2014. október 15., szerda

Kísértetkastély-mécsestartó


Nagyon szeretem a mécsesek adta hangulatos fényeket - itt a blogon is számtalan variációban szerepelnek már sk-mécsestartók, és most is egy hasonló példány következik, de mégis különbözik egy kicsit az eddigiektől. Most ugyanis nem a táncoló fények adta harmónia megteremtése volt a cél, sokkal inkább egy kis izgalmas borzongás - no persze mindezt csak gyerekszemmel nézve mondom, semmi horror, azt uuutááálom.

A kiindulás természetesen a szokásos volt, azaz egy tisztára mosott befőttesüveg, valamint egy nagyobb darab, mindkét oldalán fekete kartonpapír. Becsszóra fekete, csak a ragyogó őszi napsütés miatt látszik szürke foltosnak a papír - de ezt ugyan ki is bánja, becsüljük meg, amíg van :-)





Az üveget végiggörgettem a papíron, és bejelöltem, nagyjából mennyi papírra van szükség a beborításához - majd tovább rajzoltam a körvonalakat, kastélyszerűre. (Fekete papírra a legjobb grafitceruzával rajzolni, ez nagyon jól látszik a felületén.)





Az így kapott kastélyformát kivágtam a papírból:





Következett a kedvenc részem: számtalan ablakot és ajtót rajzoltam a papírkastélyra.





Ezután jöhetett az agyzsibbasztó szakasz (kezet is legalább annyira), az ablakszárnyak, ajtók és nyílások kivágása. Ehhez vagy egy pici, éles ollót érdemes használni, vagy linómetszőt - ez egy speciális vágószerszám, ami leginkább egy sniccerre hasonlít, nagyon éles és pontos vonalakat lehet vele vágni. Nekem van egy ilyenem, mert azt éreztem, nem érdemes nélküle élni (ismertek...) - így aztán viszonylag hamar végeztem a vágásokkal, és az agyam csak közepesen zsibbadt le. :-)
Engem különben az ilyen aprólékos munka kimondottan pihentet - igaz, ezzel a legtöbb ismerősöm homlokegyenest ellenkező véleményen van.... :-)





A kimintázott papírkastélyt egyszerűen csak az üveg köré tekertem, két vékony celluxcsíkkal rögzítettem, és készen is volt az egész. 









Beletettem a mécseseket - egyből hármat is, ehhez kellett a teljesítmény -, és este le is teszteltük. Nagyon izgalmasan mutat :-)
... és ha megnézitek a képeket, találtok a kastélyban egy-két meglepetésvendéget is... :-)

































6 megjegyzés:

  1. Jaj dee jó! Főleg a kis lakók :-D és köszönöm ismetelten a szép reggelt! További szép napot! :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon szívesen! Igazán gyönyörű őszi napot neked is! :-)

      Törlés
    2. Hu-húúúúúúúú de jóóó!

      Törlés
  2. Nagyon ötletes, és hát jó,a vágás macera (én azt ki szoktam adni az uramnak, ő szereti zsibbasztani az agyát :D), de amúgy meg olyan egyszerű, és nagyon mutatós! Nagyon köszönöm ezt az ötletet is (a denevéreim is elkészültek az ötleted alapján, nagyon jó fejek lettek!)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ez így van, rém egyszerű, egy ilyen férj pedig aranyat ér! :-) Nagyon szívesen, és üdvözlöm a denevéreket! :-)

      Törlés