilyen jók a fekete - fehér állatkák, a nagyobbik lányunk él - hal értük. De persze nem kérlek, majd gondolkodok rajta én. Tojásból sosem jutott volna eszembe. Köszönöm az inspirációt!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Kinga, ennél könnyebben még sosem tudtam kérést teljesíteni! :-) Nézd csak: http://kiflieslevendula.blogspot.hu/2014/09/pingvintrio.html

      Törlés
  3. Szia. Nagyon tetszenek az alkotásaid, régóta nézegetem már a blogodat. Ötletet szeretnék kérni tőled. Gyakorlaton vagyok egy óvodában, és jövő héten lejár a nyolc hét. Szeretném valami aprósággal meglepni a gyerekeket, és a két óvónénit is valami szép, kézzel készített ajándékkal. Ha lenne valami ötleted, azt nagyon megköszönném :)

    VálaszTörlés
  4. j'adooore!!!!!
    Merci beaucoup!
    Bernadette

    VálaszTörlés
  5. Fehe temperaval is lefesthetem ?

    VálaszTörlés