2013. október 1., kedd

Kindertojás-asszonykák


A kindertojásos műanyagbelsőkkel is úgy vagyok, mint sok mással: rendszeresen kapok belőle a kedves barátoktól, "te úgyis tudsz ezekkel kezdeni valamit!" felkiáltással. Úgyhogy kénytelen is vagyok kezdeni velük valamit, mert különben csak gyűlnek, gyűlnek... :-) Nemrég figuraalapként hasznosítottam kettőt újjá, és így is remekül vizsgáztak  - igaz, végül is a külcsín elvitte a figyelmet, de belbecsként ott lapul a sárga műanyagtojás, csak figyeljetek :-)

Most két kis régimódi rőzsegyűjtő asszonykát készítettem, egészen egyszerűen csak azért, mert a kicsik kaptak egy szuper faházépítő készletet - és ehhez a házikóhoz pontosan ilyen asszonykák illettek. A régimódi-nosztalgikus hangulatú jelenet aztán teljesen elvarázsolta a kicsiket, főleg a Kisebbiket, aki aztán hosszasan mesélgetett magának mindenféle történeteket a "szép faággyűjtő nénikről"...

Visszatérve a kezdetekhez, nagyon egyszerű figurákat akartam készíteni, olyan pár perc alatt megszületőket, úgyhogy a kindertojásbelsők mellé kikészítettem egy-két kis papírgolyót fejnek, valamint mini tortapapírt is - gondoltam, ennyi nagyjából elég is lesz az asszonykákhoz.






Elsőként a tojásba tettem egy kis nehezéket (sárgaborsót), hogy ne boruljon fel könnyen majd a kis figura. Majd a tojás tetejére helyeztem a mini tortapapírt, és rányomtam, hogy a papír felvegye a tojás formáját - ezután rá is ragasztottam.





Ezután pillanatragasztóval felragasztottam a papírgolyót:





Egy kis kupac forgácsot a golyóra ragasztottam hajnak - persze fonal, spárga vagy bármi hasonló is megteszi.



 
 
Egy csipkeszalagot a fej köré kötöttem - ez szépen oda is fogta a hajat, ráadásul csinos is lett. :-)
Megrajzoltam vékonyhegyű filccel az arcot, és ezzel a lépéssel el is készült a kis figura:





Rögtön készítettem még egy kindertojás-asszonykát, és a faház elé állítottam őket. Azonnal úgy gondoltuk, ők rőzsét gyűjtenek az erdőben télire, mert valahogy éppen olyanok - úgyhogy már csak egy kiskocsit kellett készíteni ehhez. Egy gyufásdoboz belsejébe egy kis adag gyurmát nyomtam, az oldalakba pedig négy rajzszöget szúrtam (a gyurma elrejti a szúrós végeket), és így máris lett rőzsehordó kocsink is - így aztán tényleg teljes lett a jelenet. :-)
















 
 
 









39 megjegyzés:

  1. Öööö, igazán jobbító szándékkal írom ... nekem egy anyóka inkább sötét ruhában tüsténkedik (cirokseprűből lehetne a hátára "kötözni" egy adag rőzsét), ő inkább úgy néz ki, mint egy nyugdíjas tündérke. :-) Jééé és nekünk is pont ilyen építőkészletünk van!
    Krinolin

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szerintem ahány ház, annyi anyóka, a mieink szeretik a fehéret :-) De a nyugdíjas tündérke ellen sincs kifogásom, tetszik ez a meghatározás :-)

      Törlés
  2. Hihi :)
    "szép faággyűjtő nénik" :D
    Nagyon aranyosak és ötletesek, mint mindig :)

    VálaszTörlés
  3. Válaszok
    1. Ha nagyon őszinte akarok lenni, én is valahogyan hasonlóan érzek feléjük :-)

      Törlés
  4. Very simple and funny ! Congrats !

    VálaszTörlés
  5. Nagyon aranyosak:) A Kinder tojás belsőről eszembe jutott, hogy remek minyon alapanyagok lennének ;)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, nekem is volt egy ilyen gondolatom :-)

      Törlés
  6. Szerintem ezt továbbfejlesztem majd karácsonyi angyalkává...

    VálaszTörlés
  7. Csatlakozom kismamihoz! Nekem is az jutott rögtön eszembe, az első képek láttán, hogy ezek szalag-kendő nélkül igazi angyalkák. :-)) Nagyon ötletes!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. És akkor drótból lehet nekik készíteni glóriát is :-)

      Törlés
  8. Nagyon helyesek, és abszolút angyalkások szerintem is!

    Az őszi koszorúval kapcsolatban szeretném azt kérdezni, h hogyan lehetne tartósabbá tenni a koszorút és a bogyókat rajta? Arra gondolok, h ne barnuljanak be pl a csipkebogyók olyan gyorsan. Nem tudom, h pl az a akrikspray nem segíteni? Akkor gondolom a levegő nedvességtartalma nem hatna rájuk, vagy hülyeség?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szerintem nem igazán jó megoldás az akrilspray, mert az csak felülről éri. Őszintén szólva szerintem úgy is szépek, ha kicsit összetöppednek és megbarnulnak :-)

      Törlés
  9. Első látásra nekem is angyalkák, már csak a szárnyak hiányoznak!
    Nagyon arik, kipróbálom!

    VálaszTörlés
  10. Hi I`m a new follower from Turkey. You have interesting works. I liked. See you again. By

    VálaszTörlés
  11. :) Bűvös 4 000 800 :)

    VálaszTörlés
  12. Gratulálok a négymillióhoz, leszünk még sokkal többen is a Levendulalány kertjében! :-)

    VálaszTörlés
  13. Ismét nagyot alkottál! A múltkori Gru-beli filces minyonjaid láttán-ami szintén szuper-eszembeötlött, hogy lehet-e Kindertojásos sárgaműanyagból minyonokat gyártani? Csak úgy eszembeötlött...:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, nekem is eszembe jutott már a dolog, ott a Gru-bejegyzés alatt a kommentekben írtam is róla, de nemtom, hogyan lehetne rájuk csinosan rátenni a nadrágot :-)

      Törlés
  14. Végül ezt találtam:
    http://www.youtube.com/watch?v=X1IJ_0BI4s0

    VálaszTörlés
  15. Elkészíteném én is az anyókákat a kisfiam - és minden más családtagom, s magam - örömére, de hol lehet ilyen faházkészítő készletet kapni?? Gombhoz a kabátot. :-) Nagyon ötletes vagy!

    Üdv

    Orsi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Éppen most írtam meg lentebb, hogy ajándékba kaptuk a készletet, úgyhogy sajnos nem tudom, de biztos a neten feltérképezhető a dolog... Köszönöm szépen! :-)

      Törlés
  16. haha;) super bardzo mi się podoba pomysł.

    VálaszTörlés
  17. Oни, кажeтся, tанцоры старoй группы "Bерезkа"...
    Cердечный привет тетя Мария :-)

    VálaszTörlés
  18. Eszmeletlen ahogy a fazisfotoid vegen elenk tarul egy bubaj es kellem! :) Mint ezek a rozsegyujto asszonykak,vagy a narancssarga pingponglabdakbol lett tokocskek,vagy a mini gombkoszoru es vegnelkul sorolhatnam. Tudom sokan mondtak mar elottem,de en is nagyon orulok,hogy idetalaltam! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én köszönöm a nagyon kedves szavakat! :-)

      Törlés
  19. Szia Levendulalány!

    Hol vettétek ezt a faházkészítő készletet vagy mi a neve?

    Üdv

    Orsi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia, Orsi! Ajándékba kapták, úgyhogy nem tudom :-) De mintha a Tescóban láttam volna hasonlót.

      Törlés
  20. Szia! NAGYON JÓL "FOROG" A KEZED! Eszméletlen ügyes vagy! Nálunk kindertojás pandamaciZOO van épülőbe, illetve a te kindernyuszi-id. (:

    VálaszTörlés