2014. november 3., hétfő

Karácsonyi házikók tejesdobozból


És igenigenigen, mostantól csakis karácsony :-) November van, és ez azt jelenti, hogy teljes erővel koncentrálhatunk rá, várhatjuk a szívünk minden melegével, reggeli kávézás közben ábrándozva gondolhatunk rá, munka közben szünetet tartva tervezgethetjük a dekorációt, gyerekért rohanva jegyzetelhetjük fejben az ajándékötleteket, ezzel fekhetünk le éjszaka és ezzel kelhetünk hajnalban - persze csak azok, akik hozzám hasonlóan rajonganak a karácsonyért :-)
Rögtön egy olyan dekorációval kezdeném a karácsonyvárást, amit színtisztán csak a magam kedvéért készítettem - nem a gyerekeknek, nem ajándékba, nem ilyen-olyan okoknál fogva -, csakis azért, mert örömömet leltem benne, és a készítés minden egyes pillanatát szerettem. Ez is nagyon fontos dolog, igaz? :-)

Először is kikészítettem magam elé három kimosott tejesdobozt:





Ezúttal a dobozok felső részét hagytam meg, különböző méretekben - az alsó részt pedig egy éles késsel levágtam, majd a vágott részeket ollóval egyenesre igazítottam.





A dobozok felületét smirglivel megcsiszoltam - erre azért van szükség, hogy a festék jobban megtapadjon:






Ezután fehér akril alapozófestékkel átkentem a dobozokat, egy rétegben.






Száradás után sniccerrel ablaknyílásokat vágtam a dobozokra:






Majd a dobozoldalakat akrilfestékkel krémszínűre festettem, inkább nyomkodva az ecsetet, mint kenve, ettől egy igazi falra jobban emlékeztető felület lett a végeredmény. Amikor ez megszáradt, a tetőt ugyanígy pacsmagolva vastagon befestettem fehér festékkel.





Barna dekorgumiból sniccerrel kivágtam az ajtó- és ablakkereteket. Az ajtókeretek alá famintás papírt ragasztottam, majd ezek mind felkerültek a dobozokra.






Dekorgumival körberagasztottam a doboz tetején a kiöntőt, és ezt is vastagon lefestettem fehérrel. A fehér festékből egy keveset tettem az ablak- és ajtókeretekre is:






Mivel karácsonyi házikókat terveztem készíteni, nem hiányozhatott a dekoráció sem. :-) Süthető gyurmából apró cukorpálcákat és ajtókoszorúkat formáztam, kisütöttem mindet, majd pékzsineget ragasztottam a doboz felső sarkaira - erre pedig pici ragasztópöttyökkel rögzítettem a gyurmából készült cukorpálcákat. Az ajtókra ugyanígy felragasztottam a koszorúkat is.









Ezzel el is készültek a kis téli házikóim. Mivel alul nyitottak, akár mécsestartóként is használhatók, úgyhogy kipróbáltuk este LED-mécsesekkel is (igazi mécsest ebbe semmiképpen sem szabad tenni)  - igazi idilli téli hangulatot árasztottak, és csak még jobban megjött a kedvem a karácsonyváráshoz, ha ez egyáltalán lehetséges... :-)







































31 megjegyzés:

  1. Válaszok
    1. Ez a hajnal is szépen indult, köszönöm :-)

      Törlés
  2. Mesebeli házikók lettek! Fantasztikus tehetség vagy, nagyon tetszik, egy egész kis falucskát is lehetne csinálni, olyan tejesdoboz-makett féleséget, biztosan gyönyörűséges lenne. köszönöm az élményt :-) Zsuzsa

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, Zsuzsa, nagyon kedves vagy! Én is erre gondoltam, hogy legjobb lenne egy egész falut készíteni, mondjuk 24 házikóval, és akkor még adventi naptárnak is tökéletes :-)

      Törlés
    2. Kozonom az otletet, ötleteket. A hazikos adventi naptár különösen tetszik, az unokám.al egyutt szeretnem elkészíteni. Sok boldog kreativkodast kivanok! Tartasz workshop-ot? Mennénk 😊 Agi

      Törlés
    3. Hú, egyelőre még nem, de ki tudja, ami késik, nem múlik :-)

      Törlés
  3. Hát ez valami fantasztikus! Én már alig vártam, h belekezdj a karácsonyi alkotásba! Köszönöm! :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm! :-* Igazából én is nehezen bírtam ki, de most már semmi akadálya a karácsonyi barkácsnak :-)

      Törlés
  4. Húúú nagyon jó lett, lehet, hogy kipróbálom. Annyira jó dolgokat találsz ki, csomó mindent el is mentettem már. Gratulálok !!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, Szilvi, nagyon kedves vagy! :-)

      Törlés
  5. Gyönyörű. Igényes. Ötletes. Mint mindig! ��
    A doboz bírja a gyertya melegét? Nem gyullad meg?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm :-) Igen, azért is írtam a bejegyzésben a LED-mécsest, én csak ezt javaslom hozzá, az igazit semmiképpen!

      Törlés
    2. Látod, a gyönyörű képek miatt nem figyeltem eléggé a szövegre...köszönöm a türelmes valaszt;)

      Törlés
    3. Én köszönöm a dicséretet! :-)

      Törlés
  6. Nagyon tutik lettek! A füst a legnagyobb ötlet! :D

    VálaszTörlés
  7. Tökéletes !!!!! Nincs kifejezőbb szó !!!!

    VálaszTörlés
  8. Jaj, Évi, imádom őket, annyira helyesek lettek! :) Teljesen megértelek, tényleg öröm lehetett már készíteni is! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, drága Hankka! Ez tényleg így volt, az első pillanattól az utolsóig :-)

      Törlés
  9. Hadd kérdezzem meg, mennyi idő alatt készül el egy ilyen csoda? Hosszú ideje olvasom a blogod, csak gratulálni tudok! Krisztina

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hú, jó kérdés, mert a fázisokat mindig akkor csinálom, amikor épp van rá egy kis időm, így aztán elég sokáig készülnek, sokszor napokon át :-) Köszönöm szépen, nagyon kedves vagy! Remélem, még sokáig "találkozunk" itt :-)

      Törlés
  10. Imadok ,itt nezelodni nalad! Neha lemaradok,hiszen oly kreativ vagy,de amikor potolom melegseggel telik meg a szivem a sok csoda lattan! :) A tobbiek mar leirtak: fantasztikus,tokeletes, meses!!
    A legerdekesebb erzes pedig meg az, ahogyan a fazisfotok vegen elenk tarul az a sok-sok altalad megalmodott es elkeszitett kedves csoda! Nincs is eleg jelzo ra! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Drága vagy, nagyon szépen köszönöm! :-)

      Törlés
  11. Szia!Lenne egy kérdésem. :) Az aljára is tettél valamit vagy az a rész szimplán úgy marad.Például ha led lámpát tennék alá, akkor praktikusabb.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia! Nem, az csak szimplán úgy maradt, ahogy kivágtam :-) De a ledes lámpa is jó választás, sőt, tökéletes!

      Törlés
  12. Wow, csodalatos. En mar most varom a Karacsonyt ezek a hazikok lattan. Biztosan kiprobalom 😘☺️ Koszonjuk hogy megosztottad velunk

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon szívesen, Kati! Örülök, hogy kicsit hozzájárulhattam az ünnepi hangulathoz :-)

      Törlés