2014. június 11., szerda

Hogyan adjunk pénzt ajándékba egy esküvőn?


Az egyik barátunk most nősült, és mint sok más fiatal pár, ők is jelezték, hogy a legjobban - és megelőzendő a sokadik étkészlet egyidejű érkezését - a rávalónak örülnének, amit az ajándékra fordítanának. Ez teljesen rendben is van így, viszont a borítékos megoldást ridegnek és semmilyennek éreztem volna, tehát kellett valami, ami egyrészt tartalmazza a pénzt, másrészt emléket állít ennek a szép napnak, harmadrészt pedig sok-sok szeretetet tükröz - és végül is úgy döntöttem, festek egy személyre szóló esküvői fatáblát a fiatal párnak, amelyen egy kicsinosított gyufásdoboz rejti majd az ajándék lényegét.

Vettem tehát egy natúr fatáblát, amit fehér akrilfestékkel két rétegben lealapoztam, majd száradás után akrilfestékkel megfestettem és alkoholos filccel megrajzoltam. Egy gyufásobozt mintás papírral bevontam, majd a dobozkát felragasztottam a fatáblára - ezután már csak a pénzt kellett elrejteni a skatulyában, és el is készült az ajándék. 


A tábla végül ilyen lett:





A tábla hátuljára személyes üzenetet írtunk, és ahogy láttuk, sikerült örömet szereznünk vele :-)







És persze tudom, hogy pénzt ajándékozni kevesen szeretnek, de azért van, amikor éppen ezt a legjobb döntés... ti hogyan szoktatok pénzt ajándékozni ötletesen-kreatívan?




28 megjegyzés:

  1. Gyerekkoromban volt egy kutyaház kinézetű persely, ami úgy vette be a pénzt, hogy a kutyus kidugta a nyelvét, és arra kellett rátenni az érmét, aztán megnyomni egy gombot, amitől a kutya behúzta a nyelvét. Alul pedig egy kis kulcs segítségével ki lehetett nyitni a fémdobozt, és ott betenni papírpénzt. Mi így adtunk nászajándékot.
    Krinolin

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nekem is volt gyerekkoromban, imádtam azt a perselyt! :-)

      Törlés
  2. Nagyon jó ötlet :)
    Mi úgy csináltunk, hogy a papírpénzekből hajtogattunk egy blúzt meg egy inget, és azt tettük a borítékba, kicsi gumiszalag tartotta a helyén.
    Fénykép sajnos nem készült róla :(

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. De kár, úgy megnézném, nagyon aranyos lehetett :-)

      Törlés
  3. Nővérem esküvőjén a volt néptáncos csoporta egy szép népművészeti cserépedényt csináltattak,amin rajta volt mindenki neve és abba rakták nekik a pénzt.Volt is tesóm részéről megdöbbenés amikor bele nézett :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Gondolom, elsőre azt hitte, maga a cserépedény az ajándék, így dupla öröm lehetett :-)

      Törlés
  4. Én a nagybátyámtól kaptam diplomaosztóra nagyon ötletesen: volt egy ezer éves vásári gyűrűm, ami szétesett, és kb egy éve odaadtam neki, hogy hegessze össze. Azt hittem, megfeledkezett róla, de diplomaosztóra vett egy szép "kincsesládát" és mint szalvétagyűrűt ráhúzta a pénzre a meghegesztett gyűrűt, és azt tette a dobozkába. Nekem nagyon tetszett, mert személyesebbnek éreztem, mint ha csak borítékban kaptam volna.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, sokkal jobb így, amikor azt érzed, az ajándékozó gondolkodott rajta, dolgozott vele, szeretetet tett bele...

      Törlés
  5. Én virágcsokorba kötve kaptam pénzt az esküvőnkre... Amit adtam: a pénzt többféle címletben készítettem elő. Úgy hajtogattam, hogy mindegyiknél az arc látszódjon és két sorban összerendezgettem egy képkeretbe. Először nem látszott, hogy mi is az... alatta pedig egy saját alkotású kis karckép volt, két egymásba fonódó fej. Ja, régi gyűjteményből volt néhány afrikai pénzem... azokon a fejek kicsit turbánosak voltak és volt néhány majmos is. Na, ezeket is a kompozicióba csempésztem.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ez szuper jó :-) Bárcsak lenne róla kép, annyira megnézném!!

      Törlés
  6. Az en anyukam egy nagy esernyo belsejebe erositett damillal papirpenzt, osszefogta es amikor kinyitottunk "penzeso" hullt rank (a parra). Nagyon szuper foto keszult rola es az esernyon evek ota orizgetem abban a tudatban hogy esos napokon a szuleim ovnak meg.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Mennyire ötletes ez! El tudom képzelni, milyen jó kép készülhetett... remélem, más is megvalósítja :-)

      Törlés
  7. Én csatos üvegbe tettem mindenféle színes cukorkát (olyat, ami egyenként csomagolva van), a pénzt beletettem egy kis átlászó tasakba és a cukrok közé rejtettem. Az üveg lehet ragasztani matricát, amire bármilyen személyes üzenet írható :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én biztos valami olyasmit írtam volna rá, hogy most kezdődik az édes élet... :-) Nagyon tetszik!

      Törlés
  8. én az esküvőmre kaptam egy kis varródobozt, mindenféle kis apróság, gomb, cérna, biztostű volt benne, és ezek között volt pénz, lehet, hogy régen is ide dugták a megtakarítást, ötletes.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ez milyen édes dolog, el tudom képzelni, hogy mennyire örültél neki.....

      Törlés
  9. Mi Gazdálkodj okosan társasjátékot kaptunk, modern kiadásban, ahol a pénz már a mai hivatalos formát tükrözte. Ezek közé volt belegumizva a valódi pénz. A doboz tetejére pedig, hogy minden félreértést elkerüljünk, oda volt írva, hogy nézzünk a dolgok mögé. :-) Kedves ötletnek tartottuk. Márti

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ilyet mi is készítettünk a baráti körrel, még a játéktábla mezőit is az ifjú párra szabtuk, nagy sikerünk volt vele :-)

      Törlés
    2. Olyat is készítettem: párom nagyon szereti az orgonákat, így készült egy "Orgonálj okosan!" játék is, ahol a hangszer részeit kell az ismerős módon beszerezni. Nagy sláger az is. :-)

      Törlés
  10. Sziasztok!
    1. Egyik ismerőm esküvőjére kicsinosított csatos üvegbe cannelloni tésztát (tölthető olasz tésztahenger) tettünk és azokba volt beletekerve a papírpénz.
    3. Másik alkalommal hatalmas porcelán malacperselyt szereztünk be és abba volt 200 Ft-osokban beledobálva a pénzajándék.
    3. Kisfiam keresztelőjére a nagynénije ujjbábokba tekerve adta át az ajándékba szánt összeget. :)
    Nóra

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Egyik jobb ötlet, mint a másik :-) A tésztás ötletért teljesen odavagyok, zseniális!! Nem lenne gond, ha esetleg kölcsönözném? :-)

      Törlés
  11. Nagyon jó!
    Én esküvőre ilyet csináltam:
    http://www.lizagyongy.blogspot.hu/2010/05/megint-egy-penzpargeldgeschenk.html

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon édes! Ez azért is nagyszerű ötlet, mert el is tehetik a bábpárt, és akkor mindig emlékezni fognak arra, hogy ezt Tőled kapták... és más alkalomra is lehet használni, máshogy felöltöztetett fakanálbábokkal, ami szintén nagyon jó!

      Törlés
  12. I recently made a bouquet of roses made with money for a graduation gift

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. I love the idea, it must have been a great surprise! :-)

      Törlés
  13. Öcséméknek idén egy zsák pénzt adtunk! Apróban, úgyhogy súlya is volt rendesen!

    VálaszTörlés
  14. Nagyon jól sikerült ez a táblácska. Kár, hogy nem olvastam ide korábban, rengeteg szuper ötletet írtak mások is :-)

    VálaszTörlés