2014. március 17., hétfő

Virágtartó sütőformából


A bármit nehezen kidobós típusba tartozom. Odáig mindig könnyen eljutok, hogy időnként átnézem és kiselejtezem a konyhaszekrényből a már nagyon megfáradt példányokat, de ezek aztán felvándorolnak a padlásunkra, ahol már simán nyithatnék egy konyhai idősek otthonát (ha megteszem, biztos, hogy Alumínium Alkony lesz a neve :-) ), mert csak úgy tobzódnak ott a használhatatlanná vált sütőformák, bevonatukat vesztett kislábosok, a céges ajándékbögrékről nem is beszélve... és van persze egy felső tízezer, akikben még látok valamire fantáziát, ezért ők még a padlásra jutás előszobájában, a garázsban tanyáznak.
A legutóbbi selejtezésnél szintén ide került egy sokkal jobb napokat látott gyümölcskenyérforma - és a végeredmény számomra mindennél ékesebben bizonyítja, hogy valóban érdemes még egyszer átgondolni, mit dobunk ki... a lehetőség szinte mindenben ott van.

Az alapul szolgáló lehasznált sütőforma tehát ez volt:













Elsőként alaposan átcsiszoltam egy smirglidarabbal - a rozsda nagy részét érdemes ilyenkor megpróbálni leszedni, mert képes átütni még több réteg akrilfestéken is.
Persze az összeset nem lehet így leszedni - úgyhogy végül nekikezdtem a festésnek: fehér akril alapozófestéket használtam, és több rétegben átfestettem a formát.





Nemrég vettem egy - szerintem - csodás szalvétát, amin igazából szinte csak feliratok vannak, de milyenek! :-) Ebből akartam egyet felhasználni a forma dekorálásához:





Kivágtam a szükséges részeket a szalvétából, a felső réteget leválasztottam. Dekupázsragasztóval bekentem a forma oldalát, és erre simítottam a szalvétát.









És végül már csak visszacsiszoltam itt-ott az éleket és a felszínt, hogy vonzón kopottas legyen - ezzel el is készült az új életet kapott sütőforma.





Most éppen bazsalikomot tárolok benne, de lehetne evőeszközt, tűt-cérnát, bármit... igazán nem is emlékeztet eredeti állapotára :-)




















36 megjegyzés:

  1. Válaszok
    1. Я рада что вам это нравится :-)

      Törlés
  2. Micsoda klassz darab lett! Kíváncsian olvastam ezt a posztot, mert én is kerülgetek egy hasonló darabot...:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. De most már biztos nem kerülgeted sokáig, ugye? :-)

      Törlés
  3. De jo! Nagyon tetszik! Es a szalveta is nagyon jo, ilyen feliratosat meg nem is lattam.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A Butler's-ből van, rögtön beleszerettem, ahogy megláttam :-)

      Törlés
  4. Irtó jó lett ez is! Gondoltam rád! Vasárnap garázsvásárt tartottam, így a bevezető sorokat olvasva sikerült lelkiismeret furdalást generálnod..jaj nem kellett volna mégis megtartanom azt a bögrét, evőeszköz készletet, kaspót...? Mindegy! Már elvitték de elhiheted, még így is maradt bőven. Te nem tervezel hasonlót? Ágnes

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jaj, nem akartam lelkiismeret-furdalást :-) Á, attól félek, végül semmitől sem tudnék megválni, rémes gyűjtögető vagyok...de ha rendeznél még egyet, mindenképpen szólj, és akkor talán beszállnék, ha megengeded!

      Törlés
  5. Fantasztikus!!! Elbűvölő újjászületés :-))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én is valahogy így látom, annyira jó a kiinduló állapotot visszanézni a képekről...

      Törlés
  6. Micsoda ötlet :) nagyon hangulatos lett :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. És éppen illik hozzánk, úgyhogy fő helyen van :-)

      Törlés
  7. Nagyon klassz lett a fűszertartó sütőformád! A felirat és festés is szuper lett, ilyet én is szeretnék. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A felirat a szalvéta érdeme, ő nagyon kellett a jól sikerült végeredményhez :-)

      Törlés
  8. Nagyon hangulatos, stílusos kis darab lett!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, hogy így látod, én is így érzem...

      Törlés
  9. Eldobom az agyam.:) Zseniális vagy!!!! Üdítő volt a szöveget is olvasni:"Alumínium Alkony" :)))))
    Nekünk nincsen padlásunk-szerencsére ,mert képes lennék azt is megtömni,így a mosókonyha a tárolóm,bár jobb lenne a padlás,oda nem megy fel mindeni.Így meg általában lebukok és megszólnak a népek.:(



    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Akkor hasonlítunk :-) Olyanok vagyunk, mint a gázok - betöltjük a rendelkezésünkre álló összes teret :-)

      Törlés
  10. Nemrégen dobtam ki, az ilyen sütőformámat, most már látom kár volt.Nagyon szép lett a virágtartód!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, érdemes ezeket megtartani egy ihletett pillanatra, akármi is lehet belőlük! :-)

      Törlés
  11. Nagyon jó ötlet! A kész mű, meg egyszerűen fantasztikus. És most ezt nagyon irigylem Tőled. :) Már csak azért is, mert én sorra dobom ki a használhatatlan tárgyakat. És most milyen jó lenne. Na majd kérek valakitől, hátha van valahol amit ki szeretnének dobni. :))

    VálaszTörlés
  12. That is really cute! Not sure if the writing was on a napkin or some kind of stencil, but loved the project just the same!

    VálaszTörlés
  13. It was a napkin from Butler's - when I saw it for the first time, it was a love at first sight for me :-)

    VálaszTörlés
  14. Gyönyörű lett. Gratulálok.

    VálaszTörlés
  15. Szia! Nagyon szép, egyszerű, dekoratív 😊 én egy régi wok serpenyőt rakattam fel a férjemmel a kinti ruhaszárítóra, a maga teljes valójában. Egynyári virágot szoktam bele ültetni.

    VálaszTörlés
  16. Szia! Nagyon szép, egyszerű és dekoratív 😊én egy régi wok serpenyőt rakattam fel a férjemmel a kinti ruhaszárítóra a maga teljes valójában. Egynyári virágot szoktam bele ültetni!

    VálaszTörlés
  17. Imádom a Vintage stílust! :)
    Na meg ezt az új kis tartót is!;)

    VálaszTörlés