2014. január 30., csütörtök

Manó a bögrében


Az úgy volt (Janikovszky Éva után szabadon), hogy Juli kolléganőmtől kaptam egy két helyen is kicsorbult, de egyébként nagyon szép piros, pöttyös bögrét, a szokásos "te biztos tudsz ezzel kezdeni valamit!" felkiáltással. És majdnem jól rácáfoltam erre, mert azon kívül, hogy jó ideig fokhagymát tároltam benne, semmi másra nem használtam, pedig Julinak nagyon is igaza volt, titkon éreztem, hogy több lehetőség rejlik ebben a csinos bögrében, mint kizárólag a vámpírok hatásos eltanácsolása. Persze, sürgetni sosem lehet az ihletet, úgyhogy kiböjtöltem rendesen a dolgot, de tegnap elérkezett a nagy pillanat. A fokhagymákat szívtelenül kilakoltattam, és a helyükre egy egészen más típusú lakó érkezett a pöttyös bögrébe... mindjárt meg is látjátok, ki is :-)

A kicsorbult, de jobb sorsra érdemes bögre még a hibákkal együtt is nagyon szép volt:





És végül is úgy döntöttem, házikót készítek belőle. Barna dekorgumiból és mintás papírból ablakot ragasztottam a bögre két oldalára:





Belülre pöttyös anyagból szőnyeget, építőkockából szekrényt készítettem, és pár apró tárggyal kicsit otthonosabbá tettem (ezeket mind ragasztóval rögzítettem) - és persze, az ablakokat a belső falakra is ragasztottam, pontosan ugyanoda, ahova a külsők kerültek:





Jöhetett a főszereplő, azaz a bögreház lakója - natúr fafigura alapot használtam hozzá kiindulásként:





Filcanyagból varrtam neki egy manósipkát, és ragasztottam rá ruhát is:





A fejre babahajat ragasztottam, erre rá a sipkát, és alkoholos filccel megrajzoltam az arcot. A ruha nyakrészére egy csipkecsíkot rögzítettem, a karokat pedig zseníliadrótból ragasztottam:





A sipka végére egy pici pompont ragasztottam. Süthető gyurmából kunkori manócipőt készíettem, amit fokpiszkálóval ki is lyukasztottam sütés előtt, hogy tudjak bele fonalból cipőfűzőt is tenni :-)
Lábnak piros és fehér zseníliadrótot tekertem össze, és beragasztottam a kisült-kihűlt cipőbe.





Ezután már csak össze kellett ragasztani a lábak felső részét és a fafigura alját - és ezzel elkészült a bögreház lakója.





A kis csíkos harisnyás bögretulajdonost a küszöbre ültettem, a bögrét pedig egy szalaggal fel is akasztottam, a Nagyobbik pedig rögtön kitalált köré egy fordulatos mesét arról, hogyan is került a kis manólány a bögrébe egy különösen nagy erdei vihar elől menekülve - de ez már egy másik történet... :-)






































33 megjegyzés:

  1. hűhaa! nagyon kedves lett, nagyon-nagyon tetszik:))
    Vikóc

    VálaszTörlés
  2. Olyan érzésem van ennek láttán, mintha Bogyó és Babóca egyik új barátját elevenítetted volna meg.
    Nagyon aranyos.

    VálaszTörlés
  3. óóó hogy ez mennyire cuki már :D nagyon ügyes vagy :D

    VálaszTörlés
  4. Igazan bájos lett :-)
    Zsuzsi

    VálaszTörlés
  5. Hát ez valami tüneményes lett kedves Levendulalány!!!:) A bögre csorbán is csodaszép, a manó meg pont bele illik!!!Honnan jönnek Neked ezek a remekebbnél remekebb ötletek! Ha gyerek lennék, azonnal "lenyúlnám" és a saját szobámban lógatnám fel, az tuti! (felnőttként is így tennék:), üdv: Kriszta

    VálaszTörlés
  6. Hát ez ... :))))) Nagyon EREDETI! :)))

    VálaszTörlés
  7. Nagyon ötletes. Ha még aktívan dolgoznék az oviban nagyon sok ötletet tudnék hasznosítani.

    VálaszTörlés
  8. Imádom! IMÁDOM! Óriási ajándékot kaptál a Jóistentől! :)

    VálaszTörlés
  9. Ez hihetetlen. Én magamat alapjában véve egy kreatív embernek tartom, de hozzád képest, komolyan mondom...... :) Lenyűgöznek a dolgaid és a kifogyhatatlan ötleteid, anyukáknak és óvónéniknek igazi kincsesbánya a blogod. Igazi feltöltődés ide járni. Köszönöm, hogy megszépíted a mindennapjaimat! :)

    VálaszTörlés
  10. Hát ez elbűvölő! És még cipőfűző is...nem térek magamhoz :)

    VálaszTörlés
  11. Valóban nagyon ötletes és édes!! A kisbútor is szuper lett!:)

    VálaszTörlés
  12. Le vagyok nyűgözve! Imádom a miniatűr dolgokat :) Nekem van egy családi örökség bögrém, fehér alapon piros pöttyökkel, sajnos van rajta egy repedés, ami miatt nem lehet a rendeltetésének megfelelően használni. A nappalim ablakába tettem és került bele egy kis pozsgás növényke. De a te újrahasznosításod mindent visz, egy igazi csoda! :)

    VálaszTörlés
  13. Ez a bögreházikó...még manó nélkül is megállja a helyét.

    VálaszTörlés
  14. Olyan bájos, kedves ez a manóbögre, el vagyok bűvölve! Meleg, bizsergető érzés fogott el, és heves birtoklási vágy... :D Talán még a Gyűrűk Ura-hatás alatt állok. :)
    Elismerésem!
    Pirosalma

    VálaszTörlés
  15. Nagyon ötletes, hogy te miket ki nem találsz. :) Csak ámulok és bámulok! Nagyon ügyes vagy, nagyon tetszik. :)

    VálaszTörlés
  16. Nagyon szép, és ötletes! Én is régóta követem a blogodat, s mindig ámulok az ötleteiden, s a nagyszerű kivitelezésen. Sok "újrahasznosítós" blog van, de Nálad mindig tetszik a harmonikus, és elegáns kivitelezés. Nagyon szépek a fotóid az elkészült alkotásokról!

    VálaszTörlés
  17. Jaj, ez az utolsó kép valami tündéri! :))))

    VálaszTörlés
  18. Kicsit olyan, mintha Bálint Ágnes: Mazsola meséjéből Manócska történetét elevenítetted volna meg, legalábbis nekem az jutott eszembe, ahogy írod, hogy a lányod milyen mesét szőtt köré. Igaz ott nem bögre volt, de az már részletkérdés... :) Imádom az ötleteidet! Gratulálok mindenhez!!! Dóri

    VálaszTörlés
  19. A kifli az a hely, ami a legrosszabb pillanatokban is tud segíteni. Ha végképp úgy érzem, összedől a világ, feljövök ide és jobb kedvet, reményt ad ez a hely. Mit hely, inkább külön világ, ahol minden lehetséges :) Köszönöm! Kata

    VálaszTörlés
  20. Örülök, hogy a "fokhagymaillatú" bögrém végre kedves kis lakóra talált. ;)
    Puszi. Juli

    VálaszTörlés
  21. τελειοο!!!!μπραβο!!!!
    ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ

    VálaszTörlés
  22. Kérlek nézz be hozzám, egy játékra hívlak.

    VálaszTörlés
  23. Nagyon szép kismanó!! Tetszik nagyon.
    Csak egy kérdésem van. Milyen ragasztót szoktál használni?

    Dóra

    VálaszTörlés
  24. Kedves Levendulalány:)

    Ez hihetetlenül bájos! Meg tudnád mondani, hogy hol tudok ilyen kis fa figurákat venni?

    Köszönöm!
    Szilvi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia, Szilvi! www.opitec.hu - több méretben is vannak!

      Törlés