2015. január 30., péntek

Születésnapi képkeret


Egy újabb variáció az egyedi születésnapi képeslapok témakörében - mert olyan jó valami mást adni egy nagyon fontos személynek, mint amit csak úgy boltban is megvehetnék... az ajándék mellé most is szerettem volna valami különlegeset adni, és ehhez egy régi képkeretet hívtam segítségül - meg tavalyi kedvenceimet, a gyógyszertári faspatulákat, némi süthető gyurmát és TERMÉSZETESEN a mintás papírokat :-)
 Mindezekre azért volt szükség, hogy a régi képkeretből egy hívogató vidéki süteményespult születhessen, tortával, édességekkel, kockás terítővel és zászlógirlanddal, tehát csupa olyasmivel, aminek a saját születésnapomon is örülnék (holnapután... :-) ).

Mindennek az alapja tehát egy nem túl nagy, régi fa képkeret volt:





A gyógyszertári faspatulákból négyet egyben hagytam, hatot pedig  felvágtam...





... azért, hogy egy kis ragasztó segítségével kerítésszerűen beboríthassam velük a képkeretet.





Egy újabb spatula két végéről levágtam egy-egy rövid csíkot - erre azért volt szükség, hogy a "pult" elkészülhessen majd.





A spatulákat kopottas kékre festettem - ezt úgy lehet elérni, ha az ecsetre csak kevés akrilfestéket teszünk, és így, szinte "szárazon" húzzuk végig a spatulákon.





A bevágott végű spatulát is lefestettem, majd száradás után ragasztópisztollyal a keret alsó részére ragasztottam. Ezután kék-fehér kockás papírból vágtam egy háromszöget, és lelógó terítőként a "pultra" ragasztottam.





Süthető gyurmából megformáztam a sütiket, a tálakat és a tortát, majd 100 fokon 30 perc alatt ki is sütöttem mindet.





Mintás kartonból vágtam egy, a keretbe illő méretű darabot, és ráírtam a köszöntést.





Ezután már csak a zászlógirlandot kellett elkészíteni - egyforma rombuszformákat vágtam mintás papírokból, majd a rombuszokat kettéhajtottam, hogy fel tudjam ragasztani majd az előkészített pékzsinegre.





Végül összeállítottam a születésnapi képkeretet: behelyeztem a keretbe a hátteret, a sütiket a pultra ragasztottam, a zászlógirlandot pedig három rajzszöggel felrögzítettem.
Úgy érzem, igazán hívogató lett - ezt abból gondolom, hogy ha ránézek, mindig éhes leszek... :-)

 




























28 megjegyzés:

  1. Hát ez már megint fantasztikus lett! Csodajó és szép! Biztos vagyok benne h ezentúl ennek is örülni fognak a megajándékozottak, ah eddig a 3D-s képeslapnak! Holnaputánra pedig Csodaszép Gyönyörűséges Boldogsàgos Szülinapot Kivánok Neked! Sok sok puszit küldök hozzá! :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon-nagyon szépen köszönöm ezt a kedves köszöntést! Biztos ezért is lett nagyon szép nap :-)

      Törlés
  2. Hát ez, hát ez... nem is találok rá szavakat. NAGYON-NAGYON TETSZIK!!! Micsoda ötlet...és megvalósítás! :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. De jó, úgy örülök, hogy így tetszik! :-)

      Törlés
  3. Hát ez megint nagyon tetszik!!! Annyira kedves.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Az ünnepelt is nagyon kedves a szívemnek, úgyhogy nagyon örülök, hogy így látod...

      Törlés
  4. Leesett az állam... Káprázatos lett!!!

    VálaszTörlés
  5. Én is kérek!:)
    Nagyon klassz!!!

    VálaszTörlés
  6. Néha arra gondolok, nem írom le már megint ugyanazt, amit szoktam, és amit az előttem szólók is; hogy milyen jó, amit készítesz. Aztán rájövök mindig, hogy nekem milyen jolesnek a dicséret szavak...Csudakedves lett a mai alkotás!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igenigen, olyan jólesik minden kedves szó, kérlek, mindig írd le, ha úgy érzed, szebbé teszi a napomat :-)

      Törlés
  7. Nagyon klassz gratulalok ez telitalalat ;) tuti megcsinalom!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szívből biztatnálak, sikered lesz vele! :-) Köszönöm!

      Törlés
  8. Nagyon jó!
    Boldogságos szülinapot!!! :o)

    VálaszTörlés
  9. Kicsit megkésve ugyan, de nagyon boldog születésnapot kívánok Neked!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon szépen köszönöm, még bőven időben :-)

      Törlés
  10. Válaszok
    1. Egy kicsit tényleg mesebeli hangulata van :-)

      Törlés
  11. Kedves Levendulalány!
    Kérlek, mutasd meg , hogyan készülnek a süthető gyurmából ezek a sütik+pékárúk! a lányomat szeretném meglepni vele! köszönettel: Ági








    VálaszTörlés
  12. Jaaaj, de bánom, hogy nem jártam erre néhány hetet....:(.Ha ezt előbb látom, elkészítettem volna barátnőmnek, nagyon-nagyon örült volna!
    Csodaszép, csodaaranyos:), gratulálok az ötlethez!:)

    VálaszTörlés