2013. szeptember 25., szerda

Rumini


Alig vártam már, hogy a kicsik belenőjenek a Rumini-korszakba. Berg Judit mesesorozata már régen a polcon várakozott, a Nagyobbik még csak egyéves volt, amikor megjelent az első Rumini - de már akkor megvettem, mert tudtam, egyszer eljön az idő, amikor izgatottan hallgatja majd a hajósinas kisegér kalandjait.
És így lett. Amikor nemrég belekezdtünk az első könyvbe, a Nagyobbik pontosan azzal az izgalommal hallgatta, ahogy én azt hét évvel ezelőtt elképzeltem: az okos és talpraesett egérke története teljesen elvarázsolta, mint ahogy a tengeri hajósok világa, a kalózkalandok és a Szélkirálynő fedélzetén töltött mindennapok hangulata is - én pedig örültem, hogy ilyen könyvek is születnek még...és szintén öröm volt, hogy Kálmán Anna rajzai egyáltalán nem szájbarágósak, hanem sok-sok teret hagynak a képzeletnek.
Mint tudjátok, a nagyon-nagyon kedvenc mesék szereplőit el szoktam készíteni a kicsiknek, és gondoltam, Ruminit és az ő jó barátját, Balikót sem hagyhatom ki ebből. Most nagyon nem volt egyszerű dolgom, mert a fent említett rajzok fekete-fehérek és nagyon nehezen reprodukálhatóak térben - úgyhogy végül arra is jutottam, nem próbálom meg másolni az egérkéket, hanem csak elkészítem őket (persze Rumini csíkos pólóját muszáj volt megtartani). Szerepel még a terveim között Bojtos Benedek, Galléros Fecó (imádom) és Szimathy Johanna megalkotása is - de egyelőre még csak az első könyvet olvassuk, van egy kis időm még :-) De az biztos, hogy elkapott a gépszíj rendesen, tegnap már azon kaptam magam, hogy arra gondolok, hogyan lehetne a Szélkirálynőt házilag, méretarányosan elkészíteni... szóval Berg Judit nagyon tud mesét írni, az biztos. És remélem, még sokat-sokat fog! :-)

























14 megjegyzés:

  1. Én nem is ismertem ezt a mesét, vagyis most sem ismerem, köszönöm, hogy felhívtad rá a figyelmemet!:)) Mindenképp beszerzem, a fiam nagyon izgatott lett, ahogy rákérdeztem a hajósinas kisegérre..:)

    Most őszi ajtókoszorú projektben vagyunk...:))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Biztos, hogy nagyon tetszene a kisfiadnak, ezt meg tudom ígérni :-)
      Jó is, hogy mondod, azt hiszem, én is készítek egyet :-)

      Törlés
  2. Nagyon aranyosak lettek!!! Nálunk is nagy kedvenc Rumini és szinte versengve olvastuk a kislányommal...:o)))
    Egy író-olvasó találkozón a könyvtárban sikerült Berg Judittal élőben is találkozni és valóban annyira kedves, közvetlen, igazi anyuka, hogy nem csoda ha a meséi is ennyire sikeresek!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, én is nagyon szeretem, és azt is, hogy ő nem "lebutítva" ír a gyerekeknek, és képes ezer szálat is összeszőni... szóval már várjuk a következő Ruminit, de állítólag karácsonyra megjelenik :-)

      Törlés
  3. Ó, de jól sikerültek! Nagyon sajnálom, hogy az én fiam már kinőtt belőle...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Még neked is szívből tudom ajánlani, én időről időre újraolvasom az összeset, kalandos, izgalmas, fordulatos :-)

      Törlés
  4. És a "műszaki" elírás? Fagolyó vagy pingponglabda a feje?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!
      ezek készen kapható natúr fa bábualapok.
      Lehet kapni őket kreatív és hobby üzletekben. Többféle méretben is találkoztam már velük.:)
      A kezek zseníliadrótból vannak, a fülek filcből.:)

      Törlés
    2. Köszönöm, Szilvi, tökéletes a válasz, magam sem írtam volna mást! :-)

      Törlés
  5. A Rumini nálam is kedvenc!
    Nagyon arik!

    VálaszTörlés
  6. Mi már az összes könyvet kiolvastuk. Voltunk Pesten a színdarabot megnézni, és várjuk az utolsó kötetet. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Akkor ugyanazokkal az érzésekkel viszonyulunk Ruminihez :-)

      Törlés