2014. október 22., szerda

Hóemberek fenyőtobozból


...avagy az első fecskék :-)
Lassan elérkezik az a fényes-varázslatos időszak, amikor a gondolatainkat egyre inkább betölti az ünnep, a legeslegszebb, amit ugyanúgy vártam kisgyerekként, ahogy várom felnőttként, és minden bizonnyal idős koromban is ugyanazt az örömborzongást fogom érezni, ami mindig elönti ilyenkor a szívemet. Persze még mindig csak októbert írunk, de azért ha belegondolunk, már csak két hónap - két hónap!! -, és elérkezik, így most már igazán nincs túl korán egy olyan ötlethez, ami dekorációként vagy akár karácsonyfadíszként is alkalmazható. Remélem, hogy Ti is így gondoljátok :-)

A fenyőtobozból készített hóembereket már tavaly is terveztem, de aztán végül nem jutott rájuk idő - de most legalább ők lehetnek az első fecskék, ami igazán jelentős pozíció, sok ötlet sárgán irigyli most őket a fejemben :-) 
Kiindulásként három tobozt vettem elő - idén valahogy óriási tobozkészletünk van, a Nagyobbik sosem látott lelkesedéssel gyűjtögette őket nekem. A tobozokból gondoltam elkészíteni a hóemberek testét, a fejükhöz pedig három darab 3 cm-es préselt papírgolyót vettem elő:








 Természetesen a hóembereknek mindig kell kalap is, és mivel ezt éreztem a legnagyobb feladatnak a dologban, elsőként ennek fogtam neki. Kivágtam három akkora fekete kartonkört, amilyen szélesnek terveztem a kalap karimáját, majd elgondolkodtam azon, a felső részt miből lehetne erős és stabil verzióban elkészíteni. Végül is egy papírguriga mellett döntöttem, amit hosszában elvágtam, és levágtam belőle három egyforma csíkot.






 A papírguriga-csíkokat egy ragasztóstift kupakja köré tekertem - hogy kialakuljon a szabályos forma -, és a végeket egy pötty ragasztóval rögzítettem. Az így kapott kartongyűrűket a fekete köralapokra ragasztottam.






A fekete kartonpapírból egy-egy négyzetet a kartonhengerek tetejére ragasztottam, majd száradás után körbevágtam, hogy nagyjából kövesse a kartongyűrű kövonalát.





 A natúr színű hengereket akrilfestékkel feketére festettem, és bár ez nem látszik a képeken, de száradás után a kalap alsó részének közepét kiszúrtam egy hegyes ollóval, majd ezt a belső kört ki is vágtam.






A tobozok szirmainak végét akrilfestékkel bepacsmagoltam, hogy havasnak tűnjenek. A répaorr is kötelező kelléke egy jólöltözött hóembernek - ehhez három fogpiszkáló végét levágtam, és filctollal narancssárgára festettem. 






A papírgolyókat ragasztópisztollyal a tobozok tetejére rögzítettem. A répaorrokat egy-egy pötty pillanatragasztóval erősítettem a fejekre, majd egy vékony hegyű fekete filctollal megrajzoltam a szemeket és szájakat.






A kalapok tetejét átszúrtam, és egy tűbe fűzött fekete fonaldarab segítségével elkészítettem az akasztókat. A kalapokat ezután a fejekre ragasztottam, a karok helyére pedig rövidre vágott fehér zseníliadrót-darabokat rögzítettem.






Utolsó simításként mindegyik kapott egy-egy mintás szalagból készült sálat, a kezükbe pedig kiscsengőt, zseníliapompon hógolyót, gyurmakalácsot, valamint zseníliaszálakból tekert cukorpálcát tettem.






Ezzel meg is születtek az idei karácsony első kis hírnökei - és semmi másban nem vagyok annyira biztos, mint abban, hogy még sok-sok-sok további ötlet követi majd őket.... :-)

































15 megjegyzés:

  1. Nagyon édesek, aranyosak, mint mindig. :) Hanem van egy ötletem, miből lehet kevés munkával (csak bevonni kell) kalapokat készíteni, gyógyszeres mérőkupakokból (vagy minek nevezzem): azok a kis hengeres műanyagizék, amiket adagolóként a szirupok kupakjára nyomnak. Tavaly azzal készítettem a hóemberkék kalapját. Mondjuk, könnyű dolgom van, mert a szülők állandóan hordják a "nem romlandó szemetet" az oviba, köztük ezeket is. :) Hátha jól jön neked is az ötlet.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ez nagyon jó ötlet, elraktározom a fejemben, köszönöm :-)

      Törlés
  2. Kedves Levendulalány!
    Örültem az elsö fecskéknek, én is gondolkodom már, mivel kezdjük a téli készülödést. Az idén az ovi minden gyerektöl csillagot szeretne kitenni a csoportszobába. Tavaly mindenkinek gömböt kellett vinnie. Én tudnék ugyan papírból csillagot készíteni, de még jobb lenne, ha az ötéves lányom is tudna segíteni... Van valami ötleted? Elöre is nagyon köszönöm!!
    zsuzsi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Zsuzsi, ha nem gond,hogy a blogról javaslok egy ötletet, akkor én mindenképpen ezt ajánlanám: http://kiflieslevendula.blogspot.hu/2013/05/csillag-tejesdobozbol.html
      Nagyon egyszerű, kicsi kezek is tudnak segíteni benne, sőt akár az egészet szinte egyedül is készíthetik, és tovább is variálható. Hátha megtetszik a kislányodnak! :-)

      Törlés
    2. Kedves Levendulalány! Hát persze, hogy nem gond, éppen így tökéletes! Keresgéltem pedig, mégsem találtam meg ezt az oldalt - de nagyon szépen köszönöm!!! Annának tetszik, a legközelebbi esöprogrammal nem lesz gond :-)
      Kellemes készülödést neked a következö két hónapra...
      zsuzsi

      Törlés
  3. Hogy lehet valaki ennyire ügyes!???
    Az ötletet mentettem, a suliban az adventi vásárra készíteni fogunk a gyerekekkel jó párat!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon örülök, hogy tetszik! Nálunk is mennek majd ilyenek az iskolai vásárra, azt hiszem :-)

      Törlés
  4. :) ezek annyira kis kedvesek, hogy biztos nem marad ki az elkészítésük az idei karácsonyi készülődésből nálunk sem... köszönet érte!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon szívesen! Már nálunk is készül a következő adag :-)

      Törlés
  5. Nagyon aranyos "hírnököket" készítettél! Már kicsit nekem is karácsonyi a hangulatom, de már nincs is olyan messze:-))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Bizony, ma pontosan két hónapnyira! :-) Tapasztalatból tudom, hogy ez már úgy elrepül, hogy egyszercsak szenteste van... úúúgy várom :-)

      Törlés
  6. Kedves Évi!

    Bár nem a hóemberes témába vág, de tudnál abban segíteni, hogy kottapapírt hol tudnék beszerezni? Illetve azt is szeretném megkérdezni, hogy a szép színes, mintás papírjaid honnan származnak?

    Köszönöm és kellemes hosszú hétvégét kívánok:
    Eszter

    VálaszTörlés
  7. Üdvözlöm! Eladásra is csinál ilyen gyönyörűségeket? Vagy a sielőket.. érdekelne. Hogyan tudjuk felvenni a kapcsolatot?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Edina, legyen kedves írni egy mailt a pereceslevendula@gmail.com címre, és akkor megbeszéljük a részleteket! :-)

      Törlés
  8. Telefonos elérhetőséget kérhetek?

    VálaszTörlés