2014. december 1., hétfő

Megnyugtatóan ehetetlen mézeskalácsbabák


... pedig ki akarna ehetetlen mézeskalácsbabákat, ugye? Hát én. Nálunk ugyanis a mézeskalácsból készült dekorációk és díszek tiszavirág-életűek - a Kisebbik egyszerűen képtelen ellenállni nekik, és amikor szívhez szólóan kérleljük, hogy legalább párat hagyjon meg, a legnagyobb önmegtartóztatás mellett sem képes arra, hogy legalább egy-egy kezet, lábat vagy fejet ne tördeljen le és habzsoljon be... és sokra megyünk a mézeskalácsdíszekkel, ha mindegyik olyan, mintha egy kannibálbuliról szabadult volna félidőben. :-)

A tavalyi iskolai adventi vásáron láttam egy jó ötletet arra nézve, hogyan lehet máshogy megoldani ezt a kérdést - mert persze agyagból, só-liszt gyurmából, ebből-abból már készítettünk nem igazi mézesdíszeket, de ez sokkal jobb, mert ez térbeli mézeskalács, rendes 3D-kiterjedéssel. Persze, nem is biztos, hogy joggal mondhatnám rájuk a mézeskalács megnevezést, de akit esetleg ez zavar, az legyen kedves odagondolni az idézőjeleket. :-)

Az igazán tartós mézesbabákhoz nem kellett más, csak kicsi agyagcserép és préselt papírgolyó:





 Ragasztópisztollyal a papírgolyókat a cserepekre rögzítettem:





Majd barna akrilfestékkel lefestettem a figurákat.


 


 Amikor teljesen megszáradtak a babák, fehér akrilfestékkel és vékonyabb hegyű ecsettel rájuk festettem a "cukormázat":





Végül egy-egy fekete pöttyöt tettem a szemekre, megrajzoltam fekete filccel a szájakat, és pékzsinegből kötött pici masnikat ragasztottam a fejbúbokra.

Ha a száradási időket nem számítom, csak a munkát, ezek a mézesbabák tényleg nagyon gyorsan elkészülnek - sőt, ha egy darabka mintás kartonalapra ragasztjuk őket, a belsejükben előtte egy pici ajándékot is el lehet rejteni, így még különleges meglepetéssé is alakíthatóak... :-) 






























7 megjegyzés:

  1. Szegényeknek fáj a foguk :) Először azt hittem csokoládéból készültek :)
    Pampalini

    VálaszTörlés
  2. Nagyon cukik!

    Mi is készítünk:-)

    Kedves Kiflilány, számítok rá, hogy még jópár ilyen kedves kis karácsonyi meglepid lesz, hagytam nekik helyet a polcokon, mikor feldíszítettük a lakást tegnapelőtt.

    Várjuk a további ötleteket s békés ünnepi készülődést kívánunk Mindenkinek!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen, Renáta, viszontkívánom nektek is! Remélem, hogy találsz megvalósítandó ötleteket még itt karácsony előtt :-)

      Törlés
  3. Már nagyon sokszor néztem, hogy vajon hogyan tudsz ilyen pici masnit kötni? Főleg szalagból, hogy az szépen is álljon... Van ennek valami trükkje?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kötök egy teljesen egyszerű, nagyobb masnit, és addig húzkodom, amíg pici nem lesz, de tényleg :-)

      Törlés