2013. október 5., szombat

Lago di Sauris


Ismeritek Szabó Magdától a Sziget-kék című meseregényt? Ebben fontos szerepe van egy bizonyos kék színnek, amiről csak akkor lehet biztosan tudni, hogy ez az a különleges, Sziget-kék szín, amikor meglátja az ember...
Egészen az idei nyárig azt  hittem, a Sziget-kék szín csak Szabó Magda csodálatos, ezerszínű fantáziájában létezett. De amikor Olaszországban jártunk, Friuli-Venezia Giuglia tartomány hegyvidékén, egyszer csak megláttuk ezt a színt. Egy elmondhatatlan szépségű tó viselte, a Lago di Sauris - és bárcsak le tudnám írni, milyen volt ez az árnyalat, vagy bárcsak a fotók meg tudnák mutatni pontosan, de nem... ezt a színt ott lehet csak látni, élőben.
Csodálatos dolog, hogy a világon annyi szépség van, és hogy ez a szépség milliárd formában tud megmutatkozni - itt éppen egy színben... hétköznapi, ügyetlen szavakat használva azt tudnám mondani, a türkiz és az égkék közötti kék árnyalat ez, de a valóság ennél sokkal ragyogóbb és szebb.
Ott a parton állva azt éreztem, a legnagyobb adományok egyike, hogy láthattam ezt a tavat, ezzel a nem egészen evilági, türkizkék színben játszó vizével... és amíg néztem, egyszer csak ráébredtem, hogy sírok - vajon mennyire kell ahhoz gyönyörűnek lennie egy látványnak, hogy könnyek szülessenek belőle...?
Kérlek benneteket, ha arra jártok, tegyetek egy kitérőt a Sauris-tó felé... egész életetekben emlékezni fogtok a kékségére.

És mutatok róla képet, persze, de ez nem az a kék - ez csak olyan fényképezőgépes kék. A valóságot nincs semmi, ami vissza tudná adni - csak a lélek emlékeiben tükröződő és fodrozódó kép....









 




 





























































37 megjegyzés:

  1. Co za piękne miejsce, bym przeniósł się za twarz, tak samo naturalne piękno, dzięki za dzielenie się zdjęcie!
    Mam nadzieję, że tłumacz google robi dobrą robotę ^ _ ^

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Cara Maria
      Sotto google devi scegliere lingua ugherese invece di polacco, oppure puoi scrivere anche in italiano, siccome Levendulalány comprende piu o meno :)

      Törlés
  2. Óóóó, engem már így is lenyűgözött, valóban káprázatos hely. :)
    Quintipor

    VálaszTörlés
  3. Köszönet e csodás élmény megosztásáért, s azt hiszem, hogy egy kirándulás nem adhat annál többet, mint hogy ha ilyen pillanatokat át tudunk élni.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én is éppen így látom, és ezek a pillanatok igazi adományok....

      Törlés
  4. Te Jóságos Ég! Ez még így fotókon keresztül is gyönyörű. Köszönet érte, meg az úti tippért! üdv: Zelinum

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Bárcsak el tudnál jutni oda, élőben még sokkal szebb...

      Törlés
  5. Meseszép! Köszönet a képekért!

    VálaszTörlés
  6. Szép, megértem az élményt. S ilyenkor mindig eszembe jut a Plitvicei tavaknál készült fotó a netről. Oly tökéletes volt, hogy túlzásnak tartottam. Aztán megfelelő fényviszonyoknál nekem is sikerült egyszer egy"tökéletes". Azóta tudom, csodát a természet tud adni!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Tökéletesen igazad van! De megnézném azt a képet...

      Törlés
  7. Szerintem a képeid is visszaadják ezt a gyönyörű színt! Csodás hely lehet!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Sajnos sehol sincs a valósághoz képest, pedig igyekeztem.... még annál is csodásabb!

      Törlés
  8. Hát ez még így is káprázatosan gyönyörű! Köszi a képeket!

    VálaszTörlés
  9. Sajnos, nem találtam egyetlen olyan képet sem ( beleértve a sajátjaimat is) ami csak megközelíteni is képes lenne a naplementét Szunionban, Görögországban. Ha kb. ötszáz turista képes fél órán át csendben maradni a lélegzetelállító látványtól, az már valami... Olyan csodás tud lenni a világ. :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szerintem nincsen sorrend ilyen téren, az igazi élmények egyaránt felejthetetlenek...

      Törlés
  10. Én is majdnem elsírtam magam...
    A Sziget-kék nekem is kedvencem!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A Sziget-kék, a Tündér Lala, a Mondják meg Zsófikának, az Álarcosbál, a Születésnap.... egytől egyig tökéletesek :-)

      Törlés
  11. Ez valóban gyógyító kékség. Lélekgyógyító. Még így képen is. Szép.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ez egy nagyon jó meghatározás, valóban lélekgyógyító....

      Törlés
  12. Gyönyörű képek, a szavaiddal és a fotókkal egy picit oda is varázsoltál minket! :)

    VálaszTörlés
  13. Gyönyörű és lenyűgöző a hely:)
    A jövőhéten utazok Monfalconéba és a térkép szerint nincs is olyan messze. Ezt mindenképp látni kell.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Óóó, bizony, ha autóval lesztek, úgy tényleg nincs messze, és annyira biztos vagyok abban, hogy nagyon-nagyon fog tetszeni neked! Érdemes megtenni ezt a kitérőt...

      Törlés
  14. Gyerekkoromban nem is értettem, mitől változik át varázs-gyógyszerré a palack tartalma, mitől lesz "sziget-kék". De amikor felnőttként rájöttem , hogy Valentin könnyei a sokáig keresett varázsszer, és hogy tulajdonképpen ez menti meg a Mamit, hát, ezen azóta is muszáj sírni. :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Éppen így voltam ezzel én is, és igen,mindig muszáj rajta sírni :-)

      Törlés
  15. Libabőr... Csoda fotókat osztottál meg velünk, köszönet érte :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én köszönöm, Viki :-) Örömmel tettem, ezt mindenkinek látnia kellene...

      Törlés
  16. Igen, már a fotókon is hihetetlenül kék.
    Ez az, amit egy festőnek soha el nem hisznek...
    Pedig én is tudom, hogy a valóságban sokkal élénkebb színek is léteznek.
    Gyönyörű hely!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Bárcsak lenne már annyira fejlett a technika, hogy tökéletesen vissza lehetne adni ezeket a döbbenetes színeket... bár így mégis jobb, mert tényleg van, amit a saját szemünkkel kell látnunk, ott és úgy.

      Törlés
  17. Cobranco azt mondta erre a tóra, hogy "valószerűtlenül kék" - az. Gyönyörű. Még 22 nap, és láthatom élőben a színét... :-)

    VálaszTörlés