2014. augusztus 23., szombat

Iskola a cipősdobozban


A Kisebbik kilenc nap múlva megkezdi az első osztályt, és ha őszinte akarok lenni, sok-sok aggódás van bennem. Ő egy rendkívül különleges, semmiben sem átlagos kisfiú, akivel hosszú utat jártunk be az eltelt évek alatt - ezalatt nagyon sok dologra tanított meg minket, többre, mint amit mi tanítottunk neki. Miatta tudjuk, milyen a tökéletes elfogadás, ő mutatta meg, milyen az igazi türelem, és azt is megtanította nekünk, mennyire nagy hiba elvárásokat támasztani ahelyett, hogy alázattal, nem sürgetve, sosem a holnaptól várjuk a következő lépcsőfokot. 
Az elmúlt hét év így telt el, folytonosan figyelve, védve, szeretgetve ezt a különleges kisfiút - most már azonban nem lehet tovább halogatni az életbe történő nagybetűs kilépést, és nem tehetünk mást, mint nagyon remélünk-bízunk abban, hogy az iskolában is meglátják benne azokat az értékeket, amelyek miatt annyira lehet szeretni őt... és talán elfogadják, hogy mindig méterekkel jár a föld felett, és mindig máson gondolkodik, mint amin éppen kellene.

Szóval, arra gondoltam, valahogy fel kellene készülnünk együtt az iskolai napokra, valamiképpen kézzelfogható közelségbe hozni azt a sok-sok kötelezettséget, ami rá vár, és ami most még annyira idegen tőle, és közben kedvet is csinálni ahhoz a rengeteg új kalandhoz, amit az iskolai élet hoz magával. Ezért aztán készítettem a mi leendő elsősünknek egy osztálytermet, gyerekekkel (köztük természetesen a Kisebbik mini utánzatával), tanító nénivel és sok iskolai aprósággal - a kisfiunk pedig azóta csak ezzel akar játszani. Eljátsszuk az évnyitót, a reggeli érkezést, az órákat, a szüneteket, a tízórait, az esetlegesen felmerülő konfliktusokat, és büszkén mondhatom, a Kisebbik babaverziója már számtalan pirospontot gyűjtött. :-)  Én pedig egyre jobban tudok hinni abban, hogy csak átvészeljük ezt a nagy változást egy ennyire különleges kisgyerekkel is....


És akkor számtalan képben következzen az iskolakészítés :-)


Az osztályteremhez egy nagyobb méretű cipősdobozt vettem elő (ami kb. a duplája az átlagos cipősdobozoknak - azt hiszem, ebben bakancs lehetett):





A doboz kihajtható teteje került alulra - a dobozban lévő belső "szárnyakat" kihajtottam, és az oldalsó részekhez ragasztottam.





 A "padlóra" parkettamintás papírt ragasztottam, a falakat pedig csíkos csomagolópapírral tapétáztam ki.





A következőkben a figurákat készítettem el. Az iskolások testéhez kiürült kávékapszulákat készítettem elő, a fejekhez pedig préselt papírgolyókat.


 


 A kapszulák tetejét benyomtam - így olyan íves mélyedések keletkeztek, amelyekbe éppen belepasszoltak a papírgolyók, így ezeket oda is ragasztottam.









A figurák fejére babahajat és különféle színű fonalkötegeket ragasztottam:





Egy-egy darabka zseníliadrótot ragasztottam a karok helyére, majd megrajzoltam az arcokat.





Az iskolások után a tanító néni készült el, natúr fafiguraalapból, fonalhajjal, zseníliadrót-karokkal, és a napló is kötelező kellék, természetesen. :-)





Következhettek a bútorok, ehhez összegyűjtöttem a maradék régi építőkockáinkat:





Összeragasztottam a székeknek-padoknak szánt darabokat:





Fehér akril alapozófestékkel lefestettem ezeket:





 Majd egy szürkésbarna árnyalattal lefestettem az összes bútort.






 A tábla kulcsfontosságú elem volt, mivel ezt úgy szerettem volna elkészíteni, hogy tudjunk rá krétával írni. Egy hosszú fahasábba kézifúróval lyukakat fúrtam, ezekbe fapálcikákat szúrtam, majd rájuk ragasztottam egy falapot, amire előzőleg krétafóliát ragasztottam.





Rajzoltam még néhány faliképet, majd kölcsönöztem még néhány bútort a Nagyobbik készletéből, és már csak a berendezés örömteli feladata maradt. 














Ezután pedig becsengettek, és a kisiskolások elfoglalták a helyüket a tanteremben - kezdődhetett az első óra. :-)


 Bemutatkoznak az első bések



 ... és mind nagyon okosan figyelnek a tanító nénire :-)



 ....aki kedvesen magyaráz az elsősöknek



 Egy kis olvasásóra



 A tanító néni lediktálja a házi feladatot



 És máris kezdődik az énekóra



... meg persze ez-az bekerül a naplóba is :-)



A kis Kisebbik a második padsorban kapott helyet



És minden kérdésnél 
rendkívül ügyesen jelentkezett



... míg a tanító néni fel nem szólította :-)



Persze a kis Kisebbik minden megmozdulását 
az igazi Kisebbik intézte :-)



A cipősdoboz-iskola így jó ötletnek bizonyult, számtalan iskolai szituációt tudtunk vele eljátszani, és jó volt látni, a Kisebbik mennyire boldogan játszik vele, miközben a kisiskolások minden feladatát a lehető leglelkesebben teljesíti - és ami a legjobb, az iskolavárási kedve ugrásszerűen megnőtt.... :-)









 

39 megjegyzés:

  1. Ez zseniális! Gratulálok! Ez az ötlet biztos megkönnyíti az iskolakezdést.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen! Én is szívből remélem, nagyon-nagyon...

      Törlés
  2. Ez nagyon, nagyon fantasztikus! Minden: a példaértékű elfogadásotok, a helyzetek megoldása és ez a fantasztikusan látható feltétel nélküli szeretet. A cipősosztályról pedig még szót sem ejtettem..... az -is-egy csoda!
    Minden jót és szépet kívánok!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon köszönöm a kedves szavakat, Andi!

      Törlés
  3. Kedves Éva,

    Ami eddig is tudható volt, az most bizonyosságot nyert. Földre szállt angyal vagy s mint ilyen, szülőnek is tökéletes.

    Az én kisebbikem is most megy elsőbe (kislány), ő várja és természetét tekintve nem hiszem, hogy gond lenne. (Nálunk a nagy, a fiú az elvarácsolt, szórakozott professzor). A kislányod mit szólt, hogy a testvére ilyen csodálatos ajándékot kapott iskolakezdésre? Vele hogyan vártátok a sulit?

    Szeretettel, Veronika

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Veronika, köszönöm! A kislányommal annak idején nagyon egyszerűen ment - persze beszélgettünk sokat az iskoláról már előre, de nem igazán volt kételyem az iskolakezdéssel kapcsolatban, és szerencsére azóta is teljesen gördülékenyen mennek vele a dolgok. Nagyon tetszett neki is ez a játékiskola, az a jó, hogy ő pontosan tudja, hogy van bennünk aggodalom a Kisebbikkel kapcsolatban, és ezért annyira drukkol ő is a gond nélküli iskolakezdésért... igazi tündérlány, akire mindenben lehet számítani :-)

      Törlés
  4. Elképesztő! :) Ez már szinte bábfilm! :) Kóconkóc
    A krétafóliát mekkora ívben lehet kapni? És tényleg törölhető nedves szivaccsal, mint egy táblát?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én kb. két évvel ezelőtt vettem az Aldiban, egészen potom áron, tekercsben (200x45 cm), és azóta is van belőle bőven. Ugyanakkor vettem még mágnesfóliát és tükörfóliát is, mindegyik szuperklassz :-)
      És igen, éppen úgy le lehet törölni szivaccsal, mint az igazi táblát. Amióta játszunk ezzel a doboziskolával, már vagy ötvenszer töröltük le :-)

      Törlés
  5. Sok sikert kívánok a kisfiadnak, anno az én kicsi fiam is ilyen volt. (Szerencsére felfigyeltek rá, értékelték és támogatták a tanárai is.) :) Nagyon jó ötlet volt az osztályterem és az osztály megformálása, biztosan sokat segít majd a kezdésnél. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. De jó ezt olvasni, Hankka, reményt ad nekem, hogy az ő tanító nénije is szereti és támogatja majd... nagyon bízom benne.
      Igen, most már sokkal lelkesebben várja az iskolát :-)

      Törlés
  6. :o) Ez valami elképesztően jó! Nagyon tetszik! :o)
    Zseniális ötleteid vannak és gyönyörűen kivitelezed őket...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen, nagyon kedves vagy! :-)

      Törlés
  7. ohhhhhhhhh.............. how cute!! byebye from the Netherlands, Francien

    VálaszTörlés
  8. Ugyan diák értelemben már nem járok iskolába, de makacsul előtört belőlem az ,,ilyen nekem is kell!" érzés. Fantasztikusan jól néz ki!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igazság szerint én is nagyon lelkesen tudok vele játszani :-) Köszönöm szépen!

      Törlés
  9. A mini-osztály csudaklassz, de megint azon gondolkodtam el, amit írtál. Hasonló okokból az otthonoktatás egy formáján gondolkodom, no nem én oktatnám, hanem egy spéci suli, ami nem a klasszikus iskola, igazából nem is iskola. Két év múlva lesz aktuális nálunk a döntés, de addig körbejárom a kérdést, hogy ne legyen kérdés: felismerik-e az értékeit.
    A kisebbiknek sok sikert, élménydús és inspiráló iskolás-éveket kívánok!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Erről a spéci suliról még nem hallottam, esetleg írnál róla egy pár szót privátban, ha megkérlek? Köszönöm szépen! pereceslevendula@gmail.com

      Törlés
  10. Fantasztikus ötlet, gratulálok hozzá! A táblafólia engem is érdekelne, hol lehet venni?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kb. két éve vettem az Aldiban, de sajnos azóta sem láttam ott, pedig nagyon praktikus dolog. De ha beírod a google-ba, hogy "táblafólia", sok helyet kiad, ahol most is lehet kapni!

      Törlés
  11. Szia!

    Nagyon szuper lett az iskola!!
    Nem ismerem az előzményeket, de otthonoktatásra nem gondoltál? Tudom,hogy nagyon közel van az iskolakezdés...
    Itt nagyon sok infó van. Egy otthonoktató szülő blogja: http://almameter.wordpress.com/

    Üdv: A.A.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Egyelőre még csak érintőlegesen gondoltam rá, nekifutunk a hagyományos útnak - nála fontosnak érzem a társas kapcsolatok fejlesztését is... de minden információnak örülök, hiszen nem tudjuk, mit hoz a jövő - köszönöm a linket!

      Törlés
  12. A zongoránál már eldobtam az agyam:) De a kezecskés kép mindent vitt...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, egyetértek, az a kezecske a legszebb alkotás a kéoen...

      Törlés
  13. Szuperötlet szuper jó kivitelezése! Ügyes vagy :-)

    VálaszTörlés
  14. Nagyon tetszik, olyan aranyos. Már többször is rá akartam szokni erre a kapszulás kávéra, lassan muszáj lesz.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Bár az íze is nagyon rendben van, azt is túlszárnyalja az a plusz, amihez a kiürült kapszulák juttatnak - tökéletes alapanyag :-)

      Törlés
  15. Egészen odavagyok tőle! Alig várom, hogy iskolába menjenek a gyerekeim, és csinálhassunk mi is ilyent :)))
    Juli

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon gyorsan eljön ez az idő, szerintem már érdemes most nekikezdeni :-)

      Törlés
  16. Kedves Levendulalány! A blogod fantasztikus ( már elolvastam elejétől a végéig kétszer:))! Annyi kérdésem lenne, hogy pontosan milyen pillanatragasztóval dolgozol? Mi a neve? Na meg, hogy hol lehet kapni? Köszönöm. Üdv. judit

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia, Judit! Köszönöm szépen :-) Én mindig a "Loctite gel" nevű pillanatragasztót használom, és az Auchanban veszem - szerintem megéri az árát, mert tényleg egyetlen csepp elég belőle. Nagyon jó ez a gél állag, a folyósakkal mindig megjártam...

      Törlés
  17. Nagyon szeretnék én is ilyen édesanya lenni. Zsu

    VálaszTörlés
  18. Kedves Levendulalány, ezt most megkönnyeztem, annyira átjött a szeretet meg az aggodalom egyaránt. Egy biztos, ennek a Kisfiúnak nagyon jó anyukája van, semmi kétség nem fér hozzá. A kételyek remélem eloszlanak iskola terén is. Vagy ahogy itt már többen írták, alternatív lehetőség mindig van, Nálatok Magyarországon pláne. Nagyon-nagyon szorítok!!!!!!!!! r.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm nagyon a drukkolást és a kedves szavakat! Egyelőre csak pozitív tapasztalunk van, nagyon-nagyon szimpatikus a tanító néni, optimista vagyok :-)

      Törlés
  19. Légyszi fogadj örökbe, még csak 39 múltam!
    Sára

    VálaszTörlés