2013. november 27., szerda

Ajándékkísérők gyurmából


A múltkori kulcskészítős bejegyzés alapanyagául szolgáló, levegőn száradó gyurmából más is készült - összesen három dologhoz használtam fel. Most következzen a második, amit a papír ajándékkísérő kártyák alternatívájaként gondoltam ki - főszerepben ismét a levegőn száradó gyurma, valamint a sütikiszúró formák.


Először is persze a kinyújtott gyurmából kiszúrogattam a formákat:





Egy szívószállal mindegyikbe szúrtam egy lyukat, hogy később szalagot fűzhessünk át rajtuk. Megvártam, amíg megszáradtak (1-2 nap), majd egy darabka smirglivel lecsiszolgattam a széleket.





Matt piros akrilfestékkel lefestettem a formák mindkét oldalát, mint látjátok, éjszaka :-).




Száradás után megint elővettem a smirglit, és jól megcsiszolgattam a formák felületét mindenhol, hogy szép kopottasak legyenek.













Fehér lakkfilccel mindegyikre ráírtam a "Boldog karácsonyt" feliratot (a hátuljára lehet írni a személyes üzenetet):





És végül rögtön teszteltem is egy csomagon :-)
























Úúúúgy szeretem várni a karácsonyt... :-)




12 megjegyzés:

  1. Kiszúró formákat milyen boltban lehet kapni? Főleg, ahol ilyen nagy választék van.
    Köszönettel, Pulykatojás.

    VálaszTörlés
  2. Kedves Levendulalány!
    Szerinted a levegőn száradó gyurmán fog a sima alkoholos filc száradás után?? Úgy értem nem maszatol vagy ilyesmi?Mi is ilyesmit tervezünk csinálni, csak karácsonyfa dísznek. A kisgyerekeim rajzolnának a kivágott figurákra.

    VálaszTörlés
  3. Nagyon eredeti ötlet! Én tavaly mézeskalácsból készítettem ajándékkísérőt (Boldog Karácsonyt felirat+ név), egy horror volt tojáshabbal vékonyan írogatni rá. Persze megérte, de azt hiszem, idén kipróbálom ezt a verziót :)

    VálaszTörlés
  4. De jók lettek! Ezt én is megcsinálom! Köszönöm az ihletet :-) (Idáig törtem a fejem, hogy az ablakba/ajtóra akasztható lógó díszeken mivel lehetne helyettesítani a fa formákat. Próbáltam kemény kartonnal, amit anyaggal vontam be, de azt nehéz szépen formára vágni, és túl könnyű De ez a gyurma, szuper ötlet, még súlya is van!) További szép napot: Anikó

    VálaszTörlés
  5. Úúúúgy szeretem, ahogy várod a karácsonyt... :)))

    VálaszTörlés
  6. Kedves Mindenki!
    Ezt a bejegyzést olvasva két barkácstipp is eszembe jutott, ezeket én is az elmúlt hetekben találtam, mindkettőt kipróbáltam és szuperül működnek!
    Az egyik a levegőn száradó gyurma helyettesítője, szódabikarbóna és kukoricakeményítő keveréke + víz, amit addig kell melegíteni, amíg tésztává össze nem áll. Pontos recept itt:
    http://ukkonooa.blogspot.co.uk/2013/10/ihanaa-valkoista-taikinaa.html
    (Ha lentebb görgettek, van angol leírás is, ezt én is megláttam, miután lefordítottam finnről az egészet :)) Hihetetlenül jó állagú, jól nyújtható, gyönyörű fehér "gyurma" lesz belőle, száradás után pedig kicsit kristályos, mintha havas lenne. Nekem így fehéren tetszik a legjobban.
    A másik ötlet pedig a kötözőszalag elkészítése, szerintem bármilyen fonálból (gobelin, hímző...) elkészíthető, én ezzel a kettővel próbáltam.
    http://www.niftythriftythings.com/2012/01/diy-bakers-twine.html
    Elnézést, ha alkalmatlankodtam, de bízom benne, hogy így karácsony előtt többen hasznát veszitek! Köszönöm, Levendulalány, hogy eszembe juttattad őket! :)
    Kellemes készülődést!

    VálaszTörlés
  7. Woow, ezt ki kell próbálni!:O :) Nagyon szépek lettek. :):)

    VálaszTörlés
  8. Ez az egyszerű és nagyszerű kategória, de sose jutott volna eszembe!

    VálaszTörlés
  9. Naháát, az elmúlt hetekben én is hasonlókat gyártottam. :)
    Bár én szaggatás előtt nyomdáztam is őket, majd festettem és lakkoztam.
    A lukasztással viszont megküzdöttem pedig milyen egyszerű a szívószálos ötlet, hogy ez nekem nem jutott eszembe?

    VálaszTörlés