2014. február 11., kedd

Český Krumlov


Az elmúlt pár napban nem írtam, mivel elérkezett a 10. évfordulónk, amit egy csehországi barangolással ünnepeltünk meg. Mivel a szüleim vigyáztak a kicsikre, kettesben mehettünk, és ez most nagy boldogság volt, mert mindketten zsúfolt és nehéz hónapokat tudhattunk magunk mögött. És hát jó volt egyetlen táskával utazni, felnőttes programokat kigondolni, kézen fogva sétálni - miközben persze azért nagyon hiányoztak :-)
Utazásunk középpontjául a cseh sörkultúra mélyebb megismerését tűztük ki, ami nagyon komolyan hangzik, de igazából arról volt szó, hogy szerettünk volna nagyon szép helyeken egy-két sörgyárat megnézni, és knédlit meg pácolt dolgokat enni igazán finom sörökkel. :-) Ez maradéktalanul sikerült is, ráadásul a négy napunk mindenféle negatív dologtól teljesen mentesen telt, úgyhogy aktívan kipihenve és élményekkel teletöltve érkeztünk haza.
Az első éjszakát Telcben töltöttük, amelynek csodálatosan szép főtere a világörökség része, de odafelé megálltunk még egy nagyon fontos helyszínen, Dalešicében - az itteni sörgyárban forgatták a legendás Sörgyári capriccio című filmet, és még ma is szinte minden megtalálható itt ugyanúgy, mint a forgatás idején, 1980-ban. Telcből másnap reggel indultunk tovább, Český Krumlovba, ahol egyből lenyűgözött minket a hely szépsége... a harmadik estét aztán České Budějovicében töltöttük, itt persze nem tudtuk kihagyni a Budvar sörgyár meglátogatását, ez is nagy élmény volt.
Most viszont az utunk középső részét kitöltő városkáról,  Český  Krumlovról fogok írni, egészen egyszerűen azért, mert most másról nem is tudok beszélni :-) Csodaszép történelmi belvárosa van, amit a Moldva folyó ölel majdnem teljesen körbe, és ez is a világörökség része, nem véletlenül... réges-régi, de gyönyörűen felújított házacskák, kanyargó utcák, egy hatalmas, lenyűgöző szépségű vár, fantasztikus kilátást nyújtó toronnyal, gazdag múzeummal, a folyópart és a rengeteg színes-érdekes apró boltocska - rengeteg látnivalót lehet itt találni. Ráadásul itt működik az Eggenberg sörgyár is, ahol életem legeslegfinomabb és legkülönlegesebb sörével találkoztam... mondjuk nem is lehetne nem szeretni egy olyan sört, aminek Svihák a neve :-) De ha hozzáteszem, hogy a sörnek igazi füstös íze van... de inkább higgyétek el, csak ezért is érdemes ellátogatni oda. Garantálom :-)

És akkor jöjjenek a képek erről a gyönyörű városról - nem számoltam, mennyi, de valószínűleg többszázer :-)








































 
 
















































































































































33 megjegyzés:

  1. Szeretem ezt a várost, minden ismerősömet elbűvölte eddig, én is vágyom már ide. Nekem nagyon közeli a csek kultúra, értem a nyelvet, beszélek is cseh-szlovákul (keverve). Prágát is imádtam, Brno is nagyon szép, most viszont Třeboň városába vágyom. Itt is van sörkultúra, sörgyár. A város egy hatalmas tórendszer partján fekszik, itt találsz róla képeket: https://www.google.sk/search?q=trebo%C5%88&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=R635UtfvJ4vKtAbh8IGQCw&ved=0CEEQsAQ&biw=1366&bih=643

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm a tippet, pedig kétszer is elmentünk Třeboň mellett, de akkor most már biztos vagyok abban, hogy legközelebb oda is ellátogatunk!

      Törlés
    2. Szívesen. Ha megengeded, még egy tipp: http://superwomanatwork.blogspot.sk/2011/12/bata-csatorna-uti-tipp.html

      Törlés
    3. Nagyon tetszik a leírásod alapján... ezt is köszönöm!!

      Törlés
  2. Köszönöm, hogy mehettem Veletek.
    stali

    VálaszTörlés
  3. Hű, csodás helyen jártatok, nagyon jók lettek a képek is!

    "jó volt egyetlen táskával utazni, felnőttes programokat kigondolni, kézen fogva sétálni - miközben persze azért nagyon hiányoztak :-)"
    Minden egyes betűjét átérzem és egyetértek :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :-) Akkor nagyon hasonló cipőben járunk...

      Törlés
  4. Ezt a helyet mi is kinéztük 2 éve, sajnos azóta nem jutottunk el egyáltalán nyaralni....
    Fantasztikusan szép!Örülök, hogy pihentetek!

    Üdv:Manuka

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, valóban fantasztikusan szép, bárcsak mindenki láthatná...

      Törlés
  5. Szuper képek, köszönjük, hogy megmutattad!

    VálaszTörlés
  6. Köszönöm, hogy felidézted a 9 évvel ezelőtti nászutunkat. Csehországban és Lengyelország déli részén jártunk, gyönyörű volt.
    Český Krumlov valóban mesebeli kisváros.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon szép nászút lehetett, rengeteg szépséget láthattatok!

      Törlés
  7. Český Krumlov je jedno z našich nejkrásnějších měst.
    Krásné fotky. Marie

    VálaszTörlés
  8. Boldogságos évfordulót Nektek :-)

    Gyönyörű helyen jártatok! Egy nagyon hasonlón volt szerencsém pár éve részt venni - nosztalgikusan nézegettem a fotóidat: a házakat, a színeket, a söröket, a Kisvakondot :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon szépen köszönjük, Viki! :-) Hát, azt hiszem, nekem is örök nosztalgiám lesz ezután a hely után... még jó, hogy legalább Kisvakond itthon is van :-)

      Törlés
  9. Csodálatos helyen jártatok mint egy mesevilág. Köszönöm,hogy én is megcsodálhattam. Kékülök zöldülök :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Tényleg mint egy mesevilág, ez nagyon találó kifejezés! :-)

      Törlés
  10. Először nem értettem, miért pörög ennyit a program a betöltéskor, de megérte kivárni. :)
    Kérlek nézz be hozzám, egy játékra hívlak.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen, nagyon kedves vagy! A "pályatévesztett matektanár" kifejezés nagyon tetszett :-)

      Törlés
  11. :)) mi meg itt voltunk megismerkedésünk után 2 hónappal. tényleg csodaszép, mesebeli!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Óóó, az lehetett aztán igazán romantikus... el tudom képzelni :-)

      Törlés
  12. Gyönyörűek a képek. Szinte veletek voltam... és annyira "megrészegültem", hogy a kaktus-t akktus-nak olvastam :D Csodálkoztam is, hogy én milyen hüle vagyok :)
    Nerzsi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :-) :-) :-) Nagyon örülök, hogy így tetszett a beszámoló! :-)

      Törlés
  13. Gyönyörűek a képek és biztos vagyok benne, ha legközelebb erre járunk felkeressük ezt a szép kis várost is. Köszönöm a tippet.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igazán szívesen, és tényleg szívből ajánlom!

      Törlés
  14. Gratulálunk az évfordulóhoz :) a képeket és a leírást csak úgy ittuk.. ;) a márc.15.-i hétvégére van Krumlovba szállás foglalva :) amúgy a 30.házassági évfordulónk ünneplésére készülve... Köszi még egyszer :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönjük szépen :-) Hűha, az nagyon szép évforduló, és igazán gyönyörű helyen lesz megünnepelve! Szabad vajon előre gratulálni? Mert ha igen, akkor szeretnék :-)

      Törlés
    2. Köszönjük,nagyon kedves vagy :) :D

      Törlés
  15. Én még sajnos nem jártam itt, de a főnököm nemrég igen, és ő is áradozott róla, amin a képeket elnézve egyáltalán nem csodálkozom, valóban csodás hely! :) Kívánok még nektek sok tíz együtt töltött boldog évet! :)

    VálaszTörlés
  16. Mi CK-tól fél órányira lakunk, minden ismerőst, rokont elviszünk oda, és minden alkalommal olyan, mintha először járnánk ott. Nyáron mindenütt emberek a kerthelyiségekben, raftingolók hada, két medve a várárokban...és a Svejk kocsma berendezése és a sült kacsája párolt káposztával! Az egész hely egy csoda!

    VálaszTörlés
  17. Cesky Krumlov az egyik legszebb hely ahol eddig megfordultam.Igazi meglepetésként ért amit ott láttam.Csodaszép óvárosa ahol minden sarkon újabb és újabb csoda vár.Kétnapos ottlétem alatt megtanultam várost nézni igen nem tévedés ezt is tanulni kell.Mégpedig azért mert nem csak az összképet kell nézni,hanem a részleteket is márpedig ez a kisváros tele van apró felfedezni való részletekkel.A falfestések,falilámpák,cégérek,falba vésett domborművek,macskaköves utak,szobrok,zegzugos utcácskákban lévő házacskák és a monumentális építmények együttese örök élményt adnak.A megfáradt éhes és szomjas turistáknak pedig remek lehetőség a megpihenésre és "feltöltődésre" a sok kis vendéglő.Remek sörökkel és étkekkel ahol egészen elfogadható árakkal és udvarias kiszolgálással várnak mindenkit.C sak ajánlani tudom mindenkinek akik egy tartalmas kikapcsolódásra vágynak.

    VálaszTörlés