2013. szeptember 9., hétfő

Vintage hangulatú cd-alátétek


Hát akkor kellemes hétfőt mindenkinek :-) Hihetetlen, hogy lassan vége a nyárnak, bár a magam részéről tavasz/ősz párti vagyok, úgyhogy várom a színes levélkavalkádot, az erdőillatot, a meleg teázós estéket, szóval mindent, ami a nagybetűs ŐSZt jelenti. Persze addig még lesz bőven napsütés, és meg kell hagyni, az sem tartozik a rossz dolgok közé :-)

A nyáron persze sok-sok dolog történt velünk, amelyek közül a legemlékezetesebbről azért röviden beszámolok... ez az esemény az Ő születésnapja volt, amit - mivel egy igazán megünnepelendő évszámhoz érkezett - úgy szerettem volna emlékezetessé tenni, hogy ott legyen mindenki, aki fontos a számára, és mindezt úgy, hogy Ő erről ne sejtsen semmit.
Sikerült :-) Az egész este sokkal szebb volt annál, mint ahogy a sok-sok-sok, szervezéssel töltött óra alatt reméltem, köszönhetően annak a sok-sok szeretetnek, amivel családtagok és barátok vették Őt körbe. Másnap reggel pedig odaadhattam végre az ajándékát is, amit addig szintén sikerült titokban tartani: repülőjegyet Rómába, aznap estére, és négy nap ott tartózkodást, ráadásul a szüleim jóvoltából kettesben.
Ilyen előzmények után nem is sikerülhetett máshogy a mi római vakációnk, mint Audrey-é - eseménydúsan, kalandosan, sok-sok érzelemmel. Ezelőtt még egyikünk sem járt Rómában, és bár voltunk Toszkána, Friuli-Venezia Giuglia és Veneto vidékén is korábban, Róma ismét egy teljesen másik arca Olaszországnak - de éppen annyira szerethető, mint az összes többi. Szóval az az igazság, hogy még mindig fülig szerelmes vagyok ebbe az országba - számomra a világ legvonzóbb pontja, és minden csak ezután következik. :-)

Szóval, a nyári emlékekről még biztosan sokat fogok írni, de most mindenképpen helyet kell szorítanom egy barkácsos dolognak is, már régen került szóba :-) A szülinapi bulira készülve átnéztem a cd-készletünket is, és négy példány megint átkerült tűréshatáron túlra - de én leszek az utolsó, aki ezt sajnálni fogja, mert a cd-k mindig kiváló alapanyagot szolgáltatnak ehhez-ahhoz... és mivel anyukám nemrég ismét csodálatos papírokat hozott nekem a MüPa könyvesboltjából, máris megvolt az elképzelés, miszerint a cd-kből poháralátéteket készítek.

De tényleg, nézzétek, ugye, hogy nem mindennapi papír? Teljesen odavagyok érte :-)





Előkészítettem tehát a cd-ket:





A papírra helyeztem az egyik cd-t, és egy kis ráhagyással körberajzoltam:
 




Kivágtam a papírkört, a hátoldalát alaposan bekentem papírragasztó stifttel (a kör szélét vékony csíkban üresen hagytam, hogy meg lehessen fogni), és a cd-t a ragasztós felületre helyeztem. Alaposan átsimítottam a papírt, majd a cd pereme mentén körbevágtam.





Ugyanezt megcsináltam a többi cd-vel is. Megvártam, hogy a ragasztó egy kicsit szikkadjon, majd az egészet átfújtam matt akrilspray-vel. (Ennek hiányában át lehet kenni dekupázsragasztóval is, a lényeg, hogy valami vízállóvá kell tenni a felületet - akár maradék öntapadós iskolai bekötőfólia is megteszi.)





Készen is lettek. Ha nagyon alapos szerettem volna lenni, vagy ajándékba szántam volna, akkor a cd-k másik oldalát is bevontam volna - házi használatra azonban így is tökéletes volt. :-)














Nektek melyik volt a nyár legszebb része? :-)





27 megjegyzés:

  1. Nagyon jó volt ma reggel azzal kezdeni a munkát, hogy előtte elolvasom a Te bejegyzésed! Már nagyon hiányoztál :)
    Kb 2 éve bukkantam rá a blogodra, azóta rendszeresen lesem a jobbnál jobb ötleteket és minden ismerősömnek ajánlom a csemegézést :D

    Örőlök, hogy visszatértél!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen, nagyon kedves vagy! ♥

      Törlés
  2. Nagyon örvendek, hogy visszatértél és annak is , hogy sikerült ilyen szép ajándékkal meglepni kedves férjedet,sok boldogságot kívánok az egész családnak:)

    A tegnap elgondolkodtam, hogy mivel is fogsz meglepni ma, egész biztos voltam, hogy ősz lesz a téma, a pohár alátéteket azonban el tudom képzelni, ebben a témában is:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönjük szépen! Igen, az ősz nagy kedvenc, és amint beköszönt, az elsők között szoktam üdvözölni :-)

      Törlés
  3. Kedves Levendulalány!

    Jó olvasni téged, mindíg meghatódom, hogy milyen szeretettel veszed körbe a családod.
    Nekünk az egyik legjobb program a Hollókőn töltött aug.20-a volt, de a sárkányeregetés, a nyári lubickolás, gödöllői eljegyzős buli (unokahúgom eljegyződött, HURRÁ) és a virágültetés is jó volt, MEG A GYERKŐC 5. SZÜLINAPJA,(Libegős-kirándulós-mozizós-mekizős(törpös menüs!)) meg jó volt a nyári lepkevadászat (csak SÜSÜsen:D megfigyeltük őket, lepkehálón nincs is), az IDŐ (-járás,szabad-)... stb.
    Örülök, hogy újra ötletelsz és alkotsz:)
    Legyen szép a napod!
    Nerzsi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon klassz nyaratok lehetett! Utólag is Isten éltesse a kis ötévest :-)

      Törlés
  4. Elkészítettem tizenkettőt. :) Egy régi műanyag CD dobozból tartót is , jópofa lett. A sörnyitó és a dugó húzó is belefért.

    Örülök, hogy visszajöttél!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A CD-tartó nagyon jó ötlet, szuper, hogy továbbgondoltad!

      Törlés
  5. Nagyon szépek! Biztos ki fogom próbálni! Van még talán néhány mintás papírom! Jó hogy visszajöttél!

    VálaszTörlés
  6. De jók!!! Elájulok ettől a papírtól! Olyan mázlista vagy... Tudod, hogy én megőrülök ezekért?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem tudtam :-) de azt igen, hogy tényleg mázlista vagyok az anyukám miatt...

      Törlés
  7. Végre! Végre!
    Már nagyon hiányoztak az ötleteid!!! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kellett ez a kis szünet, mert így nem lesz hiány ötletekben :-)

      Törlés
  8. Egyszerű, de nagyszerű. Ezt szeretem, hogy még én is meg tudom csinálni.Pedig nálam nagyobb kétbalkezet nem láttatok! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Tényleg nem bonyolult, sőt, elronthatatlan - és szerintem nincs olyan, hogy kétbalkezes :-)

      Törlés
  9. Végre! Végre!
    Már nagyon hiányoztak az ötleteid!!!

    VálaszTörlés
  10. Orul a jo otletek,te is nagyon jo.It's very nice to meet you again.
    Marie-Claude

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Thanks for your kindness, Marie-Claude, it's good to be here again! :-)

      Törlés
  11. Olyan jó, hogy ilyen nagyszerű élményekben volt részetek, és annak is nagyon örülök, hogy újra rendszeresen olvashatlak! :) Az alátétek szuperek, és tudom már, kitől örökölted a szép papírok iránti szenvedélyt! :)))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen, Hankka! És tényleg így van, minden ilyesmit anyukámtól örököltem, úgyhogy hálás is vagyok neki nagyon :-)

      Törlés
  12. Levendulalány! Boldogság, hogy újra itt vagy! Én már próbaképpen készítettem is egy ilyen poháralátétet és szuper lett! Csajos, színes virágos papírt használtam, van még belőle bőven, a kollégáimnak már ki is adtam, hogy ezentúl a rossz cd-ket tilos a kukába dobni. :)
    Szép napot!
    Erika

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, Erika, tündér vagy :-) Ez a virágos verzió is nagyon jól hangzik, sőt, még gyerekes változatban is nagyon el tudom képzelni, rajzfilmfigurákkal... bizony, egyenesen vétek az ilyen kincseket kidobni :-)

      Törlés
  13. Nagyon-nagyon vártalak:))) Soha nem szóltam még hozzá, de az elejétől fogva minden egyes bejegyzésedet elolvastam és több ötletet meg is valósítottam. Ismeretlenül is nagyon kedvellek és örülök, hogy folytatod ott, ahol abbahagytad.
    Köszönöm szépen:))))
    Éva

    VálaszTörlés