2014. szeptember 18., csütörtök

Levéllámpás


Azt hiszem, ideje szembenéznünk a ténnyel, hogy az ősz már a kertek alatt jár - a reggeli és esti csípős levegő, a kerítésen pirosodó repkény, a földön sokasodó levelek mind erről beszélnek. Ilyenkor mindig kedvem támad mindenféle őszi dolgot készíteni, és persze a legelső, ami eszembe jut, a sokféle színes levél. Ezekből már számtalan dolgot készítettünk, ezért aztán mindig van egy csomó lepréselt tavalyi, sőt tavalyelőtti levelünk a Földrajzi világatlaszban, a Kismamák nagykönyvében és az Univerzum c., rendkívül súlyos műben. Gondoltam, ideje felszámolni ez a kissé ódon készletet, hogy helyet csinálhassunk a fákon most színesedő, friss példányoknak - és különben is, régóta tervezek egy olyan lámpásfélét készíteni, amit levelekkel borítok be. Igazából egyszer már neki is futottam a dolognak, de teljes kudarcot vallottam, mégpedig azért, mert vastag erezetű, erősebb levelekkel próbálkoztam, azok pedig erre a célra nem alkalmasak... így aztán most már vékonyabb leveleket készítettem elő, és ezekkel teljesen gördülékenyen sikerült kivitelezni a tervet. 


Először is tehát kiválogattam a lepréselt, vékonyabb leveleket:






Majd pedig két, teljesen átlagos befőttesüveget, ezeket terveztem beborítani a levelekkel.






Az üvegre dekupázsragasztót kentem, és ráhelyeztem egy levelet, aminek a felületét is átkentem dekupázsragasztóval. Amint ez megvolt, jöhetett a második levél.





Jó pár levelet felhelyeztem az üvegre, majd hagytam száradni egy órát - ezután folytattam a többi levél felrögzítését, hogy az üveg lehetőleg mindenhol be legyen fedve.





Megvártam, amíg tökéletesen megszárad:





Az üvegek nyakára bordó raffiaszálból masnit kötöttem, a belsejükbe mécsest helyeztem, és ezzel el is készültek a lámpások.





Ám a lényeget nem ilyenkor mutatják meg, hanem este, amikor már sötét van. Ilyenkor csodálatosan meghitt őszi hangulatot varázsolnak a szobába vagy a teraszra - a leveleken átszűrődő fény leírhatatlan varázst áraszt....


















15 megjegyzés:

  1. Megint egy jó ötlet egy szép reggelen! :-)

    VálaszTörlés
  2. Csodaszép lett, ez fantasztikus! Én is kipróbálom, ezt talán én is a két balkezes el tudom készíteni :-))))))) köszönöm neked Levendulalány Zsuzsa

    VálaszTörlés
  3. Szia! Általános dekupázsragasztót használtál, vagy valami speciális üvegre valót? Nem olvad vissza a hőtől? :) Hihetetlen mik eszedbe nem jutnak... Ez megint szuper lett!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia, általános dekupázsragasztót, de jó minőségűt - eddig nem olvadt vissza, pedig használtuk többször is. Nagyon örülök, hogy tetszik :-)

      Törlés
  4. Jol nez ki! En is keszitettem mar hasonlot, de a mecses melegetol mintha kiszaradt volna a ragaszto - elengedte a leveleket

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én ezt nem tapasztaltam még, pedig jó pár órán át használtuk többször is, remélem, nem is lesz így, úgy szeretem :-)

      Törlés
  5. Nagyon-nagyon jó lett!!! jönnek az esős napok, ilyenkor szeretek bent szöszmötölni, levél meg van a tavalyról - jó ötlet, alig várom, hogy nekünk is legyen ilyen mécsesünk!

    VálaszTörlés
  6. Ez nagyon klassz kipróbálom :)

    VálaszTörlés
  7. Évi, ez nagyon klassz lett, még én is el tudom készíteni. :) Köszönöm a szuper ötletet! :)

    VálaszTörlés
  8. Még akkor láttam az ötletet, amikor feltetted, és tudtam, hogy amikor eljön az ideje, hasznosítani fogom. Nos, az óvodában, ahol dolgozom, ezen a héten az őszi kincsek a témánk, és ma kezdtük el a mécsestartókat "gyártani". Holnap befejezzük mindenkivel. Imádták a gyerekek, készíteni is, és a végeredméynt is. Még világosságban is gyönyörűek. :) Köszönöm az ötletet. És nemcsak ezt. :)

    VálaszTörlés