2014. január 9., csütörtök

Városka a lámpán


A mai bejegyzés egy ajándékról szól, amit Móni barátnőmnek készítettem, sok-sok-sok szeretettel :-). Alapként egy teljesen egyszerű, hasáb formájú, tejüveg Ikea-lámpát használtam, és egy réges-régi Praktika újságból vettem a mintához az inspirációt. A tervem az volt, hogy üvegfestékkel fogom megfesteni a lámpát, de végiggondolva a dolgot rájöttem, hogy ez túl sok időt igényelne, hiszen a négy oldal teljesen külön kellene megfesteni, hogy ne folyjon meg a festék, viszont a száradással napokat kellett volna várni. Így aztán a sokkal gyorsabb és biztonságosabb üvegmatrica-festék mellett döntöttem - egy szétvágott nagy műanyag irattartó dossziéra nagyjából felmértem a lámpaoldalakat, megrajzoltam a kontúrokat, és száradás után kitöltöttem festékkel. Bár így is sok időbe telt, mégis biztonságosabb és gyorsabb megoldás volt, mint a rendes üvegfesték... Száradás után nagyon óvatosan lehúztam a minta egy részét a műanyag felületről, és a lámpára nyomogattam, az egyik saroknál kezdve. Nagy üvegmatricás mintáknál fontos, hogy nem szabad egyben lehúzni a matricát, hanem fokozatosan kell haladni, lépésről lépésre húzva le a mintát a műanyagról, és mindig szépen felnyomogatva a díszítendő felületre.
Így haladtam a mintával, amíg az egészet fel nem rögzítettem. A fázisokról most sajnos nem tudok képet mutatni, inkább csak ilyen volt-ilyen lett jelleggel tudok beszámolni a készítésről, de így is sok kép lesz. :-)
Ezt a lámpatípust egyébként legutóbb már nem láttam az Ikeában, de máshol találkoztam nagyon hasonló hasáb formájú üveglámpákkal, ezek nagyszerűen megfelelnek dekorációs alapnak, akár dekupázsoláshoz is, de megfesteni is nagyon könnyen lehet őket - ezzel az üvegmatrica-festéses technikával pedig még az elrontás lehetősége is kizárt. :-)


Ez volt tehát mindennek az alapja, a lámpa:





És miután az előbb leírt módon felkerült rá a minta...

























De igazán felkapcsolva, sötétben mutat jól... :-)


















Azt hiszem, örült neki... :-)






14 megjegyzés:

  1. Levendulalány! Ilyen szépet csak te tudsz:) Én neki sem mernék állni, rajztudásom egyenlő a nullával :( Csodaszép lett, gratulálok! Szép napot:)Zsuzsa

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen, Zsuzsa! De azért mégiscsak biztatnálak, szabad? :-) Próbáld csak meg egyszer, lehet, hogy nagyon kellemes meglepetést okoznál magadnak... :-)

      Törlés
  2. Szerintem örült neki, én biztosan örülnék egy ilyen klassz ajándéknak.

    VálaszTörlés
  3. Nagyon hangulatos kis lámpa lett! Ügyes vagy!!! :o))

    VálaszTörlés
  4. Nagyon szép lett, mint minden, amit készítesz. Egy tipp: A matricafestéket száradás után, ha betesszük a hűtőbe néhány percre, akkor kicsit megdermed és egyben le lehet húzni az irattartóról, anélkül, hogy meghajlana és összeragadna. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hát ezt nem tudtam, de milyen jól fog ez jönni még nekem... :-) hálás vagyok a tippért, nagyon köszönöm!

      Törlés
  5. Ez gyönyörű!!!

    VálaszTörlés
  6. Imadom a hazakat es a lampakat :) Es ez a lampa egybefoglalja a kettot :) Duplan tetszik :):)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ennek kétszeresen örülök :-) Én is nagyon szeretem a házas ábrázolásokat, valahogy mindig olyan jó hangulatot árasztanak... lámpán meg aztán különösen, főleg este :-)

      Törlés
  7. Kérlek, ha tudsz, adj tippet, hol láttál hasonló lámpát, mert az IKEA sajnos tényleg megszüntette a forgalmazását és én is pont pingálni való lámpát keresek. Előre is köszönöm a segítséged!Petra

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia, Petra! Korábban láttam hasonlót valamelyik barkácsáruházban a nagyobbak közül, de sajnos nem emlékszem, melyikben... :-(

      Törlés