2015. január 28., szerda

Lúdtoll penna - papírból


És még mindig a szép papírok... de ez most nem a papírokkal kezdődött, hanem azzal, hogy a Nagyobbik egy ideje rengeteg ismeretterjesztő könyvet olvas régmúlt korokról - és egyszer csak azt mondta, szeretne ő is egy lúdtoll pennát, amivel írhat. Mondtam neki, hogy ó, azt én is nagyon, és hozzátettem, hogy még ha lenne is nekünk egy igazi, régi pennánk, akkor sajnos azzal biztos nem írnánk, csak tisztelettel nézegetnénk, és vigyáznánk az épségére. 
Erre kicsit megnyúlt az arcocskája, elgondolkodott a dolgon, és annyit mondott: ő mégis úgy örülne egy ilyennek. Így hát én is elgondolkodtam a dolgon, és némi töprengés után megkérdeztem, lehetne esetleg olyan lúdtoll penna is, ami nem tollból van, de lényegében hasonlóan néz ki, és írni is lehet vele? 
Az ötlet azonnal helyeslésre talált, és rögtön sok-sok puszit is kaptam, hogy találtam megoldást a dologra, tehát már csak ezért is megérte elkészíteni a pennát. :-) Lúdtoll helyett én a barkácspapírok közül használtam fel egyet, a Nagyobbikhoz illően kedves mintásat - és persze első lépésként kivettem egy golyóstollból a tollbetétet.





Gondoltam, ha már penna, akkor legyen impozáns méretű, így egy kissé meghosszabbítottam a tollbetétet - ehhez kettéhajtottam egy vékony zseníliadrótszálat, kicsit összesodortam, és a végüket a tollbetét végébe nyomtam.





A mintás papírt kettéhajtottam hosszában, és - egybefogva a két réteget - kivágtam a lúdtollrészhez szánt formát, két példányban.





A leeső papírdarabokból vágtam egy kisebb négyzetet, bekentem a hátoldalát ragasztóval, és a tollhegy mögötti részt betekertem vele - erre azért volt szükség, hogy a toll funkcionálisan is működjön, tehát kényelmesen lehessen fogni írás közben.






A tollbetétet az egyik papír közepére fektettem, amire előzőleg ragasztócsíkot húztam.

 
 



A másik papírdarab fehér oldalát vastagon bekentem papírragasztó stifttel mindenhol, majd a tollbetétre helyeztem. A két papírréteget alaposan egymáshoz nyomogattam, hogy szorosan tapadjanak - középen ez különösen fontos, mert így szépen kiemelkedik a papír alatt középen a vonal, akárcsak a lúdtollaknál.





Ezután már csak egy kis (jó, "kis") türelemjáték következik - egy éles, vékony ollóval bevágtam a papírszéleket, hogy kialakuljon a jellegzetes tollforma. Ez eltart egy ideig, ráadásul a vágásoknak minél közelebb kell lenniük egymáshoz, így lesz igazán szép - de azt hiszem, a végeredmény megéri a fáradságot (ami azért nem olyan nagy).





Ezzel el is készült a mi majdnem lúdtoll pennánk. Bár a képeken kimondottan légiesnek látszik, a hozzá használt papír 250 g-os volt, tehát így dupla rétegben kimondottan erős és strapabíró lett a toll, egészen biztos, hogy bármit kibír. És ha azt mondom, bármit, ezt szó szerint kell venni, mert a Kisebbik is boldogan rajzolt és hosszasan írt vele, az ő kis kezei pedig általában nem túl kíméletesek... :-) 
A Nagyobbik pedig, aki végső soron a penna megrendelője volt, hatalmas örömmel vette birtokba, és kiutalt még további sok-sok puszit nekem - mi ez, ha nem a legjobb motiváció? :-)





























10 megjegyzés:

  1. Káprázatos! Az utolsó képeket nézve nem is gondoltam volna, hogy papírból van a penna. Én is örülnék egy ilyennek. :-) Nagyobbiknak farsangra csinálhatnál egy olyan csúcsos süveget, amit vártoronyba zárt királykisasszonyok hordanak. :-)
    Fitzhuber Dongó

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Már kapott ilyet egy korábbi farsangra, még fátyol is csüngött a végéről :-)

      Törlés
  2. Szenzációs az ötlet és a kivitelezés! Erőt adó és példaértékű, hogy a gyerekekért miket kitalálsz! Továbbra is csak azt tudom mondani, süt a szeretet a munkáidból.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen, Kinga, olyan jó érzés, hogy így látod.

      Törlés
  3. Hasonlóim nekem is vannak, csak én igazi, talált tollakkal ékeskedem. Levágtam a végüket, beledugtam egy tollbetétet, ráhúztam egy műanyag toll végét és nagyon jól funkcionálnak :)

    VálaszTörlés
  4. Nagyon jó lett!!!
    Dekorációnak sem utolsó, mert most nagyon sok képen van ilyen-olyan tollas dekor.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Gondoltam is, ha kifogy belőle a tinta, dekoráció lesz belőle :-)

      Törlés