2013. november 14., csütörtök

Díszek dióból


Az egyik abszolút kedvencem a természet adományai közül - szeretem a színét, a barázdáit, a formáját, az ízét, és azt a hangulatot is, amikor nekiállunk feltörni a héját, és a kicsik irányából folyamatos majszolás hallatszik... de a diót sok-sok éve használják kreatív célokra is, még ha akkoriban ezt nem is így hívták - a régi idők karácsonyfáiról például nem hiányozhatott, arany köntösben vagy anélkül. 
Amikor elkészítettem ezeket a díszeket, arra gondoltam, nincs új a nap alatt, mert akárhány év is telik el, ma is születnek karácsonyi dekorációk dióból - az enyémek persze nélkülözik az aranyos csillogást, mivel az én ízlésemhez más áll közelebb... de a lényeg akkor sem változik. :-)

A mi diódíszeink  készítéséhez vezető első út a diók kiválasztása volt. Ez mondjuk nagyon komolyan hangzik, de igazából csak arra gondolok, hogy szépeket, épeket, nagyokat érdemes választani:





Fehér matt akrilfestékkel lefestettem a kiválasztottakat - ezt a legegyszerűbb úgy végezni, a hogy a diók tetején található puha részbe beleszúrunk egy fogpiszkálót, így szépen körbe tudjuk festeni az egészet.
Ezután hagytam megszáradni (addig is egy tökbe szúrtam őket):





Piros-fehér zsinórból masnit kötöttem, erre pedig cérnából egy akasztót - a masnit pillanatragasztóval rögzítettem a dióra.

 


 
 

Végül pedig egy pici hópelyhes mintalyukasztóval kivágtam néhány papírpelyhet, és felragasztottam a diók mindkét oldalára.





Ezzel el is készültek az idei diódíszek - és ha csak rájuk pillantok, azonnal karácsonyi hangulatba kerülök... :-)
































11 megjegyzés:

  1. Igen, szép emlékek, mamiéknál minden évben ott volt az aranyozott dió a karácsonyfán!Nagyon szépek , így fehér ruhában is, köszönöm az ötletet!

    VálaszTörlés
  2. Pictures can say more than a 1000 words:) So cute! Thanks for this idea:)) byebye from the Netherlands

    VálaszTörlés
  3. Nagyon vidámak, klassz az ötlet! köszönöm!

    VálaszTörlés
  4. Gyönyörűek, tényleg.

    VálaszTörlés
  5. De azért nálam a dióbaglyok a nyerők! :) Azok olyan kiváncsian-pislogósan "emberiek".

    VálaszTörlés
  6. Nagyon tetszenek, egy kérdésem lenne: a piros-fehér fonalat hol vetted? Ez egy szín vagy kettőt sodortál össze? köszönöm

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ez engem is érdekel, ha publikus, mert már keresek egy ideje. Jutka

      Törlés
  7. imádom! szíven találtál! épp kerestem a karácsonyi hangulatomat és most megtaláltam :)

    VálaszTörlés
  8. Kedves Levendula, gyakran benézek hozzád és gyönyörködöm az alokotásaidban, mint most is :) Szeretek ide benézni, hisz az itt látott dolgok inspirálnak (a dióból valami hasonlót én is készíteni fogok a gyerekekkel).
    Ha van időd, nézz be hozzám. Szeretettel ajánlom figyelmedbe a gurigából készült angyalkáimat, tudom te is szeretsz ebből az alapanyagból dolgozni.
    Üdvözlettel, Mókuska

    VálaszTörlés