2015. február 12., csütörtök

Kiscsirkék fatörzsszeletből


Hiába próbálok elvonatkoztatni a tavaszi dolgoktól, és meglátni a télben a kreatív lehetőségeket, annyira nem megy, hogy inkább nem is próbálkozom vele... Különben is, már február közepén járunk, és innen már csak egy ugrás a tavasz, egy másik ugrás pedig a húsvét - így nézve kimondottan közel van :-)
Most például kis sárga csirkék kerültek ki a kezem alól, amelyek alapjául a karácsonyi barkácsolásból maradt fatörzsszeletek szolgáltak. A három csibe kimondottan gyorsan és egyszerűen elkészül, így még a kisebbek számára is jó program lehet - a három lyukat leszámítva a kis kezek is  könnyedén elkészíthetik a fázisokat. 


Először is tehát szükségem volt a három maradék fatörzsszeletre:





A szeletek belső részét akrilfestékkel sárgára festettem:





 Irodai lyukasztóval fekete papírból kivágtam a szemeket, narancssárga kartonból a csőröket, a szárnyakat pedig sárgából:





 Pöttyös szalagból megkötöttem-ragasztottam a masnikat és nyakkendőket:





Kézi fúróval két lyukat készítettem a lábaknak, egyet pedig felülre, az akasztáshoz.


 


A lábakhoz egy pékzsinegdarabot fűztem át a lyukakon:



 

A zsinór végére pedig egy kisebb darabot kötöttem úgy, hogy jobbról-balról ugyanakkora darab lógjon le.


 


 Ezzel el is készültek a kiscsirkék, igazán nem sok munkával:









Még annyit változtattam a csirkéken, hogy a csőrüket kicsit besötétítettem, mert nagyon beleolvadt a sárga felületbe - de ezután igazán bevetésre készek lettek a kis szárnyasok :-)







































16 megjegyzés:

  1. Jaj, nagyon cukik! Hogy lehet szert tenni fatörzs szeletekre, ha itthon nincs ilyesmi? :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A legjobb megoldás keresni valakit, aki levágja a szeleteket, mert amúgy elég drágán adják mindenhol, ahol eddig láttam... egy kedves mezőőr, asztalos vagy hasonló szakember, esetleg egy nagyon kedves férj az ideális segítség :-)

      Törlés
  2. Köszönöm a csibes tavaszi jó reggelt!! Szépek!

    VálaszTörlés
  3. Nem vagyok egy húsvét- és kiscsibe-fan (mármint az igazit, azt szeretem :) ), de ezek tündériek!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Az igazi mindenképpen mindent visz, ez tény :-) Köszönöm!

      Törlés
  4. Hogy jön az ötlet, hogy egy fatörzsszeletből csirke legyen?! :) Vagy bármi? :)
    Gratulálok!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A fatörzsszeletben az a legjobb, hogy bármi lehet belőle :-) Köszönöm!

      Törlés
  5. Engem is az érdekelne honnan tudok fatorzsszeletekhez jutni? Köszi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Feljebb az első kommenthez épp most írtam meg a jó megoldást :-)

      Törlés
  6. Kedves Levendulalány!
    Tüneményes, "űber" cuki stb. ;-)
    Kb.mekkorák a fakorongok ?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, Adri :-) Kb. 10 cm magasak, de simán el tudnám képzelni egészen nagy fatörzsszeletből is, persze azt nem akasztva, hanem csak úgy letámasztva :-)

      Törlés
  7. Nagyon jók,nagyon ötletes.Kár, hogy nehéz hozzájutni ilyen kis csinos szeletekhez:(

    VálaszTörlés
  8. Veramente carini e simpatici!!!!! Really cute and funny !!!!! you are very good! :)

    VálaszTörlés
  9. Szuper!!! Akinek fatörzs gondja van írjon priviben:palkat@citromail.hu

    VálaszTörlés
  10. Nagyon aranyosak! Szeretném megkérdezni a pékzsineget hol lehet beszerezni? Interneten lehet csak rendelni. Vidéken nem igazán talláltam. Köszi.

    VálaszTörlés