2014. november 24., hétfő

Díszfácskák spatulából


Már megint faspatula, tudom, de idén ez a kedvenc, nem tagadhatom. Annyiféle klassz dologra lehet használni, és annyira barátságos áron adnak egy nagy doboznyit, hogy egyszerűen nem lehet nem használni úton-útfélén, boldogan... most például MUSZÁJ volt kis díszfácskákat készítenem belőlük. És mivel ezeknek nincs mosolygó arca, nincs rajtuk zseníliapompon és egyéb cukiság sem, kivételesen senki sem akarta a családból a játékai közé hurcolászni őket, így megmaradhattak nekem, ez máris egy kisebbfajta csoda :-)

Kiindulásként tehát ott voltak a szívemnek oly kedves faspatulák:





Kartonból vágtam egy kb. egyenlő oldalú háromszöget - az oldalak méretét az határozta meg, mekkora egy faspatula egyenes része (tehát a szélső, legömbölyített végek nélkül).

Ezután egymás mellé tettem hat faspatulát, és ráhelyeztem a karton háromszöget:





(Azért vannak egy kicsit elcsúsztatva a spatulák, mint látjátok, hogy a maradékból még több elem is kijöhessen, újabb fácskákhoz...)
A háromszög széleit bejelöltem a spatulákon, majd egy éles ollóval levágtam a felesleget.





 Múltkor az egyik négybetűsben vásároltam egy csomag mintás papírcsíkot, ezért ezeket ragasztottam a spatulákra - de bármilyen mintás papír megteszi, és szebb, ha egy kicsit keskenyebb a papírcsík, mert így a fából is látszik egy vékony rész.
A felesleges papírrészeket levágtam:






Mindegyik darabot bevontam ugyanígy:





Három kicsi agyagcserepet fehérre festettem. Egy kis adag só-liszt gyurmát begyúrtam, ezt a cserepekbe nyomogattam, és mindegyikbe egy fapálcát szúrtam.









Végül pedig ragasztópisztollyal felragasztottam a falapokat.





Amikor a só-liszt gyurma megszáradt, a tetejére egy kis ragasztót kentem, és vékony vattaréteget nyomogattam rá.

Ezzel ez is készültek a díszfácskák. Bátrabbak ugyanezt raklapdeszkákból is elkészíthetik, az tényleg imponáló darab lenne - de én megelégszem ezekkel a kicsikkel is :-)







































4 megjegyzés:

  1. Nagyon cukik lettek, csak nem tudom, ennyi ötletet hova tudsz elhelyezni a lakásban ? :D Vagy nekünk kéne nagyobba költözni :D Köszönöm ezt is, megy a megvalósításra váró többi cukiság közé ;)

    VálaszTörlés
  2. Épp azon törtem a fejem, hogy milyen "karácsonyfát" készítsek dekorációként. Köszönöm az ötletet! :)

    VálaszTörlés
  3. Csoda gyönyörűek lettek!!!

    VálaszTörlés
  4. Nagyon-nagyon szépek lettek! :)

    VálaszTörlés