2014. március 14., péntek

Pom Pom és barátai süthető gyurmából


A Kisebbik mostanában teljesen odavan a Pom Pom-mesékért, biztos, hogy már legalább ezerszer végigolvastuk mindegyiket, és persze kívülről fújja őket, de ettől még olvasni kell, nincs kibúvó. Egy ideje mondogatja már, hogy készítsem el neki gyurmából a főszereplőket, de kivételesen nem lelkesedtem annyira a feladatért - nem mintha nem imádnám én is a Pom Pom-meséket, mert dehogynem (ki nem?), de éltem a gyanúperrel, hogy Sajdik Ferenc papíron annyira fantasztikus, egyedi és vicces figuráit 3D-ben gyakorlatilag lehetetlenség visszaadni... de hát ki ne olvadna el attól, amikor egy majdnem hétéves kisfiú néz rá az ő kékeszöld szemeivel, és azt mondja, "Mama, ugye, megcsinálod...?"
Hát én mindenesetre nem tudtam ellenállni, és nekiláttam, hogy valami távoli, halvány árnyékát elkészítsem ezeknek a szereplőknek, akiknek a képe gyakorlatilag az ország kollektív kultúrájához tartozik - hiszen ezeken a meséken nőttünk fel annak idején, és ugyan ki ne tudná, mit kérdez Pom Pom Picurtól a mesék végén, amikor a kislány már majdnem belép az iskolába?
Szóval, nekiláttam - és az az igazság, hogy tényleg úgy volt, ahogy gondoltam, ezek a figurák valóban reprodukálhatatlanok, mert egyszerűen annyira egyediek és annyira utánozhatatlanok, hogy a gyurmaverziók csak egészen távolról, hunyorítva emlékeztetnek rájuk... de ha legalább egy kis vidámságot tudok adni ehhez a péntekhez, már megérte :-)
És azért persze el kell mondanom, hogy a Kisebbik majdnem sírt örömében, amikor megkapta Pom Pomot, Picurt és Artúrt - azt hiszem, pontosan olyannak látta őket az ő érzékeny, szerető, kékeszöld szemeivel, mint amilyenek a mesében....



 
A nagy csapat :-)

 



Gombóc Artúr, a kissé túlsúlyos, rendkívül édesszájú szárnyas




Picur, aki a könyvben Bogyó, de mindenképpen nagyon helyes kislány




Az igazi főszereplő, aki bámulatosan tudja változtatni az alakját.
Ha akarja, olyan, mint egy szőrpamacs vagy paróka
vagy egyujjas kifordított bundakesztyű vagy szobafestő pemzli
vagy papucs orrán pamutbojt,
de legtöbbször egy szőrsapkára hasonlít... :-)



 
Picur masniját szélesre és laposra készítettem,
így Pom Pom kényelmesen el tud rajta üldögélni, ahogy azt kell :-)

 


 Dupla Pom Pom, dupla Picurral :-)
 
 
 

 Úgyhogy ilyenek lettek -
de persze már megkaptam a rendelést a Radírpókra,
Festéktüsszentő Hapci Benőre, a Benzinszívó Szúnyogra,
Durrbelebummra, a Madárvédő Golyókapkodóra...
csak győzzem gyurmával :-)
 
 


De a legnagyobb egyéniség akkor is Artúr -
ráadásul a csokiimádatával igazi rokon lélek :-)
 
 
 
 
A figurák Csukás István Pom Pom-meséi és Sajdik Ferenc rajzai alapján készültek - köszönet mindkét mesternek a halhatatlan figurákért, amelyekkel sokunk gyerekkorát tették még szebbé.
 
 
 
 


32 megjegyzés:

  1. Nagyon aranyosak lettek, de ami a legfontosabb; pótolhatatlan gyermekkort adsz a Tieidnek!
    Ja,és én mindig úgy értettem gyerekkoromban, hogy "egyujjas kifordított butakesztyű" :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ez milyen édes félrehallás :-) :-) Ilyet csak a gyerekek tudnak :-)

      Törlés
  2. kedves Levendulalány,
    ezek fantasztikusak lettek!!!
    doinka

    VálaszTörlés
  3. Ez elképesztően és hihetetlenül pompás lett! Döbbenetesen káprázatos, szinte megszólalnak! Főhajtás és gratula. Külön kiemelném a táskából kilógó bagettet. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, kedves vagy!
      Az az igazság, hogy valójában az egy vonalzó :-)

      Törlés
  4. Picur, megvárhatlak??? :-)
    Hunyorítani sem kell, a figurák tökéletesek! De a legmeghatóbb, az anyai szeretet, ami a kisfiúszemeken visszatükröződik, és tökéletesen átjön az íráson is...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ott a pont! :-)
      Köszönöm, ez nagyon szép....

      Törlés
  5. "És igazán gyönyörű! És fütty, milyen gyönyörű! És ó, be gyönyörű! És hű de szép! És nahát, hogy milyen pompás cipõ"...... akarom mondani figurák! :o))
    Órarugógerincű felpattanót ki ne hagyd! ;o)

    Az én majdnem hétévesemnél is heti rendszerességgel előkerülnek a Pom Pom mesék. Imádjuk!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ó, igen, ő alapszereplő, igazad van :-) De tényleg mindegyik imádnivaló :-)

      Törlés
  6. Fantasztikusak! Bármelyiket elfogadnám

    VálaszTörlés
  7. Szerintem szuperek lettek, nagyon ügyes vagy! :-)

    VálaszTörlés
  8. Válaszok
    1. Bár úgy lenne, de azért a Kisebbik így is imádja őket :-)

      Törlés
  9. Nagyon ügyes vagy, kíváncsian várom a " majdnem hétéveseddel " együtt a folytatást

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Még egy kicsit gyűjtöm rá az erőt :-)

      Törlés
  10. Hihetetlen! Olyan jó lenne ha legközelebb tennél fel fázisfotókat!
    Kriszta

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Őszintén szólva most babonából nem csináltam, annyira féltem a feladattól, biztosra vettem, hogy nagyon nem fognak sikerülni a figurák - annyira különlegesen egyediek a rajzok, nem hittem benne, hogy sikerül belőlük kézzel fogható verziókat készíteni...

      Törlés
  11. Csoda ügyes vagy, volt már kiállításod? Ha nem, kellene lennie :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Bearanyoztad a napomat ezzel a megjegyzéssel! Köszönöm! :-)

      Törlés
  12. Hihetetlen jók lettek, bárcsak én is tudnék ilyeneket alkotni : ))

    VálaszTörlés
  13. Szerintem csodaszépek lettek, nagyon ügyes vagy! :)

    VálaszTörlés
  14. Miért szabadkozol? Hiszen ezek méltóak a meséhez, a rajzhoz egyaránt! Szerintem zseniálisan megformáztad őket! Folytasd csak a többi szereplővel, mert nem csak a kisfiad várja! :) minden elismerésem a Tiéd, gratulálok!
    (Kedvencem Bogyó kunkorodó hajtincsei, és Artúr lábai. :) )

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon kedves vagy, köszönöm! :-) Mindenképpen tervezem a folytatást, egyrészt mert itthon nagy ám a nyomás rá, másrészt pedig a Radírpók nélkül szerintem sem élet az élet :-)

      Törlés
  15. Fantasztikus vagy, de tényleg :)

    VálaszTörlés
  16. Szia,
    Először is fogadd gratulációmat, nagyon szuperek a figurák :)
    Egy olyan jellegű kérdésem lenne, hogy lehet Tőled rendelni? Egy Picurra, és egy Pom Pomra lenne szükségem. Szülinapi tortára kellenének, és biztos vagyok benne, hogy az ünnepeltnek óriási élményt lenne!
    Előre is köszönöm, és őszintén remélem, hogy kivitelezhető a dolog!
    További szép napot!
    Üdv, Pisti

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia, István! Egyelőre sajnos nem lehet rendelni, szabadidő szűkében vagyok, és így nem merek elvállalni ilyesmit - de érdemes megkérdezni egy nagyobb cukrászdát, biztos vagyok benne, hogy elkészítenék! Előre is Isten éltesse az ünnepeltet! :-)

      Törlés