2015. február 17., kedd

Tojásdíszítés organzavirágokkal


Az organzából készült kitűzővirágok leírásai tavaly elárasztották a kreatív oldalak nagy részét: Biztosan nektek is ismerős, hiszen tényleg mindenhol erről lehetett olvasni - tudjátok, amikor a virágok szirmai úgy nyerik el gyönyörűen pödrött kinézetüket, hogy egy pillanatra láng fölé tartjuk. A végeredmény nagyon látványos és szépséges, és biztosan már régen ki is próbáltam volna ezt a technikát, de én rendszerint úgy működöm, hogy ha azt látom, mindenki ugyanazt csinálja, én csakazértsem, nem és nem. Persze eleinte nagyon érdekelt a dolog, de amikor tényleg mindenhol az égetett organzavirág leírásával találtam szemben magam, teljesen elment tőle a kedvem. Annak idején éppen így jártam a Harry Potter-könyvekkel is: mivel mindenki azt olvasta, nagyképűen úgy gondoltam, ez jó nem lehet és én akkor sem - aztán amikor belekezdtem, csak azt sajnáltam, miért nem korábban... :-)
Szerencsére mostanra nagyjából lecsengett az organzavirágos mánia mindenfelé, így újra előkerült a gondolataim között a dolog, főleg mert egy leárazáson egészen potom áron kaptam három tekercs organzát - de azért most sem kitűző formájában, sokkal inkább dekorációs elemként gondoltam felhasználni. És ha már közelít a húsvét, akkor húsvéti vonatkozásban, egészen pontosan tojásdekorként - azaz miért ne kaphatna egy tojás is egy ilyen csinos virágot :-)
Szóval, beadtam a derekamat az organzavirágnak. A készítésről nem szeretnék részletesen írni, ezt annyian megtették már előttem - csak vázlatosan, hogy ha valaki mégsem keresne utána máshol, annak is szerethető legyen a dolog. Mert igaz, ami igaz, nagyon szerethető :-)

Majdhogynem semmi másra nem is volt szükségem a virágokhoz, mint az organzára:





Az anyagból különféle méretű, nagyjából kör alakú darabokat vágtam (nem nagyokat, mert kis méretű virágokat szerettem volna készíteni), majd egy fogóval megfogtam az organzadarabokat, és egy gyertya lángja fölé tartottam egy-egy pillanatra a széleit.





Az organza azonnal bepödörödik, úgyhogy valóban csak pillanatokról van szó - így aztán villámgyorsan el lehet készíteni az összes darabot. 





Annyi darabot helyezünk egymásra, amennyit csak szeretnénk - a nagyobbakkal kell kezdeni, és fokozatosan haladni a picik felé. Én is így raktam össze a kis virágomat, majd a közepét néhány pici öltéssel rögzítettem - végül három apró fehér gyöngyöt is öltöttem rá.





Akkora selyemszalag-darabokat vágtam, amelyekkel körbe tudtam tekerni egy tojás derekát - a végeket összevarrtam úgy, hogy szorosan feszüljön a tojáson -, majd a szalagra rögzítettem néhány öltéssel a virágot.





Mivel a tojásról így könnyen le lehet húzni a szalagra varrt virágot, akár szalvétagyűrűként is megállja a helyét. Ha pedig csak a kis virágokat készítjük el, számtalan módon felhasználhatjuk: ragasztópöttyel kislányhajcsatra, gyűrűként, csomagdíszként - de az is biztos, hogy egy ilyen virág elkészítése olyan jó érzés, ami évekkel hosszabbítja meg az életünket. Legalábbis a brit tudósok szerint.... ;-)
































8 megjegyzés:

  1. Angol hölgyek kalapban... :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Tényleg, milyen jól néznének ki, ha arcot is rajzolnék neki, mondjuk Helen Mirren- vagy Maggie Smith-stílusban :-)

      Törlés
  2. Imádom gyártani az ilyen virágokat... de tojásra így nem jutott volna eszembe rátenni. Ügyes!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm! Ez tényleg egy szenvedély :-)

      Törlés
  3. Nagyon szépek!!!

    VálaszTörlés