2015. január 27., kedd

Papírlámpás


Nemrég új, gyönyörűségesen mintázott papírokat tartalmazó tömböket szereztem be, és már alig vártam, hogy valamit készíthessek belőlük. Ez az érzés persze csak addig tartott, amíg haza nem értem velük, mert aztán egy kávé mellett ráérős boldogsággal végignézegettem a lapokat... aztán újra... és újra... nagyon jól el tudok lenni egy tömb mintás papírral, félórán át szavamat sem lehet hallani :-) És ezután jó ideig képtelen vagyok bármire használni a papírokat, mert oooolyan széééépek így egyben... de aztán persze rájövök, hogy a csekély megtakarított pénzemet nem igazán kifizetődő mintás papírokban tárolni, úgyhogy megkeményítem a szívemet, és elkezdem felhasználni a lapokat - de azért olyankor itt bennem valami halkan sír :-)

Hosszas töprengés után az első három lapból végül papírlámpásokat készítettem - a minta szépsége így nagyon jól érvényesül, a végeredmény pedig igazán látványos, ráadásul elkészíteni is egyszerű. Jó, nem árulok zsákbamacskát, egy dolog sajnos mindenképpen kell ehhez, enélkül nem lehet nekivágni: egy barkácskés vagy sniccer vagy más hasonló szerszám, ami pengével vág. De ennek a segítségével már igazán könnyen megy a dolog, és ígérem, a leírás is rendkívül egyszerű lesz. :-)


Először tehát kikészítettem a legfontosabb hozzávalókat: a mintás papírt, egy vonalzót, egy mérőszalagot, a barkácskést, valamint a lámpás központjának egy pálinkáspoharat (vagy bármilyet, a lényeg, hogy beleférjen egy mécses).





 Először is meghatároztam a lámpáshoz szükséges papír méretét: a mérőszalaggal körben lemértem a pohár kerületét, ehhez hozzáadtam 0,5 cm-t - nekem ez az én poharam esetében pontosan 17 cm volt. Ez lesz a papír szélessége.
A magasság megállapítása ennél egyszerűbb: egyszerűen csak az előző számhoz hozzá kellett adnom 1,5 cm-t  - tehát az én esetemben ez 18,5 cm lett.
Így levágtam a papírból egy 17x18,5 cm-es téglalapot:





A két hosszabbi oldalból lemértem egy-egy 1,5 cm-es sávot, ezt meghúztam egy-egy vonallal - a maradék területet pedig a képen látható módon 0,5 cm-enként becsíkoztam egy vonalzó segítségével.





Eljött a barkácskés nagy pillanata: a párhuzamos vonalakat mind végigvágtam vele, mindig a vonalzó mentén.





Ragasztás következik: a papírt hengerré hajtottam, és a két szélső 0,5 cm-es csíkot egymásra ragasztottam. (Ez előtt a maximalisták még kiradírozhatják a szélső vonalakat, hogy ne maradjanak ceruzacsíkok a papír belső oldalán.)





Ezután következik a kedvencem, egyben az utolsó lépés: a henger két végét a tenyeremmel összenyomtam, hogy kialakuljon a hordós forma.
A pohárkába egy mécsest tettem, és a lámpást rátettem.





Ezzel el is készült a papírlámpás. Szerintem igazán egyszerű, viszont nagyon szép, és például egy esküvőre is nagyon el tudom képzelni az asztalokon, de akár kerti bulira is - vagy lányos zsúrokra, a gyerekszempontból biztonságosabb LED-mécsesekkel.

Én persze az enyémekbe igazi mécseseket tettem, és aztán már nem is maradt más teendőm vele, mint gyönyörködni benne, és ezt meg is tettem - mint a képek számából láthatjátok, jó alaposan :-)




























































17 megjegyzés:

  1. Szép lett! De nem rúgja ki magát a papír?
    Szamóca

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ha úgy lenne, leírtam volna :-) Nem, tökéletesen megtartja a formáját.

      Törlés
  2. Gyönyörűek! Én is beszereztem azokat a bizonyos mintás papírokat. Sok évre elegendőt (persze nem...) - férjet valamivel nyugtatni kellett... :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. De biztos megérti, hogy azoknak a papíroknak egyszerűen képtelenség ellenállni... lehetetlen, no :-)

      Törlés
    2. Bizony... Meg persze. Egy sokat sejtető mosoly kíséretében közli, hogy jól van. :) Amúgy nálunk a Kisfiam fa zsepitartójára került az első...

      Törlés
  3. Szia!Nagyon szép és hangulatos lett!Milyen fajta papírt használtál? :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia, Anna! Az Aldiban vettem egy héttel ezelőtt, mintás papírtömbök, gyönyörűszépek :-) Ezek már majdnem karton vastagságú, 250 g-os papírok, minden barkácscélra csodálatosan alkalmasak!

      Törlés
  4. Ötletes a lámpás, megint egy bizonyíték, hogy milyen remek dolgokat lehet készíteni papírból.
    Egyébként én is így érzek a szép papírokkal kapcsolatban, sajnálom őket elvágni...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, legszívesebben mindet keretbe tenném, és kitenném a falra - bármit is készítek belőlük, a legszebbek mindig épen, sértetlenül...

      Törlés
  5. These are beautiful. Thanks for sharing a great idea using the new papers.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Thanks for your comment! I love crafting with patterned papers, these are my favourite ones :-)

      Törlés
  6. Csodásak lettek! Fantasztikus ötleteid vannak!
    Az első bekezdéssel teljesen egyetértek! Én is pont ezt teszem mindig és nem rég én is vettem néhány csomaggal, gyönyörűek... csak sóhajtozom, ahogy gyönyörködöm bennük... a lelkemet simogatja már a látványuk is... ;)
    De én főként scrapbook képeslapokat készitek belőlük, ha megnéznéd, szivesen átküldöm a linket! :)

    VálaszTörlés
  7. Hát igen, azok a mintás papírok az Aldiban! Ma reggel elmentem, hátha maradt még, és csodaszépeket találtam. Nem is igazán tudtam melyik tömböt válasszam, mert hát mindet mégsem hozhatom haza. De a Vintage elnevezésű, az valami meseszép! A Te ötleted alapján konzervdobozokat borítok be velük, hogy mindennap gyönyörködhessem bennük.
    Levendulalány, régi gáztepsik újrahasznosítására nincs valami jó ötleted?
    Szeretettel:Hortenzia

    VálaszTörlés
  8. Ez a papírmánia ragályos!! :)

    VálaszTörlés