2015. március 2., hétfő

Kiscsirkék a tojásban


Pontosabban kindertojásban :-) Eltöprengtem ugyanis azon, hogy bár már sokszor használtam fel műanyag csokitojásbelsőt a dolgaimhoz, valahogy eddig még egyszer sem aknáztam ki teljesen azt a lehetőséget, hogy ez a kindertojásbelső igazából egy nyitható tojás, amiből akár kiscsirkék is kikelhetnének. No de majd most, gondoltam én :-) A végeredmény egy nagyon könnyen megvalósítható ötlet, amit majdnem teljes egészében gyerekekre is bízhatunk, akár a kisebbekre is, és még egy egész csoporttal/osztállyal is egy óra alatt kivitelezhető. 
Ez a gyorsaság nekem most jól jött, mivel épp Jégvarázs szülinapi bulira készülünk, és arra egy kicsivel több energia kell, hálás voltam tehát a kiscsirkéknek, hogy hipp-hopp ott termettek az asztalon, igazán kedves és figyelmes dolog volt ez tőlük :-)

Tehát ami kellett hozzájuk, az csibénként egy kindertojásbelső, valamit két préselt papírgolyó, egészen pontosan 3 cm átmérőjűek.





Egy fogpiszkálót kettétörtem, és az egyik felével egymáshoz rögzítettem a két papírgolyót, beleszúrva a golyókon található lyukba.





 Az így keletkezett "hóembereket" sárgára festettem.





Fogtam a műanyag tojásokat, szétnyitottam őket, és egy éles kisollóval cikkcakkokat vágtam a nyitott szélekre (kisebb gyerekekkel, kevesebb idővel vagy éles kisolló hiányában ez a szakasz nyugodtan kihagyható).





Betettem a dupla gombócokat a tojásokba:





Sárga papírból szárnyakat és kisebb, koronaszerű formákat vágtam ki:





 A golyókra filctollal szemet és csőrt festettem.




 
 A szárnyakat becsúsztattam a tojásokba kétoldalt, a golyók mellé - a kilógó részt pedig kissé lehajtottam. A papírgolyó szorosan tartja a szárnyvégeket, de akár be is ragasztózhatjuk, hogy fixen ott maradjon. A kisebb, koronaszerű formákból lettek a kunkori frufruk - ezeknek a keskenyebbik végét a felső tojáshéj alá csúsztattam, a cikkcakkozott részt pedig kicsit visszapöndörítettem.





És kész! Hosszabb volt leírni, mint elkészíteni :-) A végén érdemes egy kicsit megmozgatni az egészet - ha például nem szorul eléggé a felső tojáshéj, azaz például könnyen lejön a fejről, érdemes egy kis ragasztóval rögzíteni a fejen, de ennél több teendőnk igazán nincs a kiscsirkékkel. Illetve de - mosolyogni, ha rájuk nézünk :-)


































6 megjegyzés:

  1. Nem hiszem, hogy nem írta meg senki, mennyire jókat alkottál megint fillérekből! Gratulálok!

    Állandó olvasód, Ili

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Annál jobban esik tőled, Ili! Köszönöm! :-)

      Törlés
  2. Egyszerűen tündéri ez a csibekórus :-))))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Úgy örülök, hogy tetszenek, drága Viki! Tényleg olyanok, mint egy kis kórus :-) :-)

      Törlés
  3. mint mindig...a legugyesebb!!!:-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Úgy örülök neked, Gabi, már olyan rég hallottam rólad!!

      Törlés