2014. szeptember 5., péntek

A kaland odaát van


Ismeritek a Fel! című rajzfilmet? Nálunk nagy-nagy kedvenc, a pénteki mesenézős napokon tízből nyolcszor biztos ezt választják a kicsik, a hét többi napján pedig várják a pénteket, amikor megnézhetik :-) Én is nagyon szeretem, leginkább az első néhány perc miatt, amitől mindig könnyes lesz a szemem, akárhányszor látom is - de az egész rajzfilm nagyon egyedi és különleges. A történet dióhéjban arról szól, hogy az idős Mr. Fredricksen a felesége elvesztése óta egyedül és mogorván éldegél, de nemsokára megtalálja őt élete kalandja, egy jószándékú kiscserkész, egy csokirajongó madár és egy aranyszívű kutya képében, amikor többezer léggömbre kötött házával elindul Dél-Amerikába. Az utazás mindannyiuk életét megváltoztatja, de leginkább talán Mr. Fredricksenét...

Különösen a Kisebbiket varázsolta el a film, és persze rögtön nekilátott a "kérlekkérlekcsináljnekemfigurákat" mantrának, ahogy mindig :-) Jó ideig halogattam a dolgot, mert a szereplők nagyon egyedi kinézetűek, sok-sok apró részlettel - de aztán elkezdődött az iskola, és gondoltam, a kis elsős lelkesebben fogja legyűrni az első napokat, ha tudja, hogy délután mindig egy-egy Fel! figurával érkezem... így aztán nekiláttam, hogy süthető gyurmából elkészítsem a szereplőket.
Nem mondom, hogy egyszerű dolog volt, és nem vagyok teljesen elégedett a végeredménnyel, de igazából nem ez számít, hanem a Kisebbik felragyogó pofija délutánonként, amikor a kezébe szoríthatta az aznapi figurát - nincs nála jószándékúbb, elnézőbb és hálásabb kritikus.


Elsőként Russellt készítettem el, a lelkes kiscserkészt:





Aztán Doug, a beszélő kutya következett:





Majd Mr. Fredricksen, akit nagyon szerettem alakítgatni :-)





És persze Kevin, az egzotikus ritkaság sem maradhatott ki - ha lesznek majd ősz hajszálaim, azokért biztosan ő lesz a felelős, rendesen megküzdöttem vele :-)





Mr. Fredricksen házául egy régi játékházat használunk, amire a Kisebbik először ezer lufit
szándékozott tenni, de erről rögvest lebeszéltem, és helyette felfújtunk egy nagyobb lufit, amire sok kicsi színes léggömböt rajzoltunk - ez is nagyon jól bevált... most aztán folyton résen kell lennünk, mert Mr. Fredricksen háza a legváratlanabb pillanatokban vitorlázik el az orrunk előtt, dobhártyarepesztő "A KALAND ODAÁT VAAAN!!" felkiáltásokkal :-)

























22 megjegyzés:

  1. Ez pedig az a bizonyos, mindig könnyet csalós rész a rajzfilmből:
    https://www.youtube.com/watch?v=LmS2r-qXACw

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem ismerem a filmet, de ezen nagyon sírtam...
      Valahonnan megszerzem a mesét, ez már biztos.
      Neked pedig varázskezed van, a Kisebbik nem véletlenül választott anyukájának... :D

      Törlés
    2. Én is mindig sírok rajta, pedig tényleg nagyon sokszor láttam már.
      Köszönöm szépen :-) Szerencsés vagyok, hogy így történt...

      Törlés
  2. Tökéletesek lettek ezek a figurák!!! Nálunk is nagy kedvenc ez a mese...:o)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Úgy szeretem ebben a mesében, hogy annyira egyedi, abszolút nem a hercegnős-szuperhősös-rémesen szövegelős rajzfilmvonal. Imádjuk mi is :-)

      Törlés
  3. Évi, ez fantasztikus!

    VálaszTörlés
  4. Akartam valami jó kis szót jelzőnek...de erre már nincsenek szavak. Engem is jó kézügyességűnek tartanak, de hozzád képest a fasorban nem vagyok. :)

    VálaszTörlés
  5. Csoda.Minden, amit alkotsz! Köszönjük!

    VálaszTörlés
  6. Kérlek, kérlek, fogadj örökbeeeee ! :)
    Szamóca

    VálaszTörlés
  7. Zseniális!!!!!!!!!

    VálaszTörlés
  8. E-L-K-É-P-E-S-Z-T-Ő. Komolyan libabőrös lettem, hogy milyen élethűek. A lányom is imádja ezt a mesét, körbetapsikolná a fél kerületet, ha előrukkolnék ilyen kis gyurma figurákkal. Annyira kár, hogy egyik kincsed sem készülhet tömeggyártásban :((.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Elgondolkodtam rajta, de annyira jól érzed ezt, sajnos tényleg így van! De nincs kedved esetleg neked belevágni? A lánykád egészen biztosan nagyon-nagyon értékelné.... :-)

      Törlés
  9. Úristen, de jó vagy! Kész vagyok! A mesét nem ismerem, de mostmár megnézem :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szívből ajánlom, nagyon-nagyon érdemes :-)

      Törlés
  10. Unokahúgaimat vittem el anno erre a filmre a moziba...én bőgtem "titokban" a 3d-s szemüveg mögött, ők élvezték. Akkor nyugodtam meg, amikor észrevettem, hogy egy előttem ülő apuka is ugyanezt teszi:-) Szuper mese, minden szülőnek/felnőttnek ajánlom! Nagyon ügyes vagy!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Megértelek, és én is láttam már apukát sírni ezen, de ki is tudná megállni... annyira szép és szívbe markoló a film eleje.
      Köszönöm! :-)

      Törlés