2014. november 21., péntek

Síelők az asztalon


Harmadikos gimis koromban kétszer is voltam sítáborban, ahol rendkívül jól mulattam, gyönyörű helyen voltunk, mindennap hajnalig beszélgettünk, folyton knédlit rendeltünk, állandóan PUF-ot hallgattunk - azóta is ha visszagondolok,  ugyanaz a kép ugrik be: kint rém hideg van, hull a hó, bent viszont párás meleg van, mindenki egyszerre beszél, ahogy a 17 évesek lelkesedésével vitatkozunk az élet nagy dolgairól, esszük a knédlit meg valami borzasztó nugátos szeletet, és közben mindig a Másnap c. dal szól. 
Egészen mellékesen azért persze síeltünk is, de nem mondanám, hogy elmélyedtem volna a dologban, a hóeke volt a legutolsó dolog, amit elsajátítottam sítémában - meg egyébként a legelső is. :-) 
Szóval, amikor elhatároztam, hogy az iskolai adventi vásárra kis síelő figurákat fogok készíteni, nem igazán a sport szeretete motivált, sokkal inkább az, hogy valami olyasmit akartam készíteni, amiből talán nem lesz sok, legalábbis tavaly egyetlen síelőt sem láttam a kínálatban. De simán előfordulhat, hogy idén sem lesz - mert bár a figurákat legyártottam, az utolsó fotó elkattintása után azonnal el is tűntek a gyerekszobában... de azért még bízom benne, hogy előkerülnek, és addig is leírom, hogyan készültek :-)


A kis síelőkhöz első lépésként előkészítettem pingponglabdákat (a testhez), kis préselt papírgolyókat (a fejhez), valamint a nyárról megmaradt jégkrémes fapálcikákat (a sílécekhez).





A jégkrémes pálcikákat világosbarnára festettem:






A papírgolyókat ragasztópisztollyal a pingponglabdákra ragasztottam.





Szintén ragasztópisztollyal a figurákat 2-2 fapálcikára ragasztottam:





A következő lépésben a karokat készítettem el: zseníliadrótból darabokat vágtam, majd a drótok közepét a figurák "nyakának" hátsó részére ragasztottam.





Mostanában minden figurára sálat teszek, és persze a kis síelők sem maradhattak ki: mindegyikre mintás szalagot ragasztottam - ezzel egyben a nyaki ragasztós részt is eltüntettem.





Hosszasan gondolkodtam azon, mi legyen a figurák fején - de végül is hajat nem akartam ragasztani (tetszett a kis kerek golyófejük), viszont nem akartam nyolc kis sapkát megvarrni, ezért fülvédők mellett döntöttem. Nagyon egyszerűen készítettem el: kis darabokat vágtam zsenílidrótból, ezeket a fejekre ragasztottam, majd a drótok két végére pici zseníliapomponokat ragasztottam (mindent ragasztópisztollyal).





Persze a síbotok sem maradhattak el: egy pár bothoz kettévágtam éles ollóval egy fogpiszkálót. Kartonpapírból kis köröket vágtam, ezeket a botok végére szúrtam, majd a botok végét a figurák kezébe ragasztottam.





Végül már csak az arcokat kellett megrajzolni, szokásosan alkoholos filccel, és nem hagyhattam el a hidegtől kipirult arcok megszínezését sem: ehhez rózsaszín ceruzával vastagon besatíroztam egy papírdarabot, majd egy fülpiszkáló pálcikát ezen sokszor végighúztam - a vattára átkerült "pírral" pedig átsimogattam a figurák arcát.
 

















És persze muszáj volt havat is tennem alájuk, ha már síelők - és be kell vallanom, egy ideig eljátszottam a gondolattal, hogy csinálok nekik egy méretarányos hüttét is (igen, tisztában vagyok azzal, hogy nem vagyok teljesen normális :-) ), de aztán a családban megtalálható legkisebb két kéz eltüntette a síelőket, és így muszáj volt megválnom a hütte gondolatától... :-)








































15 megjegyzés:

  1. Kis dundi síelők lettek, de nagyon bájosak :-) Megint egy tökéletes alkotás lett! köszönöm :-) Zsuzsa

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kimondottan dundik, igen, de biztos leadnak majd valamennyit a nagy sportolásban :-)

      Törlés
  2. Hát ez megint... :-)))

    VálaszTörlés
  3. So cute!!!!!!!!!!!!!! Bravo! greetings from Holland

    VálaszTörlés
  4. :) Nagyon aranyosak. És a leírás is:):):):):).

    VálaszTörlés
  5. Nagyon helyesek. A fülvédő tökéletes, nálunk is elkélne nagyban. Talán még igazi hó is lesz idén, ha már síelőid vannak:-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szeretném, hogy legyen... két tél hó nélkül, az azért borzasztó. Szeretjük a hóembereket :-)

      Törlés
  6. Nagyon jók lettek!! Annyira bájosak és aranyosak azzal a kipirosodott arcukkal. :))
    Tele vagy ötletekkel!!!

    Végre én is elkészültem a Mogyorómanókkal. Nagyon megszerettem őket! :)

    http://erikamunkai.blogspot.hu/2014/11/mogyoromanok.html

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Tündériek lettek a manócskáid! Megértelek, hogy megszeretted őket :-)

      Törlés