2015. március 16., hétfő

Cserépnyuszik


A mai bejegyzés alanyai megint hosszú időre helyet béreltek maguknak a szívemben. Nem is mondok róluk többet, meglátjátok majd a végén, milyenek - és egyszerűen nem lehet nem szeretni őket. 
Az elkészítésük apropóját pedig most éppen az adta, hogy megérkeztek a frissen rendelt agyagcserepeim, ezúttal olyan méretben, amivel eddig nem dolgoztam, 6x7 cm-es nagyságban - ezekkel már egészen megtermett figurákat lehet készíteni. Kiegészítettem őket két szintén nem kicsi, azaz 6 cm átmérőjű hungarocellgolyóval, és ebből az együttműködésből születtek új kedvenceim, a cserépnyuszik. Tüneményes cserépnyuszik, mármint :-)

Az alap tehát ennyi volt:





Ragasztópisztollyal a cserépre rögzítettem a hungarocellgolyót, majd világosbarna akrilfestékkel lefestettem az egészet.


 


 Egy vitaminosdoboz kupakját a hungarocellgolyóra illesztettem, körberajzoltam egy ceruzával, majd ugyanezt elvégeztem a cseréprészen is. Az így keletkező köröket halványrózsaszín festékkel kitöltöttem. 
Amikor a festék megszáradt, fekete vékonyhegyű alkoholos filctollal körberajzoltam a körök széleit, majd egy szaggatott vonallal is körbehúztam.




A fülek alapjait barna, a fülbelsőket drapp filcanyagból vágtam ki. A két réteget összeragasztottam (egy jobb papírragasztó stift ehhez tökéletes), majd a füleket a szokásos módszerrel rögzítettem a golyóba: pengével két mélyedést vágtam a hungarocellbe, és ezekbe nyomtam bele a fül alsó végeit. 





Alkoholos filctollal megrajzoltam a nyuszipofikat:





Befejeztem a nyuszikat néhány további  teendővel: karokat készítettem nekik barna filcanyagból, a pocakjukra mintás papírból kivágott szívet ragasztottam, amit szintén "körbevarrtam" fekete alkoholos filccel, masnit kötöttem a nyuszik nyakába, és egy-egy fehér zseníliapompont ragasztottam a hátsó felükre.









Nem is tudok ennél többet hozzáfűzni - egyszerűen odavagyok értük :-)







































10 megjegyzés:

  1. Nagyon édesek, elhiszem, hogy helyet kaptak a szívedben. :)

    VálaszTörlés
  2. Nagyon szépek lettek megint, de nekem most a nyuszikról hiányoznak a hosszú bajszocskák. :)

    VálaszTörlés
  3. Tényleg nagyon aranyosak!

    VálaszTörlés
  4. Én is odavagyok értük :))

    VálaszTörlés
  5. Kedves Évi! Szeretnék egy kéréssel hozzád fordulni, elküldenéd az email címed? Köszönöm szépen! :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia, Klau! Persze: kiflieslevendula@gmail.com

      Törlés
    2. Kedves Évi! Írtam Neked! Köszönöm! :-)

      Törlés
  6. Egy cikk, ami szerintem érdekelni fog: http://konyves.blog.hu/2015/03/19/rozsban_a_fogo

    VálaszTörlés