2014. június 17., kedd

Óriási kottapapírvirág vintage esküvőre


Felkérést kaptam egy vintage hangulatú esküvőn a koszorúslány csokrának elkészítésére, bár a "csokor" szó nem igazán helytálló. A kérés egészen pontosan ugyanis az volt, hogy készítsek egyetlen nagy virágot kottapapírból, és örömmel fogadtam a kihívást, kíváncsi voltam, mennyire lesz nehéz a dolog. Papírvirágokat már többször készítettem, de eddig mindig krepp-papírt használtam, ami egy vékony és könnyen kezelhető, hajlítható alapanyag - a kottapapír viszont lényegesen merevebb és ezért nehezebb formázni is. Még bőven volt az egérrágta-esőáztatta kottákból, úgyhogy neki is láttam a feladat megvalósításának, és bár a kottapapírral egy ilyen virág esetében valóban nehezebb dolgozni, mint a krepp-papírral, a végeredmény meghálálta a fáradságot - legalábbis én így érzem, és azt hiszem, készítek magamnak is egyet, mert kell.... :-)

Első lépésként kivágtam a szirmokat, különböző méretben, mindegyik méretet legalább hat-tíz példányban:











A virág közepével kezdtem - ehhez levágtam egy lap aljáról egy csíkot, és kicsit visszahajtottam:





 A csík alsó részét beragasztóztam, és egy hurkapálca köré tekertem. A biztonság kedvéért a feltekert csík alját celluxszal is körbetekertem, ezzel egyben a hurkapálcához is hozzáerősítettem.





Ezután jöhettek a szirmok egyenként - először a legkisebbek, mindegyiket celluxszal rögzítve az előző rétegekhez és a hurkapálcához. A szirmok széleit kissé mindig visszapödörtem:





Így haladtam a virággal, szirom szirom után:













Az utolsó, legnagyobb szirmok közepére vágtam egy mélyedést, így lehetett szépen ezeket a virág köré igazítani.





Az utolsó szirmok felrögzítése után még egyszer körbetekertem a virág alját celluxszal. A virág alsó részét krémszínű krepp-papírral tekertem be (ezt ragasztóval rögzítettem), amely a celluxos részeket teljesen eltakarta.
Ezzel el is készült a kottapapírból készült virág - és tényleg nem lett kicsi, az átmérője 35 cm. A vastagabb papírtípus miatt igazán stabil lett, és ellenáll a sérülési veszélyeknek is, nyugodt szívvel adom oda majd a koszorúslánynak.  Mivel még csak ezután megy majd a rendeltetési helyére, a Nagyobbik fogta kezébe a virágot a fotózás kedvéért - de szerintem neki is nagyon jól áll :-)














 


1 megjegyzés:

  1. Nagyobbik? Ezekkel a pöttöm, rózsaszín lábacskákkal? :) Szép lett a virág.
    Kunkori

    VálaszTörlés