2015. március 11., szerda

Nyuszi a csészében


Amióta a blog létezik, elég sok tárgyat-dolgot-ezt-azt készítettem, de ezekből meglepően kevés található itthon (mindig lett gazdájuk rögtön a család és a barátok körében). Az itthoniak viszont azért maradtak, mert nem tudtam róluk lemondani - ezek közül is a szívemnek egyik legkedvesebb alkotás a csorba pöttyös bögrében lakó manólány, ő mindig ott függ az egyik könyvespolcunk mellett. Azóta is mindig várom, hogy egy hasonlóan csinos, ám használatra már alkalmatlanul amortizálódott bögréhez vagy csészéhez juthassak, de mostanában senki sem tördeli nálunk a porcelánokat, mi ketten nem vagyunk kimondottan balhés típusok, a kicsik meg már régen kinőttek a spontán leejtős korszakukból. Kezdtem is már lemondani a bögrés ötleteimről, ám pár napja váratlan helyről érkezett a segítség - a mosogatógépünk valószínűleg már nem bírta hallgatni a sirámaimat a forráshiányról, és egy épen betett csészét kicsorbulva és megrepedve adott elő. Rögtön eszembe jutott Szabó Magda és az ő apukája, aki a törött bögréket körbetáncolta ("már nem élsz túl, büdös bögre"), és hasonló örömöt éreztem, de persze nem a csésze porhüvelyének pusztulása miatt, hanem mert így pompás alapanyaghoz jutottam. És így végre meg tudtam valósítani egy olyan ötletet, amit már tavaly húsvétra is terveztem, csak nem volt hozzám csészém, ugye - de most! :-)

Az ötlethez először is szükségem volt egy apró nyuszifigurára - ezért elővettem egy kis maradék agyagot, és ebből formáztam meg a nyuszit, azaz rögtön kettőt is, mert a másikkal is van már tervem:





 Készítettem még pár tojáskát is:





 Miután az agyag kiszáradt, egy levágott mosogatószivacs-darabra kevés barna akrilfestéket tettem, és ezzel pacsmagoltam körbe a tojásokat.








Elővettem a főszereplőt, a kicsorbult csészét:





Zöld szárazvirágból egy kisebb adagot a csészébe ragasztottam:





A nyuszit szintén ragasztópisztollyal rögzítettem a csésze belsejébe, akárcsak a tojásokat.





Mintás papírból picike virágokat vágtam ki, ezeket is a csészébe helyeztem.





Mintás papírból kivágott rombuszokból és egy pékzsinegdarabkából zászlófüzért készítettem, majd a zsineg két végét a csésze szélére ragasztottam. Ezután még vágtam egy, a zászlókkal színben harmonizáló papírkört, és a csésze belsejébe ragasztottam - a nyuszi pedig kapott egy fonalból kötött zöld masnit a nyakába.





Ezzel tulajdonképpen készen is lett a mini húsvéti jelenet. Még egy pöttyös organzamasnit kötöttem a csésze fülére, és ezután már csak örülnöm kellett neki - és ez nagyon simán ment is, hiszen annyit vártam rá... :-)








































13 megjegyzés:

  1. Jól sejtem, hogy ez a darab sem fog "elmenni" otthonról ;) ? Nagyon hangulatos lett! És köszönöm a pingvines tojásokat!!!! Hogy is felejthettem el őket?! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon-nagyon jók a megérzéseid! :-)
      Remélem, hasonló pingvinekre gondoltál :-)

      Törlés
  2. Káprázatos, de a nyuszigyerkőc már önmagában is szívmelengető és áhitatteljes.
    Kököjszi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nehezen is sikerült meggyőznöm a Kisebbiket, hogy az most nekem kellene :-)

      Törlés
  3. Nagyon tetszik! Hol veszel agyagot?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Még régen vettem az Auchanban, amikor lehetett kapni, ott nagyon olcsó volt, de sajnos már jó ideje nincs.

      Törlés
  4. Nagyon aranyos a mini húsvéti jeleneted!Kár,hogy mostanában dobtam ki csorba csészéket.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jaj, tényleg kár! De biztos teremnek még előbb-utóbb, a csészéknek ez szokásuk, én úgy látom :-)

      Törlés