2014. december 20., szombat

Maradék-újrahasznosítás


A legutóbbi rendrakásnál találtam néhány elárvult faformát, amelyek innen-onnan maradtak: lepke, szív, madárka, sima négyzet - némelyik egész vékony fából, mások farostlemezből, volt köztük lyukas és nem lyukas, szóval, elég vegyes volt a készlet. Gondolkodtam, mihez lehetne velük kezdeni, hiszen három darabnál egyik fajtából sem volt több, és végül arra jutottam, ha valamiféleképpen egységesítem a kinézetüket, nem lesz zavaró, hogy ennyire különbözőek, és akkor mehetnek is egyből majd a karácsonyfára. Így aztán ismét kedvenc grafikus tündéremhez, a csodálatos The Graphics Fairy oldalhoz fordultam, letöltöttem a meglévők mellé még néhány vintage képet, majd kis méretben kinyomtattam mindet, és kezdődhetett a munka. 


A kiindulási alap, azaz a vegyes faformák, valamint a kinyomtatott grafikák így festettek:









 Első lépésként fehér akrilfestékkel lealapoztam a formákat:





Ezután a formákra ragasztottam a feliratokat-képeket. Némelyik formát teljesen be tudtam borítani a grafikával, másoknál körbevágtam a feliratokat, és úgy ragasztottam fel.





Befejezésül egy mosogatószivacsból levágtam egy darabot úgy, hogy az egyik oldalán sima szivacs legyen, a másik oldalon a dörzsölős rész - a sima oldalra szürke akrilfestéket kentem, és a formák üres részeire nyomogattam, majd még száradás előtt a szivacs másik oldalával jól megkarcolgattam a festéket. 

Jól lehet kísérletezni így a hatásokkal, és változatos eredményeket lehet elérni, én legalábbis minden percét élveztem a munkának :-)

A formákat végül hagytam megszáradni, és - bár ez már nem látszik a képeken - a lyukmentes darabokat kézi fúróval kifúrtam. Most egy dobozban várják, hogy szerdán színre léphessenek, azon a bizonyos nagy napon.... :-)





























4 megjegyzés:

  1. Jaj de csodaszépek lettek! Belinkelnél pár képet? Múltkor is csak a segítségeddel találtam meg. Köszönöm!
    Nem tudom, h Karácsonyig találkozunk e még "itt", ezért kívánok Neked és az egész Családodnak Gyönyörű Meghitt Áldott Karácsonyi Ünnepeket és Neked Nagyon Boldog Névnapot! Köszönöm ezt az egész évet, h itt voltál és olvashattalak! Sokszor puszillak! Klaudia :-)

    VálaszTörlés
  2. nagyon szépek! a transzfertechnikát ismered? ha ugyanezeket a feliratokat tükrözve nyomtatod ki - lézersugaras nyomtatóval, bár hallottam már olyat, akinek "nemlézeressel" is sikerült -, aztán ráborítod a fehérre festett felületre, a szélén rögzíted mondjuk maszkolószalag-darabbal, egy csepp tiszta levendula illóolajat cseppentesz rá, és egy kiskanálnak a domború felével rásimogatod a feliratot - szépen átviszi a feliratot a papírról a felületre! Én úgy "szoktam", hogy csak az egyik oldalát rögzítem a papírnak, és közben néha alálesek, hogy hol tart, hol kell még simogatni, és a rögzítésnek köszönhetően ugyanoda tudom visszatenni a feliratot, ahol volt. Elvileg narancsolajjal is működik, én levendulával csináltam. Utána jót tesz neki egy kis viaszolás, de mondjuk ha nincs kitéve az erőknek:), akkor anélkül is jó.
    Annyira szeretem az oldalad, és a világot, ami a fejedben van!:)
    Boldog karácsonyt!
    Kati

    VálaszTörlés
  3. nagyon szépek! a transzfertechnikát ismered? ha ugyanezeket a feliratokat tükrözve nyomtatod ki - lézersugaras nyomtatóval, bár hallottam már olyat, akinek "nemlézeressel" is sikerült -, aztán ráborítod a fehérre festett felületre, a szélén rögzíted mondjuk maszkolószalag-darabbal, egy csepp tiszta levendula illóolajat cseppentesz rá, és egy kiskanálnak a domború felével rásimogatod a feliratot - szépen átviszi a feliratot a papírról a felületre! Én úgy "szoktam", hogy csak az egyik oldalát rögzítem a papírnak, és közben néha alálesek, hogy hol tart, hol kell még simogatni, és a rögzítésnek köszönhetően ugyanoda tudom visszatenni a feliratot, ahol volt. Elvileg narancsolajjal is működik, én levendulával csináltam. Utána jót tesz neki egy kis viaszolás, de mondjuk ha nincs kitéve az erőknek:), akkor anélkül is jó.
    Annyira szeretem az oldalad, és a világot, ami a fejedben van!:)
    Boldog karácsonyt!
    Kati

    VálaszTörlés
  4. Nagyon szép díszeket készítettél. Az egész ádventi időszakban figyeltem minden alkotásod, köszönet értük, sok ötletet adtál nekem is. Kellemes ünnepeket kívánok neked és a családodnak is ♥

    VálaszTörlés