2015. január 12., hétfő

Divatbabák fakanalakból


Kettővel ezelőtti olaszországi látogatásunkkor a helyi boltban - ahol mindenki a csodás olívabogyók, álomszép sonkák, mennyei zöldségek és gyümölcsök bűvkörébe került volna egy perc alatt - én több csomag natúr fa evőkanalat vettem, mert azonnal láttam magam előtt, hányféle fantasztikusan csodálatos kreatív célra fogom ezeket felhasználni, aminél klasszabbak itt a blogon még sosem voltak, ráadásul itthon még addig egyszer sem láttam hasonlóakat.
Hazaérkezvén aztán mondanom sem kell, az extraszuper ötletek egyike sem jutott már az eszembe, és ez azóta is így volt. A szépséges natúr fakanalakat persze nagy becsben tartottam (igaz, azóta már itthon is láttam ilyeneket...), de azon kívül, hogy a port néha lefújtam róluk, mást nem kezdtem velük. Már azon gondolkodtam, a következő gyerekbulin elhasználom arra, amire minden bizonnyal tervezték őket, de aztán egy borús, hangulatlenyomó napon dacosan arra gondoltam, mi lenne, ha csak úgy készítenék belőlük valamit, egyszerűen csak saját magam felvidítására - néha ilyen is kell :-) A tervet megosztottam a Nagyobbikkal is, aki erre lelkesen kijelentette, hogy akkor majd ő megmondja, mi legyen a kanalakból - úgyhogy végül divatbabákat gyártottam belőlük, a kis mini múzsa iránymutatásai szerint készült papírruhákkal. Abszolút haszontalanul, minden előzetes tervezéstől mentesen - de nem kell mindig megváltani a világot, igaz? :-)

Az engem lenyűgöző, a napfényes Olaszországból származó fa evőkanalak ilyenek voltak:





Ezeket a szokásos fehér akril alapozófestékkel lekentem:





Ezután pedig a kis divattervező-tanácsadó segítségével kivágtam mintás papírból a ruhákat, mindenféle kiegészítő részekkel láttam el őket, és persze megrajzoltam az arcokat is.





















Útközben persze elmúlt a rosszkedv is, úgyhogy már ezért is megérte a dolog - és végre lett kellő inspiráció is: húsvétra cserépbe szúrható nyuszikat készítek a kanalakból :-)



















19 megjegyzés:

  1. Meseszép! Hirtelen beleszerettem a fakanalakba...Különleges az alakjuk, hol láttál ilyet itthon?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Megértelek, én is éppen így voltam a fakanalakkal ott és akkor :-) Itt láttam (bár most sajnos épp nem kapható): https://www.eztettem.hu/product/fakanal

      Törlés
  2. Ezek NAGYON jól néznek ki!!! Szerintem pici lyukat kéne belefúrnod még, és damilra fűzve fellógatni a gyerekszobában! vagy bárhol!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ez jó ötlet! Erről jutott eszembe, amit írtál, hogy az évszakokra jellemző öltözködést is milyen jól lehetne bemutatni piciknek ilyen kanálbabákon, vagy együtt felöltöztetni őket az évszaknak megfelelően :-)

      Törlés
  3. Jaj de édesek! Ilyeneket én is szeretnék csinálni. Törpém nagyon örülne neki! Melyik üzletben láttál ilyen fakanalakat? :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :-) Örülök nagyon, hogy tetszenek!
      Pont most írtam fentebb, melyik online boltban láttam, de még nézelődöm, hátha máshol is látok elérhető áron... talán végső esetben fehér műanyag kanalakkal is el lehetne készíteni, alkoholos filccel lehet rajzolni azokra is, és a papírruhák azokra is felragaszthatók - persze a fa verzió mindig közelebb áll a szívünkhöz, tudom :-)

      Törlés
    2. De édesek!!! Nagyon ötletes. :) Én még csak addig jutottam, hogy dekorszalaggal körbematricáztam. :) Éci barátnőmnél van bőven választék: https://www.eztettem.hu/shop/product-category/faevoeszkoz Pasikat akár villából is lehet, kislányokat meg a fagyiskanálból. :)))

      Törlés
    3. Igenigen, fentebb én is belinkeltem, csak sajnos most éppen nem kapható a fa evőkanál... de talán hamarosan, nincs infód esetleg? :-)

      Törlés
  4. Nagyon aranyosak. Ötletes kis babák lettek:-)
    Én a Pirexben láttam teáskanál méretű fakanalat.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. De jó, köszönöm szépen a tippet! :-)

      Törlés
  5. Tetszik, hogy azt vették figyelembe, mi áll jól nekik, nem pedig a legújabb divatot! ;) A nagymamám is mindig ezt mondja. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Az ilyen édes kommentekért érdemes blogot írni :-) :-) A nagymamádnak tökéletesen igaza van, én is ezt vallom :-)

      Törlés
  6. Sziasztok,
    Nagyon klassz otlet!
    En innen ismerek fa evokanalakat, szerintem ez is nagyon jo erre a celra (is):

    https://dekorellashop.hu/termekek/fa-evoeszkoz/

    Udv,
    Zsuzsi

    VálaszTörlés
  7. Nagyon aranyosak! :)
    Varga Judit blogján találtam egy szintén jópofa fakanál-felhasználást virágkaspóhoz:
    http://blog.juditu.hu/sk-kaspok/
    De csak ha nem sajnálod a szép toszkán kanálkákat :)
    Kata

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jaj,de, nagyon sajnálnám :-) Persze nagyon szép az ötlet, látványos és igényes (ahogy az egész blog), csak nem lenne szívem ennyi fakanalat ellőni rá, olyan jó kis figura-alapanyag, és hát Olaszországból, ugye... :-)

      Törlés
  8. Nagyon szuperek a babák :)
    Valami szuper farsangos témájú ajtódísz ötleted nincs véletlen? :)

    Szép napot!
    Anna

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia, Anna! Örülök, hogy tetszenek :-)
      De van: http://www.nlcafe.hu/otthon/20140212/csinald-magad-farsangi-ajtodisz/
      Ez az egyik legkedvencebb ajtókoszorúm :-)

      Törlés
    2. Ó, jól emlékeztem akkor, hogy volt már ilyen nálad, csak valahogy nem találtam meg. Köszönöm szépen :)

      Törlés