2014. december 10., szerda

"...brown paper packages tied up with strings"


Amikor A muzsika hangja című filmben Maria arról énekelt, hogy a zsinórral átkötött, barna papírba burkolt csomagok azon dolgok közé tartoznak, amelyeket a leginkább szeret, szívem mélyéből átéreztem. Ezzel én is pontosan így vagyok - az egyik kedvenc papírtípusom az a legegyszerűbb barna csomagolópapír, amin halványan látszanak a rostok, jó tartású, strapabíró, és ami egyszerűségében is otthonosságot, meleget, egyszerűséget sugároz... és mellé persze a zsineg, ami alatt Maria és a szövegíró egészen biztosan pékzsineget vagy spárgaféle madzagot értett - mindkettő a kedvencem. 

Most ezt a párost szerettem volna összehozni egy közös formában, ami egyben dekorációként vagy használati tárgyként is alkalmazható - azaz mini barna papíros, zsinórral átkötött csomagocskákat, amelyek éppen úgy festenek, mintha a postára készülnének. El lehet bennük rejteni egy kedves üzenetet vagy bármilyen apróságot - de nálunk például díszként fognak szerepelni egy fenyőgirlandon.

A kis csomagok alapjaként háztartási papírgurigák szolgáltak:





A barna csomagolópapírból akkora darabot vágtam, ami pár centivel szélesebb volt, mint maga a guriga, hosszúsága pedig elegendő a betekeréshez. Beragasztóztam a papírt, és belecsavartam a gurigát:





A gurigán túllógó részeket egyszerűen csak visszahajtottam a tekercs belsejébe.





 A tekercs végeit a szokásos módon ívesen kétoldalról behajtottam:





 A kis csomagokra bélyeget ragasztottam, valamint a helyi postáról múltkor kunyerált "Elsőbbségi" matricát. :-)





Természetesen a pecsét sem hiányozhatott - nekem éppen egy kör alakú csipkemintás volt kéznél, majd átkötöttem az egészet pékzsineggel. 
Ezzel el is készültek a kis barna csomagok. Mit is mondhatnék - odavagyok értük :-)



























 

15 megjegyzés:

  1. Nagyon aranyosak lettek, az elsőbbségi matrica hihetetlenül ötletes :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Gondolkodtam pedig, hogy ajánlott vagy elsőbbségi matricát ragasszak rá, de így végül jobban tetszett :-)

      Törlés
  2. Nagyon jók lettek, mi most éppen lázban égünk, megvásároltuk az első mintalyukasztónkat, és nem értjük, eddig hogy élhettünk nélkülük :) Azt hiszem új mánia kezdődik :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ugye, hogy ugye? Most már akkor biztosan megértesz :-) :-)

      Törlés
  3. Olyan mesebeli kis csomagok lettek! :-)
    Éva, szeretném megkérdezni, hogy a pékzsineget méteráru-boltban szerzed-e be és ha igen, ilyen néven? Amióta először láttam nálad, keresem, de nagy szemekkel szoktak rám nézni...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem, sajnos méteráruboltban én még nem láttam... mindig a neten szoktam venni, és Baker's twine néven érdemes rákeresni!

      Törlés
  4. Nagyon jó lett, ezt még adventi naptárnak is el tudnám képzelni. Mindegyik csomag máshonnan jönne, onnan, ahol éppen a Mikulás jár. :) És mindegyikben az adott országra jellemző kis ajándék lenne.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ez nagyon kedves ötlet, de jó, hogy megosztottad velünk!

      Törlés
  5. Nekem is tetszik :) Eszembe jut róla anyukám filléres ötlete, még a gyerekkoromból: gyufásdobozokat gyűjtögetett, azokat vonta be karácsonyi (piros) papírral és kötötte át arany szalaggal. Ezek voltak a karácsonyfa-díszeink. Ma is megvannak. Szeretem a csomagokat.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jó lehet elővenni most a kis csomagokat, jó pár év után! Én is erre szoktam gondolni, ha valami időtállót készítek, hogy talán majd sok év múlva is meglesznek, és a kicsik - akkor már nagyok - emlékezni fognak azokra az időkre, amikor annyi mindent alkottunk együtt...

      Törlés
  6. It would look so nice to put a little gift in each one of these and put one on each of the place settings for a Christmas meal. Thank you for the neat idea

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. I would be a happy Christmas guest with a little gift package you wrote about... nice idea! Thanks for sharing it with us!

      Törlés
  7. Ez szuper ötlet, köszi szépen! engem még az érdekelne, hogy a háttérként funkcionáló earl grey-es(?) zsákot hol szerezted?:) köszi!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Miután évek óta akartam egy hasonlót, a H&M Home-ban találtam meg a tökéletest :-) Amennyire tudom, a Westend-beli boltjukban még most is kapható...

      Törlés
  8. Nagyszerű ötlet, köszönöm! Hasonló módon csomagoltam be az óvónénik karácsonyi ajándékait. Valamivel nagyobbak a tieidnél, nagyon jól mutatnak! Nem valódi bélyeget használtam, hanem dekorpaírból kivágott klasszikus karácsonyi bélyegeket. Holnap lesz az átadás az oviban. :)

    VálaszTörlés