2014. október 10., péntek

Vidám denevérek papírgurigából


Ti tudjátok a legjobban, mennyire rajongok a papírgurigáért mint alapanyagért - és már hálátlanul régen írtam gurigás ötletet, nyomott is érte a lelkiismeret alaposan. Na de most! Ugyanis tegnap az jutott eszembe, mi lenne, ha ezúttal denevérek alapjául szolgálnának a szívemnek oly kedves gurigák - rögtön ki is próbáltam egy darabon az ötletet, és annyira megtetszett, hogy rohanvást siettem fekete festékért. Csakhamar ott vidultak a kis denevéreim a falon, én pedig újfent meggyőződtem arról, hogy papírgurigából igazán MINDENT el lehet készíteni, és ha lehet, akkor kell is :-)


Első körben öt denevért gondoltam készíteni (de egészen biztos, hogy a számukat hamarosan megduplázom, egyszerűen muszáj), tehát öt papírgurigát készítettem elő:





 A gurigák tetejét két oldalról ívesen behajtottam:






 A gurigák alját csak az egyik oldalról hajtottam be, a másik oldalt viszont középen V alakban bevágtam, és a bevágás két oldalán néhány helyen tettem egy-egy pici vágást. Ezeket a bevágásokat aztán kicsit meg is hajlítottam.









Ezek után tehát a gurigák így néztek ki:






A gurigákat feketére festettem, két lépésben:






Kialakítottam a denevérek arcát - szemként pillanatragasztóval felragasztottam két pici fehér zseníliapompont (az éjszakai állatokra jellemző dülledt szem volt a cél :-) ), ezekre pedig irodai lyukasztóval kivágott fekete papírpöttyöket rögzítettem. A lyukasztóval halványlila papírból kivágtam az orrokat, ezeket is felragasztottam - a szájat a szemfogakkal pedig fehér kartonból vágtam ki.






A szárnyakból kétfélét készítettem, egyet a csukott, egyet a nyitott verziónak, fekete papírból:






A nyitott szárnyakat egyszerűen a gurigák hátuljára ragasztottam:





A kisebb szárnyakat szinte teljesen beragasztóztam, és körben a denevérekre ragasztottam. A szélük szabadon maradt, ezeket egy ceruzával ívesre pödörtem:






Végül hímzőfonalat fűztem egy tűbe, és a denevérek alsó részének két szélén áthúztam - így már fel is lehetett akasztani füzérszerűen, olyan denevéresen :-)

Ők most éppen az aktuális kedvenceim :-)

























8 megjegyzés:

  1. Na hát ezek tényleg írtó édes denevérek, azt hiszem megvan a hétvégi program az almaszedésen túl. :) Köszönöm az ötletet

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Az almaszedés is nagyon jó dolog, szeretem :-)

      Törlés
  2. Nagyon-nagyon édesek! Lehet ki is próbálom őket, mert MUSZÁJ! :) Köszönöm ezt az ötletet is! ;)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ugye, hogy muszáj? :-) Annyira így éreztem én is!

      Törlés
  3. Köszönöm a jó ötletet, bövíthetjük vele az öszi dekorációs repertoárt. Megpróbálom az ovónéniket is rábeszélni :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon szívesen! Remélem, ők is szeretni fogják :-)

      Törlés
  4. You are so Clever! Those are really cute and easy! Thanks for sharing!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Thanks for your kind comment, Rebecca! :-)

      Törlés