2015. február 4., szerda

Tavaszi koszorú hóvirágokkal


Kimondottan érdekes telünk van. Sokáig semmi hó, közben meleg, aztán néhány óra leforgása alatt jégvilággá változott minden, de hó még mindig sehol, sok napsütés, nyíló virágok a kertben, aztán végre hóesés, amit eső olvaszt el, aztán újra hó, és végre hóemberépítés!! ...aki viszont néhány óra alatt válik tócsává a tűző napon, és hidegmeleghidegmeleg - a tegnapi-tegnapelőtti napsütés után pedig igazán megértettem a Kisebbiket, aki tanácstalanul kérdezte, hogy akkor most milyen évszak is van...? Mondtam neki, hogy valami furcsán egyedi keveréke az ősznek-télnek-tavasznak, de azért naptárilag persze tél, de néha kimondottan őszies a sok esővel, miközben az ember valahogy mégis tavaszt érez ebben az áradó napfényben.... és végül is ez a legmeghatározóbb mind közül, és ha most én lennék Chris a Miért éppen Alaszka? c. szuperkedvencből, akkor most felolvasnék valami csodaszép idézetet a tavaszról :-) De mivel én csak a saját eszközeimmel tudok tavaszt várni, készítettem egy nagyon-nagyon egyszerű tavaszi díszt egy drót vállfából (ez ám az igazi fából vaskarika :-) ), rozmaringágakból és fehér papírból. Egészen pontosan szívkoszorút pici, szimbolikus hóvirágokkal - a következőképpen.

Kikészítettem a drót vállfát:





Alul megjelöltem a közepét úgy, hogy lehúztam a drótot - ez azért fontos, hogy a drótból hajlítandó szív aránylag szabályos legyen majd.


 


Ezután némi kézi erővel meg egy kúposfogó segítségével nagyjából szív formájúra hajlítottam a drótot.






Vágtam a teraszunk előtt most is gyönyörűen zöldellő, nagy rozmaringbokrokról néhány vékonyabb ágat:





Az ágakat egyesével a drót köré hajlítgattam, és rögzítésként egy kis zöld cérnával körbetekertem az ágakkal borított drótot.






 Amikor ez megvolt, még egy réteg rozmaringággal tekertem be a meglévő réteget, ezzel ki is alakult az alap.






Egy kis méretű, virág formájú mintalyukasztóval kivágtam jó pár formát:


 


A virágokat egyenként összetekertem (ezt egyszerűbb úgy, ha két szirom között egy picit bevágjuk a papírt), míg a kis virágfejekből jó pár nem hevert az asztalon. Nem vettem nagyon komolyan a formázást, nem az volt a cél, hogy a megszólalásig valósághű virágfejeket gyártsak. :-)





A kis virágfejeket ragasztópisztollyal a rozmaringágakra rögzítettem.





És végül már csak egy kockás masnit ragasztottam a szív tetejére. Szándékosan nem tettem egyebet az alapra, ezt most így éreztem tökéletesnek, de el tudom képzelni úgy is, hogy a közepébe belógatunk valamit, betűket, kismadarat, amit csak szeretnénk - mindenképpen csak úgy árad belőle a tavaszi hangulat :-)

























8 megjegyzés:

  1. Aaaaaaaaaaaahhhhhhhhhhhhhh... Fantasztikus :-)))))))))))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :-) :-) Élőben még sokkal jobban néz ki, nehéz volt fotózni :-)

      Törlés
  2. Hát ez nagyon klassz! Jó ötlet! <3

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, örülök, hogy tetszik! :-)

      Törlés
  3. Szuper! Minden van itthon. Nekem is zöldell a rozmaringom. Hozzá is látok ma!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. De jó, biztosan gyönyörű lesz! Úgy szeretem a rozmaringban, hogy ilyenkor is szorgalmasan zöldül :-)

      Törlés
  4. Gyönyörű! Szerinted levendula ágakkal is működik? Nekem még nem túl nagy a rozmaring bokrom, és szeretném valamivel kiváltani... Hortenzia

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szerintem tökéletes a levendula, még csodásan illatos is lesz :-)

      Törlés