2014. július 1., kedd

Konzervdobozok vintage dekorral


Rajongásig odavagyok régóta a www.thegraphicsfairy.com oldalért - álomszép vintage illusztrációkat lehet innen letölteni, amelyek aztán csodásan felhasználhatóak például transzfertechnikához. Én most nem törtem ilyen igényes babérokra, egyszerűen csak az ismét összegyűlt üres konzervdobozokra akartam tenni néhány szépséges képet, de azt kell, hogy mondjam, így is átmennek az esztétikai szűrőn :-)

A konzervdobozokból volt kisebb, közepes és nagy is:





Letöltöttem a kinézett mintákat a www.thegraphicsfairy.com-ról, és kinyomtattam őket különböző méretekben (ezeknek a grafikáknak nagy előnye, hogy fekete-fehérek, így egy egyszerű nyomtatóval is szépen előállíthatók).





A konzervdobozokat fehér akril alapozófestékkel lefestettem (a minták alá egy rétegben bőven elegendő):





Kiválasztottam a dobozok méretéhez, felületéhez illő képeket, és ki is vágtam ezeket.





A papír hátoldalát bekentem dekupázsragasztóval:





A papírt a dobozra simítottam, lehetőleg ráncmentesen, majd levágtam a felesleget.





Hogy időtállóbb legyen a minta, a doboz felületét átkentem dekupázsragasztóval. 

Azóta csak gyönyörködöm a dobozaimban, meg persze költöztettem beléjük ecseteket, szalagokat, festékeket, ezt-azt - és borzasztóan tetszenek...






























28 megjegyzés:

  1. Nagyon jól mutatnak ezek a felíratok a konzervdobozokon! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Persze mindent szebbé tennének ezek a csodaszép feliratok, de a konzervdobozokat egyenesen más dimenzióba emeli :-)

      Törlés
  2. Nagyon gyönyörű, ahol képest, hogy egyszerűnek tűnik! Köszönöm a szuper ötleteket!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, tényleg nagyon egyszerű! Nagyon szívesen!

      Törlés
  3. Nagyszerű ötletet adtál - mint mindig! :)

    VálaszTörlés
  4. Juj de jól néznek ki! Azt hiszem este én is előveszem a konzervdobozaimat!
    Köszi az ötletet!!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Biztos gyönyörűvé varázsolódnak :-)

      Törlés
  5. Csúúúúcs!!!!! Köszi az ötletet!

    VálaszTörlés
  6. Megnéztem az oldalt, de nem talaltam hol kell letölteni:É-(
    Segitenél?? Köszönöm szépen

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kereshetsz az oldalon címszóra is (pl. "vintage"), vagy visszaolvasgathatod a bejegyzéseket is! Néhány link segítségnek:
      http://thegraphicsfairy.com/vintage-french-graphic.../
      http://thegraphicsfairy.com/vintage-clip-art-pretty.../
      http://thegraphicsfairy.com/antique-clip-art-gorgeous.../
      http://thegraphicsfairy.com/free-vintage-clip-art-paris.../

      Vagy itt vannak gyűjtemények is:
      http://thegraphicsfairy.com/category/best-of/

      Törlés
    2. Köszönöm a segitséget, sikerül!
      Csodás dolgokat találtam ott:-),,,is

      Törlés
  7. Megkérdezhetem h mit csinàlsz a dobozokkal h ne vàgjon. Még nagyon kezdő vagyok... ehhez a projekthez azért lenne kedvem.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia, Margaréta! Ez egy teljesen jogos kérdés - én most úgy hagytam a széleket, ahogy vannak, mert ecsetek stb. tárolásához így is jó lesz, de egy erősebb laposfogóval le lehet annyira nyomni az éleket, hogy ne vágjon. Ilyenkor csak az a fontos, hogy első lépésként kell ezt megtenni, hogy ne utólag sértsük fel a friss bevonatot, mert akkor megeszi az embert a penész, már jártam így :-)

      Törlés
    2. Sziasztok! Ha sok konzervdobozt hasznosítotok illetve használtok, érdemes beruházni egy Tupperware konzervnyitóra. Egészen más technikával nyit, a doboz felső részét vágja le teljesen sima vágófelületet hagyva. Nem olcsó, de megéri. És most nem reklámozok, nem fűződik hozzá semmilyen érdekem.
      Örülök, hogy vagy Levendulalány, ismeretlenül is nagyon szeretlek.
      Nemcsak ötleteket kapok tőled, de új energiákat, hitet és vigaszt is. Köszönöm! Hortenzia

      Törlés
    3. Nekem az ezermester barátom általában tompára csiszolja azt hiszem csiszolópapírral, nem tudom pontosan hogy, de utána egyáltalán nem marad éles. Esetleg kérdezzétek meg a párotokat, mit javasol ;-) Egyébként tényleg szuper, egyáltalán nem tűnik sufnituningnak. Üdv Anita

      Törlés
  8. Az első képen láttam, hogy még vannak papírdarabok a dobozokon. Nekem sosem sikerül a ragasztót teljesen letakarítani róla. Neked van valami bevált módszered erre?
    Törökméz

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Lentebb van erre egy jó ötlet! Én késsel szoktam lekaparni, de nagyon ritkán van olyan, hogy teljesen tiszta konzervdoboz kell, például ennél az ötletnél sem gond, ha maradnak rajta papírragacsok.

      Törlés
  9. Amo latas recicladas! Lindas! Beijos! <3
    Mari

    VálaszTörlés
  10. Nagyon szépek lettek. A barátnőm esküvői vacsorája a kertükben lesz és én készítem a dekorációt oda és amikor megláttam ezeket egyből tudtam, hogy ilyen asztali dekorációt fogok készíteni :) Szeretném megkérdezni, hogy milyen fajta dekupázs ragasztót használtál hozzá?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon jól hangzik, ez gyönyörű feladat... én Pentart márkájú dekupázsragasztót használok, de erre a célra bármelyik jó lehet!

      Törlés
  11. A ragasztó letakarításához a konyhai zsíroldó spray-t ajánlom, nekem nagyon bevált. Nagyon szépek lettek a dobozok!

    VálaszTörlés
  12. Szia!
    Szeretném megkérdezni hogy milyen papírra vannak kinyomtatva ez a minták ?Egyszerű nyomtató papír?Gyönyörűek
    Előre is köszi Emy

    VálaszTörlés
  13. Szia!
    Érdeklődnék hogy milyen papírra vannak nyomtatva a minták?egyszerű nyomtató papírra?
    Előre is köszi Emy

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia, igen, a legegyszerűbb nyomtatópapírra :-)

      Törlés